کد خبر : 1850364 | 05 آبان 1401 ساعت 18:01 | 36K بازدید | 19 دیدگاه

مسیر را اشتباه رفته‌ایم

ژابی: حذف 3 تیم اسپانیایی از چمپیونزلیگ عجیب است

ژابی آلونسو صعود تنها یک تیم اسپانیایی به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و حذف بارسا، سویا و اتلتیکو را اتفاقی عجیب می داند و گفت که فوتبال اسپانیا باید مسیر درست را پیدا کند.

ژابی: حذف 3 تیم اسپانیایی از چمپیونزلیگ عجیب است

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بارسلونا و اتلتیکو مادرید از صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بازماندند. بارسلونا که قبل از شروع بازی برابر بایرن و به دلیل پیروزی اینتر برابر ویکتوریا پلژن، از حذف خود مطمئن شده بود، در نوکمپ برابر بایرن با سه گل شکست خورد. از گروه بارسا تیم های بایرن و اینتر راهی دور بعد شدند.

1756877

در متروپولیتانوی مادرید نیز اتلتیکو میزبان بایرلورکوزن بود و برای امیدوار ماندن به صعود باید برنده می شد اما در نهایت با تساوی 2-2 متوقف شد. در این بازی یانیک کاراسکو یک پنالتی را در دقیقه پایانی از دست داد. در نهایت کلاب بروژ و پورتو راهی دور بعد شدند و اتلتیکو برای رفتن به لیگ اروپا باید در هفته پایانی پورتو را شکست دهد.

1756898

سه شنبه شب نیز سویا از صعود به یک هشتم نهایی بازمانده بود. سویا با وجود برتری 3-0 برابر کپنهاگن شانس صعود را از دست داد و تیم های سیتی و دورتموند بالا رفتند. به این ترتیب فقط رئال مادرید به عنوان تیمی اسپانیایی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان حاضر خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی دو هفته پیش صعودش را قطعی کرده بود ولی برای صدرنشینی باید در هفته پایانی سلتیک را شکست دهد. در تاریخ فوتبال اسپانیا سابقه نداشت که تنها یک تیم راهی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شود.

1754170

ژابی آلونسو، ستاره سابق رئال و تیم ملی اسپانیا، که اکنون هدایت بایرلورکوزن را برعهده دارد و تیمش شب گذشته موفق شد از اتلتیکو یک امتیاز بگیرد، در مورد وضعیت فوتبال اسپانیا در لیگ قهرمانان گفت:«این یک اتفاق عجیب است ولی نمی توان فوتبال اسپانیا را فقط به خاطر ناکامی در یک فصل ارزیابی کرد اما باید توجه داشت که لیگ های دیگر به سرعت پیشرفت کرده اند و رشد تیم‌های‌شان ادامه دارد. خیلی مواقع تمرکز ما فقط روی اسپانیاست و فراموش می کنیم که کشورهای دیگر نیز در حال کار کردن هستند. مثلا در بوندسلیگا تیم های بسیار خوبی داریم که در سطح بالایی بازی می کنند. نمی توان کیفیت فوتبال اسپانیا را زیر سوال برد ولی اینکه فقط رئال توانسته راهی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شود، یعنی یک جای مسیر را اشتباه رفته‌ایم. در نهایت الان این کمترین دغدغه من است و همه تمرکزم روی کسب موفقیت با لورکوزن است.»

دیدگاه‌ها