کد خبر : 1850010 | 03 آبان 1401 ساعت 15:55 | 56.6K بازدید | 28 دیدگاه

جزئیات تقویم 2023-2024 ای اف سی اعلام شد

اختصاصی- فینال لیگ قهرمانان همزمان با معرفی قهرمان ایران!

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد تا به این ترتیب 29 اردیبهشت 1403 زمان برگزار فینال فصل جدید این مسابقات باشد.

اختصاصی- فینال لیگ قهرمانان همزمان با معرفی قهرمان ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که سالهای اخیر لیگ قهرمانان آسیا باتوجه به برگزاری متمرکز، حذف تیمها به دلیل مجوز حرفه‌ای، کنار کشیدن تیمهای استرالیا و استفاده نمایندگان قطر و چین از تیمهای دوم، به حاشیه رفته بود، حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا خود را آماده فصلی پرشور برای مهمترین رقابت باشگاهی آسیا می‌کند؛ فصلی که قرار است با تقویم مسابقات اروپایی برگزار شود تا حس و حال متفاوت با سایر فصول را رقم بزند.

بر اساس نامه‌ای که به امضای دبیرکل ای اف سی رسیده و در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری از 17 مرداد 1402 آغاز خواهد شد و 29 اردیبهشت 1403 به پایان خواهد رسید.

اما نکته مهم این است که فینال لیگ قهرمانان بر اساس تصمیم ای اف سی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و فاصله بین دو بازی نیز یک هفته خواهد بود.

نکته دیگر اینکه قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز دوم شهریور 1402 و پس از پایان بازیهای پلی آف و مشخص شدن تمامی تیمهای حاضر در مرحله گروهی است. همچنین محل قرعه کشی کشور کوالالامپور اعلام شده و مانند دوره‌های قبل از کووید-19 هر باشگاه باید نماینده خود را به پایتخت مالزی بفرستد.

ای اف سی به باشگاه‌ها تاکید کرده که باتوجه به برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی، باید نمایندگانی در این مراسم داشته باشند.

1704086

* بازیهای اول پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 17 و 24 مرداد ماه خواهد بود و در صورتی که ایران 2+2 سهمیه داشته باشد، یک دیدار در این مرحله برای نمایندگان ایران وجود خواهد داشت.

* بازیهای دوم پلی آف 31 مرداد ماه به صورت تک دیدار برگزار می‌شود و تیم برنده به مرحله گروهی راه خواهد یافت. دو روز پس از این بازی قرعه کشی انجام می‌شود.

* 27 شهریور افتتاحیه لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا خواهد بود. 10-11 مهر ماه بازیهای هفته دوم برگزار می‌شود و 1-2 مهر مرحله گروهی در دور رفت به پایان خواهد رسید.

* بازیهای دور برگشت به ترتیب در این تاریخ‌ها برگزار می‌شوند: 15-16 آبان، 6-7 آذر و 20-21 آذر. بازیهای منطقه شرق با یک روز فاصله به انجام خواهند رسید.

1756457

* دور رفت مرحله یک هشتم نهایی 23-24 بهمن و دور برگشت یک هفته بعد برگزار خواهند رسید. پس از این بازی به دلیل برگزاری جام ملتها، لیگ قهرمانان با مدتی تعویق در اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

* بازیهای نخست مرحله یک چهارم نهایی 14-15 اسفند خواهند بود و دور برگشت به فاصله یک هفته برگزار می‌شود.

* نیمه نهایی در سال جدید خورشیدی به انجام خواهد رسید؛ 28 فروردین 1403 زمان برگزاری نیمه نهایی در منطقه غرب است و 4 اردیبهشت بازی برگشت که تعیین کننده فینال است، برگزار می‌شود. نیمه نهایی شرق یک روز فاصله خواهند داشت.

* دیدار رفت فینال 22 اردیبهشت برگزار خواهد شد و بازی برگشت برای روز 29 اردیبهشت برنامه ریزی شده است.

1756458

نکته جالب اینکه دیدارهای مرحله گروهی و حذفی در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه برگزار می‌شوند اما مانند سایر فصول، بازی فینال روز شنبه برگزار خواهد شد.

نکته مهم اینکه ای اف سی برای این فصل لیگ قهرمانان آسیا همه بازیهای مرحله حذفی را رفت و برگشت برگزار کرده تا یک تیم برای قهرمانی حداقل 14 و حداکثر 17 بازی (پلی آف) برگزار کرده باشد.

این نخستین باری است که ای اف سی از تقویم جدید استفاده می‌کند و فینال برخلاف همیشه که در پاییز و زمستان برگزار می‌شد به بهار منتقل شده است و احتمالا مصادف با هفته‌های پایانی لیگ برتر در ایران، قطر، عربستان و امارات خواهد بود.

دیدگاه‌ها