کد خبر : 1850021 | 03 آبان 1401 ساعت 17:45 | 5.7K بازدید | 3 دیدگاه

ون پارس 3 استقلال خوزستان 3

لیگ یک/ کامبک بزرگ برای حفظ شکست‌ناپذیری خوزستان

شاگردان سیروس پورموسوی در یک بازگشت بزرگ موفق شدند به تساوی مقابل ون پارس در اصفهان دست یابند.

لیگ یک/ کامبک بزرگ برای حفظ شکست‌ناپذیری خوزستان

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان که بعد از هفته‌ها توانسته بود در جدال قبلی خود مقابل پارس جنوبی جم به برتری دست یابند، اینبار در شرایطی راهی اصفهان شدند که امیدوار بودند با کسب نتیجه برتری در این جدال خارج از خانه، خود را به جمع مدعیان اصلی نزدیک‌تر کنند.

شاگردان سیروس پورموسوی که بزرگترین ضعف‌شان طی هفته‌های اخیر در خط هجومی و دستیابی به گل بود، اینبار طی دو هفته 6 گل به نام خود کردند تا تیمی هجومی در فصل جدید نیز نشان دهند.


در این دیدار ابتدا علی وزیری بود که با گل خود استقلال خوزستان را امیدوار به دستیابی به این هدف برای کسب برد کرد اما ناگهان اسیر اتفاقات فوتبالی شدند و دروازه آنها با گل‌های علی آزادمنش و ابوذر صفرزاده فرو ریخت تا نیمه اول را بازنده راهی رختکن شوند. در نیمه دوم استقلال خوزستان که به تغییر نتیجه داشت و از سوی دیگر حریف نیز برای دستیابی به گل بعدی به ضدحملات امیدوار بود. روی یکی از همین ضدحملات و در دقیقه 65 حسین فلاحیان توانست گل سوم ون پارس را به نام خود کند تا اصفهانی‌ها در آستانه شکل دادن شگفتی بزرگ هفته باشند.

پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان با چند تعویض تاثیرگذار توانست شرایط را به سود تیم خود تغییر دهد. ابتدا این جواد آقایی پور بود که ثانیه‌هایی بعد از حضور خود توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و تیمش را به ادامه باید طی 9 دقیقه باقیمانده امیدوار کند. آبی‌های خوزستانی در شرایطی که تنها ثانیه‌هایی با شکست فاصله داشتند در دقیقه 89 روی حرکت بازیکن تعویضی خود در محوطه جریمه اینبار صاحب ضربه پنالتی شدند.

1756541

امیری وزیری برترین گلزن استقلال خوزستان اینبار مامور زدن این ضربه پنالتی سرنوشت ساز برای استقلال خوزستان بود و توانست برخلاف حرکت دروازه بان ون پارس تیمش را به گل تساوی برساند.

در حالیکه داور بیش از 7 دقیقه زمان اضافه برای نیمه دوم در نظر گرفته بود، هر دو تیم صاحب موقعیت‌های مناسبی برای دستیابی به سه امتیاز بودند و یک بار اصفهانی‌ها نیز توانستند دروازه استقلال خوزستان را باز کنند اما داور به دلیل خطا روی پورحمیدی گلر آبی‌ها، آن را مردود اعلام کرد.

استقلال خوزستان نیز توانست طی دو مرحله تا آستانه کامبک نهایی خود پیش بروند و به گل چهارم بازی دست یابند که فرصت سوزی بزرگ آنها مانع از این اتفاق شد. در نهایت استقلال خوزستان با شرایطی که علیرغم دریافت سه گل در این جدال، نمایش تاکتیکی و موفقی از خود در طول بازی به جا گذاشته بود و شاید دست کم گرفتن حریف به دردسر آنها تبدیل شده بود، به یک امتیاز از این جدال اکتفا کرد و اکنون با 14 امتیاز و بدون شکست جایگاه نهم را از آن خود کنند. این تیم در هفته آینده در جدالی سخت باید مقابل شمس آذر قزوین در خارج از خانه به میدان برود و باید دید قادر خواهد بود با عبور از سد شاگردان سعید دقیقی شانس خود برای حضور در جمع مدعیان اصلی صعود را افزایش دهد یا خیر.

در سمت مقابل نیز ون پارس که تنها دقایقی با دومین برد فصل خود فاصله داشت با دستیابی به تک امتیاز این بازی با رسیدن به ششمین امتیاز فصل طی 10 دیدار اخیر در رتبه هفدهم جا گرفت. ون‌پارسی‌ها که در این بازی با تفکرات مجتبی توتونی نمایش خوبی از خود به جا گذاشته بودند و در برخی دقایق بازی نیز حریف را تحت تاثیر قرار داده بودند، امیدوارند در جدال بعدی خود مقابل خلیج فارس در ماهشهر جایگاه خود را بهبود بخشیده و از جمع مدعیان سقوط فاصله بگیرند.

دیدگاه‌ها