کد خبر : 1850070 | 03 آبان 1401 ساعت 20:54 | 10.2K بازدید | 8 دیدگاه

تجربیات گلزنی‌ام را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهم؛

رجب‌زاده: به صدرنشین هفته دهم جام نمی‌دهند

سرمربی فجرسپاسی شیراز معتقد است بازیکنان این تیم نباید اسیر اسم "صدر" جدول بشوند.

رجب‌زاده: به صدرنشین هفته دهم جام نمی‌دهند

به گزارش ورزش سه، مهدی رجب‌زاده پس از پیروزی ۳-۰ فجرسپاسی برابر خلیج فارس ماهشهر اظهار داشت: این برد را به مردم استان و هواداران فهیم و خوب‌مان تبریک می‌گویم که پشتوانه خیلی خوبی برای ما هستند. خوشبختانه امروز توانستیم یک بازی خیلی خوب انجام بدهیم؛ می‌دانستیم که این بازی می‌تواند سخت شود و در طول هفته سعی کردیم که با بچه‌ها صحبت کنیم که از نظر روانی آماده یک بازی سخت باشند چون در لیگ یک به جز امید وحدت که تکلیفش مشخص نیست، هیچ تیمی ضعیف نیست.

او ادامه داد: خلیج فارس تیم خیلی خوبی بود و بازی خوبی انجام داد؛ این تیم چند بازیکن تکنیکی و سرعتی و تاثیرگذار داشت و ما با تمام احترام وارد این بازی شدیم. خوشبختانه بچه ها توانستند در دقیقه یک گل بزنند و فکر می‌کنم سریع‌ترین گل فصل را ما زدیم. پس از آن هم توانستیم بازی را مدیریت کنیم و موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کردیم و گل‌های بعدی را هم زدیم. تفکرمان این بود که تیم ماهشهر را در زمین خودشان نگه داریم و از جلو پرس کنیم که در بیشتر دقایق بازی، به خصوص در نیمه اول در این کار موفق بودیم.

رجب‌زاده سپس عنوان کرد: تیم ماهشهر سعی داشت دفاع تیمی کند و به ما ضدحمله بزند؛ تمام زمانی که ما صاحب توپ بودیم، تیم‌شان را عقب نگه داشته بودند و دنبال این بودند که ما اشتباهی کنیم تا توپ‌گیری کنند و ضدحمله بزنند که یکی دو بار هم به صورت نصفه و نیمه این کار را کردند اما دفاع و گلر ما خوب عمل کردند. بیشتر خطر روی ضربات ایستگاهی بود که خوشبختانه بچه‌ها خوب کار کردند و تمرکز لازم را داشتند. فکر می‌کنم تمرکز تماشاچی‌ها هم از بازی ما لذت بردند و برد خیلی خوبی به دست آوردیم و توانستیم مسیر رو به رشد خودمان را ادامه بدهیم.

1756538

سرمربی فجر با تمجید از بازیکنان ذخیره‌اش افزود: یکی از نکات جالب بازی امروز که برای ما خوب بود، این بود که بازیکنانی که تعویضی وارد زمین می‌شوند، انگیزه و کیفیت بالایی دارند و من خیلی خوشحالم که ما ۲۷ بازیکن در اختیار داریم که همه قابلیت فیکس بازی کردن را دارند و این یک نکته خیلی مهم و امیدوارکننده است. ما امروز به بازیکنی بازی دادیم که تا به حال از او استفاده نکرده بودیم و خوشبختانه خیلی با کیفیت بازی کرد. از همه بچه‌ها ممنونم و برای بار چندم می‌گویم، از داشتن این بازیکنان لذت می‌برم و به آنها افتخار می‌کنم که شرایط حرفه‌ای را رعایت می‌کنند و بسیار بااخلاق و خوب هستند. امیدوارم بتوانیم این اتفاق و همدلی را تا آخر فصل حفظ کنیم تا در ادامه راه سختی که داریم به ما کمک کند و موفق باشیم و فوتبال شیراز به جایگاه واقعی خودش و پیشرفتی که انتظار داریم برسد.

رجب‌زاده در واکنش به اینکه کلانتری باشگاه فجر را به پرداخت صد میلیون تومان محکوم کرده گفت: من از این اتفاقات خبر ندارم اما می‌دانم افرادی از فصل قبل طلبکار بودند و حق‌شان هم هست‌. در هر صورت زمانی که یک باشگاه تعهدی دارد، باید به آن عمل کند؛ حتما ایشان هم طلبکار بودند که درخواست آن مبلغ را داشتند و حتما با هماهنگی با باشگاه، به چیزی که مدنظرشان است، می‌رسند. طبیعتا هر کسی که زحمت کشیده و قرارداد دارد، باید به حق خودش برسد.

سرمربی در پاسخ به اینکه حضور فجر در جدول چقدر می‌تواند تداوم داشته باشد عنوان کرد: به نظر من اسم صدر، بسیار خطرناک است و من روی این موضوع خیلی حساس هستم چون در ۲۰ سالی که به صورت حرفه‌ای بازی کرده‌ایم، به قدری بالا و پایین دیده‌ایم که حالا من به عنوان سرمربی باید بیش از پیش مراقب باشم که اسیر این صدر و بالای جدول نشویم. ما تیمی هستیم که دوست داریم از فوتبال لذت ببریم و بازی خوب و شادابی ارائه بدهیم و پله به پله رو به جلو حرکت کنیم. من چند روز پیش با بچه‌ها صحبت می‌کردم و گفتم آقای رسول کربکندی که من شاگردشان بودم حرف قشنگی می‌زد؛ به هر حال ما چیزهایی را از آقای یاوری، آقای پیروانی، آقای کربکندی شنیده‌ایم که در ذهن‌مان‌ می‌ماند. آقای کربکندی می‌گفتند که زنده باد و مرده باد، هر دو باد است؛ یعنی اگر کسی از ما تعریف کرد خطرناک است و باعث می‌شود وارد فضایی شویم که از آن مسیر خارج شویم. باید هوشیار و با زکاوت باشیم و این مسائل فقط انگیزه بدهد.
رجب‌زاده ادامه داد: من سعی می‌‌کنم باز هم با بچه‌ها صحبت کنم. ما هنوز هیچ کاری نکرده‌ایم و اول راه هستیم و باید کارهای مهم‌تری انجام بدهیم. سعی می‌کنیم با تمام قوا و انگیزه تمرینات را پیگیری کنیم تا در مسابقات هم خوب کار کنیم‌. فوتبال هم بالا و پایین دارد و تا آخر فصل جابجا می‌شود اما آخر فصل می‌گویند چه تیمی بالا رفت و چه تیمی ماند و چه تیمی سقوط کرد‌. الان به این صدر، نه جایزه و مدال می‌دهند و نه تعهد می‌دهند که شما لیگ برتر باشی یا سقوط کنی؛ تمام تمرکز ما این است که بتوانیم بازیکنان را از نظر ذهنی و روانی آماده نگه داریم که بتوانیم در تمام بازی‌ها، فوتبالی قوی ارائه بدهیم.

1756526

رجب‌زاده درباره کم‌دقتی مهاجمان فجر در ضربات آخر بیان کرد: من بیشتر از هر کسی متوجه می‌شوم که موقعیت‌سوزی می‌کنیم. یکی از کارهایی که من بیشترین زمان را برای آن صرف می‌کنم، ضربه به چارچوب است. من مهاجم گلزنی بودم و گل زدن را دوست دارم و حتی با بازیکنان تمرین هم می‌کنم و ضربات آخر و زاویه مخالف و ... را با آنها کار می‌کنم و تجربیاتم را در اختیار آنها می‌گذارم اما به هر صورت قبول دارم موقعیت‌های زیادی درست می‌کنیم و این نکته مثبتی است اما باید این ضعف را برطرف کنیم. هر چقدر که ممکن باشد من روی این مسئله کار می‌کنم اما در نهایت یک لحظه است و بازیکن باید در یک لحظه یک کار خوب انجام بدهد.‌ ممکن است مسائل زیادی اتفاق بیفتد که بازیکن نتواند آن کار را انجام بدهد اما قبول دارم که باید بیشتر کار کنیم تا بتوانیم موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنیم اما همین که می‌توانیم موقعیت‌های زیادی درست کنیم خیلی خوب است و از نظر روانی تیم ما را بالا می‌آورد.

او در مورد مصدومیت محمدحسین خسروی توضیح داد: متاسفانه کشاله این بازیکن در تمرین دو روز پیش روی یک شوت آسیب دید و به پزشک مراجعه کرد؛ فکر می‌کنم تا چند هفته این بازیکن را نداریم چون آسیب‌دیدگی‌ او شدید است. در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد و من هم خیلی مراقب هستم و حتی هر روز به بازیکنان می‌گویم هر کسی احساس خستگی یا گرفتگی می‌کند، یک روز استراحت کند. محمدحسین هم زحمت زیادی برای ما کشیده و فشار زیادی روی او بود؛ او جزو بازیکنانی بود که دوندگی بیش از حدی داشت و من احتمال می‌دهم خستگی در تن او بوده است اما تمرین ما ضربه در چارچوب بود و بازیکن هم دوست دارد شوت و گل بزند که متاسفانه مصدوم شد. امیدوارم هر چه زودتر به تیم اضافه شود چون می‌تواند به ما کمک کند.

دیدگاه‌ها