کد خبر : 1850167 | 04 آبان 1401 ساعت 13:08 | 43.6K بازدید | 4 دیدگاه

مرفاوی: از حالا جوانان را اولویت قرار دهید

واکنش سرمربی تیم ملی به گروه سخت ایران در آسیا

سرمربی تیم جوانان ایران اعلام کرد از حالا تمرکز ا‌و و شاگردانش برای کسب موفقیت در گروه سختی است که در آن حضور دارند.

واکنش سرمربی تیم ملی به گروه سخت ایران در آسیا

به گزارش “ورزش سه” صمد مرفاوی، سرمربی تیم جوانان ایران در خصوص قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا در رده زیر ۲۰ سال گفت: تیم‌هایی که به شانزده تیم پایانی مسابقات می‌رسند فارغ از اسم‌هایشان تیم‌های قدرتمند و چالش برانگیزی هستند. با این دید که همگی از بهترین‌های آسیا هستند راهی مسابقات خواهیم شد و برای ما به عنوان نماینده ایران، تفاوتی ندارد که به مصاف چه تیمی می‌رویم و باید از فوتبال، آبرو و شخصیت خودمان دفاع کنیم.

وی در خصوص حریفان تیم جوانان در گروه دوم رقابت‌ها گفت: استرالیا که در واقع از اقیانوسیه در آسیا حضور دارد ۱۰ روز پیش مسابقاتش به پایان رسید و با قدرت سرگروه شد. از استرالیا نیاز به شناخت بیشتری داریم. آنها تیمی فیزیکی هستند و ما هم به نوعی فیزیکی بازی می‌کنیم، پس مشخصا یک رقابت تنگاتنگ با این تیم خواهیم داشت.

مرفاوی در ادامه گفت: قطر که در خلیج فارس در این چند ساله سرمایه گذاری زیادی روی آکادمی‌هایش انجام داده و فوتبال نسبتا مدرن و شناوری را با توجه به امکانات و اردوهای بسیار مناسبی که دارد به اجرا می ‌گذارد. از این تیم می‌توانیم شناخت خوبی داشته باشیم. ویتنام از شرق آسیا شاید فیزیکی نباشد، اما بازیکنانش سرعتی هستند و می‌توانند برای هر تیمی خطرناک باشند.

سرمربی جوانان ادامه داد: به طور کلی با هر سه تیم رقابت سنگینی داریم و باید تدارکات خوبی داشته باشیم. از امروز بر اساس شناختی که از این تیم‌ها داریم باید استراتژی فنی خودمان را برای هر بازی برنامه‌ریزی کنیم و به فکر اولین بازی باشیم. اساسا روی گروهمان متمرکز خواهیم بود.

مرفاوی در ادامه گفت: بی‌تردید کار سختی در پیش است و باید با امکانات خوب، آماده مرحله نهایی و رویارویی با حریفان شویم. به نظرم اولویت اصلی فدراسیون در بخش تیم‌های پایه باید تیم جوانان باشد و حداکثر بهره از بازی و تورنمنت‌های بین المللی را تا پیش از مسابقات ببریم.

او درباره اردوی داخلی و بین المللی پیش روی تیمش گفت: از دوازدهم آبان اردوی جدید را آغاز می‌کنیم و تقریبا هفت، هشت مرحله اردو تا پیش از اعزام به مسابقات داریم. از طرفی برنامه مورد نظرمان برای شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی را ارائه کردیم و حضور موفق در مرحله نهایی برنامه‌ریزی خوبی را از سوی کمیته جوانان و فدراسیون می‌طلبد تا به امید خدا سربلند باشیم.

وی در پایان گفت: بر این اساس از ۲۲ آبان عازم بلاروس می‌شویم و طبق برنامه اعلام شده با امیدهای این کشور دو بازی خواهیم داشت که جا دارد از فدراسیون و کمیته جوانان بابت فراهم کردن این اردو و بازی تشکر کنم. بازیکنان را مقابل بلاروس محک می‌زنیم و تجربه بین‌المللی خوبی پیدا می‌کنند و در مجموع  برای ما بسیار خوب خواهد بود. برد و باخت در این دو بازی اصلا مهم نیست و اولویت اصلی ما صرفا اجرای برنامه‌هایمان است.

دیدگاه‌ها