کد خبر : 1850060 | 03 آبان 1401 ساعت 19:48 | 56.2K بازدید | 4 دیدگاه

بهترین تصمیم مدیرعامل ما استخدام محمود فکری بود؛

شاگرد پرسپولیسی برانکو و تمجید از مربی استقلالی!

رضا خالقی‌فر معتقد است سایپا با حضور کادرفنی و کادر مدیریتی جدید، شخصیت خود را به دست آورده است.

شاگرد پرسپولیسی برانکو و تمجید از مربی استقلالی!

به گزارش ورزش سه، سایپا با پیروزی برابر چادرملو در هفته دهم لیگ آزادگان موفق شد با ۱۵ امتیاز به رتبه هشتم جدول صعود کند؛ به همین بهانه به سراغ رضا خالقی‌فر مهاجم باتجربه نارنجی‌پوشان که سابقه حضور در پرسپولیس را هم در کارنامه خود دارد رفتیم و از این بازیکن درباره شرایط سایپا و مسابقات لیگ یک سوال کردیم.

خالقی‌فر در ابتدا در خصوص پیروزی برابر چادرملو گفت: پس از شکست در دیدار هفته گذشته، از نظر روحی و روانی شرایط مساعدی نداشتیم اما خدا را شکر با برد این هفته، توانستیم سه امتیاز را بگیریم تا هم در جدول ماندگار شویم و هم روحیه خودمان را بالا ببریم. امیدواریم در هفته‌های آینده هم بتوانیم شرایط را بهتر کنیم و به اهداف‌مان برسیم.

او سپس در مورد حواشی و جنجال‌های این مسابقه عنوان کرد: فکر می‌کنم آخر بازی بگومگوهایی اتفاق افتاده بود اما من در جریان نیستم و نمی‌دانم از طرف چه کسی بوده است.

خالقی‌فر که فصل گذشته در ذوب آهن حضور داشت، درباره حضور در مسابقات لیگ یک بیان کرد: خوشبختانه یا متاسفانه بعد از سال‌ها، من هم لیگ یک را تجربه کردم؛ شرایط طوری بود که با وجود پیشنهاداتی که از تیم‌های شهرستانی لیگ برتر داشتم، لیگ یک را انتخاب کردم‌. یکی از دلایل این اتفاق آقای فکری بود و از طرفی سایپا هم تیم سابق خودم بود و دینی به گردن من داشت و در زمان مصدومیت کمک زیادی به من کرد. در حال حاضر هم نمی‌توانم بگویم شرایط برای من کاملا ایده‌آل است اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به باشگاه‌ و آقای فکری کمک کنیم تا به هدف خودمان برسیم.

مهاجم سایپا درباره اختلاف سطح مسابقات لیگ برتر و لیگ یک توضیح داد: اگر بخواهم صادقانه بگویم اختلاف سطح زیادی وجود دارد که البته نمی‌خواهم وارد جزییات بشوم؛ به هر حال به لیگ برتر بیشتر توجه می‌شود و هزینه‌ها بیشتر است و طبیعی است. زمانی که تیم‌های لیگ برتری از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد هزینه می‌کنند، کیفیت کار هم بالا می‌رود ولی در لیگ یک هزینه‌ها کمتر است و همین مسئله روی کیفیت کار هم تاثیر می‌گذارد.

خالقی‌فر درباره شرایط سایپا در لیگ امسال بیان کرد: من در سال‌هایی که در سايپا حضور نداشتم، عملکرد این تیم را دنبال می‌کردم و متاسفانه در دو سه سال اخیر مشکلاتی در باشگاه وجود داشت و اختلاف نظرها باعث شده بود که تیم از روزهای اوج خود فاصله بگیرد و آن اتفاقات ناگوار رخ بدهد اما با آمدن آقای دکتر حسینی‌پور همه ورق‌ها برگشت و در حال حاضر ما یک تیم متحول می‌بینیم.

وی افزود: بهترین تصمیم آقای حسینی‌پور انتخاب آقای محمود فکری به عنوان سرمربی بود که باعث این تحول شد و از طرفی تغییرات زیادی هم در ساختار مدیریتی اتفاق افتاد که کمک زیادی به ما کرد و همین مسائل رفته رفته می‌تواند تغییرات بزرگتری را هم رقم بزند. از نظر من ترکیب آقای فکری و آقای حسینی‌پور، ترکیب فوق‌العاده‌ای است.

خالقی‌فر تصریح کرد: ما نسبت به سال‌های گذشته در بخش بازیکن هم تغییر و تحول زیادی داشتیم و اینکه تیم به هماهنگی کامل برسد و تیم مدیریتی، کادرفنی و بازیکنان در یک راستا قرار بگیرند، مستلزم زمان است. با این حال و با وجود همه این تغییرات، شرایط برای سایپایی که دو سه سال برای سقوط نکردن دست و پا می‌زد، ایده‌آل است.

مهاجم سایپا در مقایسه شرایط این تیم با سال‌های گذشته گفت: آقای حسینی‌پور از همان ابتدای فصل و تمرینات پیش‌فصل تا الان حمایت فوق‌العاده‌ای از ما داشتند و من حتی در لیگ برتر هم چنین حمایت‌هایی ندیده بودم. فکر می‌کنم حضور ایشان می‌تواند یک سکوی پرتاب برای سایپا برای ادامه فصل باشد.

خالقی‌فر درباره هدف سایپا در لیگ امسال عنوان کرد: آینده سایپا در ادامه فصل کاملا برای من روشن است و با توجه به تغییراتی که به آن اشاره کردم، قطعا هواداران فوتبال، سایپای ایده‌آل و عالی را در نیم‌فصل دوم می‌بینند. قطعا حق سایپا لیگ یک نیست؛ این تیم از نظر امکاناتی و شخصیتی جزو ۴-۵ باشگاه برتر ایران است. ما شاهد هستیم که بسیاری از تیم‌های متمول شهرستانی در تهران تمرین می‌کنند یا تیم‌های بزرگ تهرانی زمین تمرین و امکانات سایپا را ندارند اما این امکانات برای ما فراهم است و این تیم در حد لیگ یک نیست و همیشه شخصیت لیگ برتری داشته است. فکر می‌کنم امسال با حضور آقای فکری و آقای حسینی‌پور شخصیت سایپا برگشت و امیدواریم که با توانایی بچه‌ها و کادرفنی بتوانیم سایپا را به روزهای اوج برگردانیم.

او در پایان گفت: از مجموعه باشگاه، کارخانه و آقای حسینی‌پور که پشتوانه ما هستند و همچنین آقای فکری و کادرفنی که به بچه‌ها اعتماد کردند، تشکر می‌کنم و امیدواریم که دست به دست هم، سایپای بهتری را نسبت به دو سه سال اخیر شاهد باشیم و بتوانیم این تیم را در لیگ برتر ببینیم.

دیدگاه‌ها