کد خبر : 1850587 | 06 آبان 1401 ساعت 22:18 | 186.2K بازدید | 39 دیدگاه

با حضور یک ستاره از پرسپولیس و استقلال؛

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

تیم منتخب این هفته فوتبال ایران تحت تاثیر دو برد بزرگ تیمهای سبزپوش قرار دارد.

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفته یازدهم با چند پیروزی پرگل و البته برتری مهم پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر به پایان رسید تا در آخرین هفته پیش از جام جهانی، این سه تیم صدر جدول را به خود اختصاص بدهند.

با این حال بیشترین تعداد بازیکن در تیم هفته به آلومینیوم و ذوب‌آهن رسید که با دو برد بزرگ و پرگل، جایگاه خود در جدول را بهتر کردند. ذوب‌آهن با پنج گل نفت مسجدسلیمان را شکست داد و آلومینیوم نیز با سه گل از سد نساجی گذشت.

از سایر بازی‌ها این ریکاردو آلوز، هافبک برزیلی تراکتور و میلاد جهانی مدافع چپ ملوان بود که به تیم هفته رسیدند تا این بازی هم دارای نماینده باشد.

البته باید اشاره کرد که بازیکنانی نظیر آرمان اکوان، حسین پورحمیدی، سروش رفیعی و... نیز عملکرد خوبی در این هفته داشتند و می‌توانستند در تیم هفته قرار بگیرند.

تیم منتخب این هفته لیگ برتر به شرح زیر است:

خط دروازه:

محسن فروزان (گل‌گهر سیرجان)
فروزان در این فصل یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان گل‌گهر بوده و خیال امیر قلعه‌نویی را از بابت پست شماره یک تیمش راحت کرده است. او در مصاف با فولاد خوزستان ستاره تیمش در نیمه اول بود و اگر واکنش‌های خیره‌کننده او نبود و شاگردان نکونام می‌توانستند در نیمه اول گلزنی کنند، شرایط برای برد مهم تیمش در اهواز مهیا نمی‌شد ولی او با عملکرد خوبی که در ورزشگاه فولاد آره‌نا ارائه کرد نقش مهمی در کسب سه امتیاز این مسابقه برای گل‌گهر داشت. البته فروزان در وقت‌های اضافی با شوت زیبای کوشکی دروازه خود را باز شده دید تا کلین شیتی که می‌توانست از این بازی کسب کند از بین برود. با این حال نمی‌توان نام او را به عنوان بهترین دروازه بان هفته مطرح نکرد.

1757160

خط دفاع:
میلاد جهانی (ملوان بندرانزلی)
بازیکن با تجربه ملوان با تشخیص مازیار زارع به دفاع چپ آمد ‌و بهترین نمایش را از خود به جا گذاشت. جهانی به خصوص در نیمه دوم مهم‌ترین مهره برای کسب امتیاز حساس ملوان از تبریز بود. این بازیکن با استفاده از تجربه‌اش توانست از زهر خط حمله تراکتور در سمت راست کم کند و هم‌چنین با کنترل خط دفاع، موقعیت‌ها را به نفع تیمش به پایان رساند. جهانی هنگام حملات تراکتور با باز پس گیری توپ و استفاده از قدرت دربیل‌زنی‌اش، ملوان را به طور کامل از فشار خارج می‌کرد. به همین دلیل او را در ترکیب منتخب هفته از نگاه “ورزش سه” قرار دادیم.

1757467

مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)
شماره هشت پرسپولیس پس از اینکه مشکل کارت بازی‌اش حل شد در ترکیب اصلی سرخ‌ها قرار گرفت و زوج منسجمی را کنار گولسیانی تشکیل داد. پورعلی‌گنجی در بازی مقابل مس کرمان در نبردهای زمینی و هوایی موفق نشان داد و اجازه نداد دروازه بیرانوند در زمانی که تیم حریف برای گلزنی به آب و آتش می‌زد خیلی تهدید شود. پورعلی‌گنجی پس از مصدومیت سخت رباط صلیبی پس از ماه‌ها در پرسپولیس در یک بازی رسمی به میدان رفت و نشان داد همچنان مدافع قابل اطمینانی است. مرتضی برای قرار گرفتن در لیست کارلوس کی‌روش امید زیادی دارد.

1757466

میلاد فخرالدینی(آلومینیوم اراک)
بازی‌های خوب مدافع سابق آبی‌ها در خط دفاعی آلومینیوم همچنان ادامه دارد و این بازیکن که در دیدار برابر استقلال نمایش خوبی داشت، این هفته هم یکی از بهترین‌های تیمش مقابل نساجی مازندران بود. میلاد فخرالدینی در سمت راست خط دفاعی آلومینیوم بارها از حملات حریف‌شان جلوگیری کرد‌‌ و با تکل‌های صحیح و دفع توپ کاری کرد تا نساجی کاری از پیش نبرد و از سوی دیگر در فاز هجومی هم پرتلاش و دونده ظاهر شد که نتیجه آن خطای منجر به اخراج بازیکن نساجی روی او بود.

1757468

خط هافبک:

ریکاردو آلوز (تراکتور)
بردیف این بازیکن را آورده است تا فقط برای او ضربه کاشته بزند و موقعیت گل بسازد. آلوز در جدال با ملوان در نیمه اول از ضربه کاشته به دست آمده نهایت استفاده را برد و با سانتری دقیق به محوطه جریمه هفتمین پاس گلش را ثبت کرد تا با اختلاف در صدر جدول پاسورهای لیگ قرار گیرد. او در اواخر بازی نیز بار دیگر با پاس استثنایی، تیمش را صاحب موقعیت کرد. در دقیقه ۸۰، آلوز با ارسال پاس چیپ گونه به پشت دفاع ملوان، عباس‌زاده را صاحب توپ کرد اما ضربه این مهاجم به بیرون رفت تا هافبک پرتغالی تراکتور در ثبت هشتمین پاس گل ناکام باشد.

1757469

محمود قائدرحمتی(آلومینیوم اراک)
بدون تردید جزو بهترین بازیکنان آلومینیوم در این فصل و به‌ویژه هفته‌های اخیر بوده که امروز هم در دیدار برابر نساجی مازندران و تیم سابق خود درخشان ظاهر شد و توانست نخستین گل تیمش را با یک ضربه سر دقیق به گوشه دروازه بفرستد. شماره ۱۰ آلومینیوم که در دو دیدار خانگی اخیرشان برابر ملوان انزلی و مس کرمان یک پنالتی گرفته، یک گل زده و یک پاس گل داده بود، در بازی با نساجی مازندران هم علاوه بر گلزنی، دو موقعیت ایجاد کرد و یک شوت خطرناک زد تا این عملکرد موفقیت‌آمیز او را به تیم منتخب برساند.

1757475

محمد محبی (استقلال)
بار دیگر محمد محبی در ترکیب تیم استقلال، ستاره تیمش بود. این بازیکن که این روزها در آماده‌ترین روزهای دوران حرفه‌‍ای خود به سر می‌برد و انگیزه زیادی برای قرار گرفتن در لیست نهایی کی‌روش دارد، پیش از اینکه بازی در ورزشگاه دستگردی جا بیفتد روی پاس خوب ارسال مطهری در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار گرفت و با شوتی دقیق به زاویه مخالف دروازه‌بان با تجربه هوادار توانست تک گل تیمش را در این مسابقه ثبت کند.درنهایت هم در روزی که چهارمین گل محبی ثبت شد، استقلال توانست سه امتیاز این مسابقه را از آن خودش کند. 

1757399

رضا شکاری (گل‌گهر سیرجان)
پس از چند فصل افت و خیز سرانجام با فرصتی که امیر قلعه‌نویی در اختیار رضا شکاری قرار داده او در حال سپری کردن روزهای خوبی است. این بازیکن 25 ساله در پایان هفته یازدهم موفق به ثبت 3 گل و 3 پاس گل شده تا نقش مهمی در تثبیت رتبه سومی گل‌گهر داشته باشد. او در دیدارِ دشوار برابر فولاد خوزستان هوش خود را به نمایش گذاشت و گل اول مسابقه را به زیبایی هر چه تمام تر با یک ضربه چیپ وارد دروازه کنت کرد تا یکی از شاخص ترین بازیکنان هفته باشد.

1757470

محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)
بازیکن جوان خط هافبک ذوب‌آهن در حالی وارد زمین شد که در هفته‌های گذشته نیز عملکرد خوبی داشت و این بار در نقش یک ستاره ظاهر شد. او در طول بازی نقش پررنگی در موقعیت‌های تیم ذوب‌آهن ایفا کرد و سرانجام در دقیقه ۹۰ به آنچه شایستگی‌اش را داشت، رسید و با ثبت یک گل، به تیم هفته راه یافت. او خوش تکنیک و پا به توپ نشان داد و ثابت کرد که چشم انداز فوتبالی خوبی دارد و حالا باید دید پس از این درخشش در ادامه لیگ چه خواهد کرد.

1757492

خط حمله:
محمدرضا سلیمانی (ذوب‌آهن)
در حالی که ذوب‌آهن این فصل از غیبت یک مهاجم نوک آسیب زیادی دیده بود، محمدرضا سلیمانی در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان درخشید و با گل خود، پیروزی بزرگ ذوب‌آهن را استارت زد. او پاس سجاد آشوری را با یک ضربه والی همراه کرد تا در نقش یک مهاجم گلزن به تیم هفته راه یابد و با گلزنی و شکستن طلسم به استقبال تعطیلات برود. نکته مهم دوندگی بالای این بازیکن بود که با یک گل همراه شد تا طلسم گلزنی مهاجمان ذوب نیز شکسته شود.

1757481

محمدرضا آزادی(آلومینیوم اراک)
مهاجم بلندقامت آلومینیوم با وجود عدم گلزنی در دیدار برابر نساجی مازندران، اما توانست یک پاس گل تماشایی با یک ضربه پشت سر بدهد و هانسل زاپاتا را در موقعیت تک به تک قرار بدهد. محمدرضا آزادی مثل هفته‌های قبل در خط حمله آلومینیوم با دوندگی زیاد و برتری در نبردهای هوایی که یکی از آنها منجر به گل شد، روز موفقی برابر نساجی مازندران داشت و به جمع برترین‌های هفته رسید.

1757474

دیدگاه‌ها