کد خبر : 1849947 | 03 آبان 1401 ساعت 10:57 | 2.7K بازدید | 7 دیدگاه

فقط خواهان برقراری عدالت هستیم

مدیر پیکان: دو امتیاز ما را چه کسی می‌دهد؟

مدیر تیم فوتبال پیکان معتقد است کمیته داوران باید در چینش قاضی‌های لیگ برتر حساسیت بیشتری به خرج بدهد.

مدیر پیکان: دو امتیاز ما را چه کسی می‌دهد؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دیدار پیکان و هوادار در هفته دهم لیگ برتر اعضای تیم خودروساز پایتخت اعتراض زیادی به داوری مسابقه داشتند. آنها معتقد بودند یک پنالتی تیم شان دیده نشده و همچنین گل دومی که ساسان حسینی زد و با پرچم کمک داور به نشانه آفساید مردود شد، صحیح بوده است.

شب گذشته در برنامه فوتبال برتر صحنه های داوری این مسابقه مورد بررسی قرار گرفت. بعد از این برنامه رضا رهقی، مدیر تیم فوتبال پیکان ادعای جدیدی را درباره داوری مطرح کرد. او به خبرنگار ما گفت: «فکر می‌کنم شب گذشته در برنامه فوتبال برتر همه چیز به خوبی درباره قضاوت آقای حاج ملک و کمک‌های ایشان در بازی ما و هوادار مشخص شد. همه مخاطبان فوتبال اشتباهاتی را که ما روی آن ادعا داشتیم، تماشا کردند. بر اساس اعلام کارشناسان داوری یک پنالتی به سود ما گرفته نشد. در صحنه گل هوادار به ادعای دو کارشناس آفساید باید اعلام می‌شد و همچنین به اعتقاد دو کارشناس گل دومی که زدیم هم درست بود و دو کارشناس دیگر تصاویر را قابل ارزیابی ندانستند.»

او ادامه داد: «حالا که مشخص شده تیم داوری بازی اشتباه کرده و با این اشتباهات نتوانستیم پیروز از زمین خارج شویم، دو امتیاز از دست رفته‌مان را از چه کسی باید طلب کنیم؟»

1756381

رهقی افزود: ‌«ما هم مثل آقای افشاریان و سایر اعضای کمیته داوران اعتقاد داریم که داوران را نباید تحت فشار بگذاریم تا بتوانند بهترین قضاوت را داشته باشند. آقای حاج ملک هم قطعا یکی از بهترین داوران فوتبال است و به توانایی‌هایش اعتقاد داریم؛ اما اکنون ایشان با خطای سهوی دو امتیاز از ما گرفته، دو امتیازی که در لیگ سخت امسال جایگاه تیم‌ها را دستخوش تغییر زیادی خواهد کرد. آیا کسی هست که بتواند این دو امتیاز را برگرداند؟»

مدیر تیم پیکان همچنین گفت: «ما از دوستان خوبمان در کمیته داوران عاجزانه تقاضا داریم در چینش داوران دقت کافی را داشته باشند. کل فوتبالدوستان می‌دانستند که آقای حاج‌ملک به خاطر اتفاقات دیدار استقلال و فولاد تحت فشار بود، برای ما سوال است که چرا به ایشان استراحت بیشتری ندادند تا از نظر ذهنی آماده قضاوت شود؟ اینطور چیدمان به همه تیم ها ضربه بزند. ما همه باید کمک کنیم تا داوران با آرامش بهترین قضاوت های خود را داشته باشند، اما وقتی اعضای کمیته داوران خودشان اینطور به داورهای محترم لیگ کمک نمی‌کنند، ما باید چه کاری انجام بدهیم؟»

رهقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: «ما در باشگاه پیکان همواره به داوران احترام گذاشتیم و اعتقادمان بر این بوده که بیانیه دادن و حمله به قاضی های محترم لیگ هیچ دردی از فوتبال دوا نمی‌کند. از ابتدای فصل هم با وجود اشتباهات داوری، اعتراض خاصی انجام ندادیم اما الان احساس می‌کنیم سکوت ما این تصور را برای برخی به وجود آورده که تیمی خنثی هستیم و هر اتفاقی برای ما رقم بزنند، صدایمان در نمی‌آید. در صورتی که کل مجموعه پیکان از مدیریت باشگاه گرفته تا کادرفنی و اجرایی و بازیکنان شبانه روزی برای موفقیت تلاش می‌کنند و دوست دارند مزد این زحمات را بگیرند.»

مدیر تیم پیکان صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: «تنها خواسته ما برقراری عدالت است. برای این منظور همه ارکان فوتبال باید کمک کنند تا عدالت جاری شود. کمیته داوران هم نقش زیادی در این موضوع دارد؛ عزیزان ما در این کمیته هستند که با چینش صحیح و مناسب داوران می‌توانند به کاهش اشتباهات کمک کنند. آنوقت است که لیگ به سمت جذاب‌تر شدن در کنار آرامش می‌رود. امیدوارم از این پس شاهد کاهش اشتباهات داوری در مسابقات باشیم.»

دیدگاه‌ها