کد خبر : 1850196 | 04 آبان 1401 ساعت 16:02 | 253.8K بازدید | 96 دیدگاه

من لیونل، همه جام‌ها را می‌خواهم

بازگشت اعجوبه: مسی دوباره ترسناک شد

لیونل مسی در ترسناک‌ترین فرم ممکن خود قرار دارد و در چنین شرایطی به جام جهانی خواهد رسید. نابغه آرژانتینی به همان نسخه قدیمی خود در بارسلونا برگشته است.

بازگشت اعجوبه: مسی دوباره ترسناک شد

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته پی اس جی توانست با برتری 7-2 بر حریف خود صعودش به دور بعد لیگ قهرمانان را قطعی کند و حالا برای صدرنشینی در جدال با بنفیکا خواهد بود. لیونل مسی ستاره اول پاریسی ها در این بازی بود که دو گل زد و دو پاس گل داد. او مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که در یک بازی موفق به زدن دو گل و ارسال دو پاس گل می شود. لیونل مسی در دقایق 19 و 44 موفق به گلزنی شد و به خصوص گل اول او فوق العاده بود و تحسین جهانی را به دنبال داشت. هر دو گل او روی پاس های کیلیان امباپه به ثمر رسید و دو پاس گل او هم برای نیمار و سولر بود.

1756750
1756751

فوق ستاره آرژانتینی با این دو گل تعداد گل های این فصل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد 4 رساند. او در کل رقابت های باشگاهی این فصل 11 بار موفق به گلزنی شده است. تعداد گل هایی که او در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده نیز با دو گل دیشب به 129 رسید. مسی همچنین در فصل جاری 12 پاس گل نیز داده تا این سوال بازهم مطرح شود که آیا بهترین لیونل مسی ممکن برگشته است؟ همان مسی ای که در بارسلونا خوش می درخشید؟

1756752

اما چیزی که در این مقطع مهمتر از همه چیز است، شمار مجموع گل های باشگاهی لئو است. او در حال حاضر با 694 گل فاصله زیادی تا رسیدن به رکورد 700 گلی که رونالدو اخیرا به آن دست یافت ندارد. مسی که این روزها موتور گلزنی اش روشن شده و در مقایسه با کریس شرایط بهتری در تیم باشگاهی خود دارد، امیدوار است تا با ادامه روند فعلی، در این رکورد نیز رونالدو را بگیرد.

با گل اول، مسی تعداد گل‌هایی که از بیرون محوطه جریمه به ثمر رسانده را به 23 گل رساند که بیشتر از هر بازیکن دیگری از زمان اولین حضورش در این رقابت‌ها در فصل 05-2004 است. تعداد گل‌های خارج از محوطه جریمه که رونالدو در این رقابت‌ها وارد دروازه حریفان کرده 22 گل است. 
این ستاره آرژانتینی در طول چند ماه اخیر موفق شده چندین رکورد این بازیکن پرتغالی را که این فصل در لیگ قهرمانان حضور ندارد و به همراه منچستریونایتد در لیگ اروپا توپ می‌زند را بشکند. 
مسی پیش از این نیز در دیدارهای گروهی همین فصل لیگ قهرمانان موفق شد تعداد تیم‌هایی که برابر آنها موفق به گلزنی شده را به 39 تیم برساند تا تنها بازیکنی باشد که چنین رکوردی را به دست آورده است.

1756753 

مسی همچنین با احتساب گل ها و پاس گل هایش برای تیم ملی آرژانتین، تا به اینجای فصل روی 27 گل نقش مستقیم داشته و از این حیث بالاتر از ارلینگ هالند، رکورددار است.

فرم کنونی لیونل مسی شور و اشتیاق ویژه ای را در کشور آرژانتین باعث شده و امیدواری ها به قهرمانی آلبی سلسته در جام جهانی را مضاعف کرده است. مسی چندی پیش گفت که این آخرین جام جهانی او خواهد بود و او در بهترین شرایط ممکن به قطر خواهد رفت. از حالا می توان ترس و اضطراب رقبای آرژانتین در جام جهانی را حس کرد. آلبی سلسته حالا همان هیولایی که همه سال ها منتظرش بودند را در اختیار دارد و اگر امید اول قهرمانی نباشد، یکی از شانس های مسلم محسوب می شود.

1756754

مسی امسال در فهرست نامزدهای توپ طلا نبود ولی بدون شک او را می توان اکنون بهترین بازیکن دنیا دانست.

کافی است به این آمارهای اعجوبه آرژانتینی نگاه کنید:

بیشترین گل زده در دور گروهی لیگ قهرمانان: 80 گل(71 گل با پیراهن بارسا)

بیشترین گل زده در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان: 29 گل

بیشترین گل زده برای یک تیم در تاریخ لیگ قهرمانان: 120 گل برای بارسا

رکورد گلزنی در فصول متوالی لیگ قهرمانان: 18 فصل 

بیشترین گل اروپایی برای یک باشگاه: 123 گل برای بارسا

بیشترین توپ طلا: هفت بار

رکورد گلزنی در تاریخ لالیگا: 474 گل

رکورد گلزنی در یک فصل لالیگا: 50 گل در فصل 12-2011

رکورد بیشترین گل در یک فصل فوتبالی: 79 گل برای بارسا در فصل 12-2011 به علاوه 20 گل برای آرژانتین، در مجموع 91 گل

رکورد بیشترین هت‌تریک در لالیگا: 36 بار

رکورد بیشترین قهرمانی لالیگا: 10 بار

رکورد بیشترین کفش طلا: 6 بار

دیدگاه‌ها