کد خبر : 1850072 | 03 آبان 1401 ساعت 21:05 | 40.6K بازدید | 6 دیدگاه

وارث اوبلاک: معجزه جدید دروازه‌بانی از اسلوونی

ماتیوش ویدووشک، دروازه‌بان 22ساله اهل اسلوونی با درخشش در لیگ فوتبال این کشور نام خود را به عنوان یان اوبلاک بعدی مطرح کرده است.

وارث اوبلاک: معجزه جدید دروازه‌بانی از اسلوونی

به گزارش "ورزش سه"، ماتیوش ویدووشک، سنگربان باشگاه المپیا لوبلیانکا در اسلوونی، علاوه بر فوتبال این کشور حالا مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته است. او در فصل جاری در 9 بازی تیمش در لیگ اسلوونی حتی یک گل نخورده و 9 کلین‌شیت پیاپی به نام خود ثبت کرده است. رکوردی خارق‌العاده که نگاه بزرگان اروپا را به متوجه او کرده است.

البته در تاریخ فوتبال دروازه‌بان‌هایی بوده‌اند که رکورد کلین‌شیت‌های پیاپی بیشتری به نام آنها ثبت شده اما تا کنون هیچکس در اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه‌ای موفق نشده چنین آمار درخشانی را به ثبت برساند.

1756558

ماتیوش فصل گذشته در آخرین بازی فصل المپیا برای اولین بار بازی در یک تیم فوتبال حرفه‌ای را تجربه کرد و از شروع فصل جاری به عنوان گلر اول درون دروازه تیمش ایستاد. این دروازه‌بان با دو متر قد در فصل جاری 810 دقیقه گل نخورده است.

او تا کنون موفق شده رکورد 36 ساله باشگاه المپیا لوبلیانکا را بشکند. رکوردی که از سال 1986 در اختیار یانکو ایرگولیچ بود که موفق شده بود دروازه این تیم را در 746 دقیقه بسته نگه دارد. آن زمان المپیا نه در لیگ اسلوونی بلکه در لیگ فوتبال یوگسلاوی بازی می‌کرد چون هنوز کشوری به اسم اسلوونی استقلال پیدا نکرده بود.

1756559

ماتیوش در آخرین بازی المپیا شانس آورد که با کارت قرمز مواجه نشد.  او حالا می‌تواند در بازی‌های بعدی تیمش رکورد خود را بهبود بخشد. در دیدار المپیا با نووا گوریچا او که از خطای بازیکن حریف خشمگین شده بود در یک حرکت غیرورزشی با سر به صورت او ضربه زد. اما داور مسابقه در میان شگفتی بازیکنان حریف تنها به نشان دادن یک کارت زرد به او بسنده کرد.

اسلوونی سابقه معرفی دروازه‌بانی به دنیای فوتبال را داشته که مدتها از او به عنوان بهترین گلر فوتبال اروپا یاد می‌شد: یان اوبلاک، سنگربان اتلتیکو مادرید. باید دید آیا ماتیوش می‌تواند آنطور که در اسلوونی انتظار می‌رود پا در جای پای او گذاشته و به یان اوبلاک جدید تبدیل شود؟

دیدگاه‌ها