کد خبر : 1849826 | 02 آبان 1401 ساعت 13:04 | 51K بازدید | 8 دیدگاه

ماشین سازی و سه سقوط در کمتر از 15 ماه؛

نام این تیم ایرانی را وارد کتاب گینس کنید

ماشین سازی در ادامه تیره‌روزی‌های بی‌پایان خود از لیگ دسته دوم هم کنار گذاشته شد تا در کمتر از دو سال، سومین سقوط را تجربه و در آستانه انحلال قرار بگیرد.

نام این تیم ایرانی را وارد کتاب گینس کنید

به گزارش ورزش سه، دو فصل پیش بود که ماشین سازی به عنوان یکی از دو تیم سقوط کننده از لیگ برتر، راهی لیگ یک شد. سبزپوشان در همان فصل اول حضور خود در لیگ یک، بازهم در قعر جدول قرار گرفته و دومین سقوط متوالی را تجربه کردند تا این فصل را از لیگ دو شروع کنند؛ جایی که بعد از گذشت تنها سه هفته، از آن هم کنار گذاشته شدند! در چنین شرایطی قدیمی‌ترین تیم شمال غرب ایران فاصله زیادی با انحلال ندارد.

ماشین سازی که با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و از داستان پیچیده مالکیتش حتی خود مدیران این باشگاه و مسئولان ورزشی تبریز نیز سر در نمی آورند، در هفته اول لیگ دو مقابل مس سونگون قرار بود به میدان برود اما به دلیل صادر نشدن مجوز بازی، ناظر اجازه حضور بازیکنان این تیم در زمین را نداد. هفته دوم هم به این منوال سپری شد و با توجه به تعیین نشدن تکلیف ماشین سازی، این تیم از لیگ دسته دوم کنار گذاشته شد.

1756204
در تاریخ 22 تیر ماه 1400 اولین سقوط ماشین سازی رقم خورد و اینک در کمتر از 15 ماه، این تیم لیگ برتری، سر از لیگ دسته سه در آورده است.

طبق قوانین، ماشین سازی فصل آینده  را از یک دسته پایین تر (مرحله اول لیگ دسته سوم) شروع خواهد کرد. البته اگر تا آن زمان، چیزی به عنوان تیم ماشین سازی وجود خارجی داشته باشد. مالک باشگاه ماشین سازی که با وعده بازگرداندن اعتبار از دست رفته این باشگاه وارد کار شده بود، در این مدت از تامین حداقل هزینه ها ناکام بود و با به جای گذاشتن رکوردی تکرار نشدنی، اعتبار ماشین سازی را بیش از پیش زیر سوال برد! این یک اتفاق غیرعادی است؛ جایگاه قدیمی ترین تیم تبریز در کمتر از دو سال (15 ماه) چهار رده در فوتبال ایران سقوط کرده است!

قربانی در تاریخ 28 اردیبهشت سال 1400 مالکیت ماشین سازی را عهده دار شد و چند ماه بعد اولین سقوط  (به لیگ یک) را تجربه کرد. تیم تحت مالکیت او با ماجراهایی عجیب لیگ یک را هم به مقصد لیگ دو ترک کرد و در تاریخ 18 مهر 1401 نیز مشخص شد شرایط حضور در لیگ دو را نداشته و از جدول گروه اول این لیگ کنار گذاشته شد! کمتر از 15 ماه برای تکمیل این سقوط تاریخی زمان نیاز بود؛ اتفاقی که می تواند نام ماشین سازی را وارد کتاب رکوردهای گینس کند.

1756205
قربانی بعد از اینکه مالکیت ماشین سازی را به عهده گرفت، در اولین نشست خبری خود وعده داد تا اعتبار از دست رفته این تیم قدیمی را برگرداند ولی اتفاقات برعکس رخ داد تا تیم تحت مالکیت او، اعتبارش را با سرعتی بیشتری از دست بدهد.

دیدگاه‌ها