کد خبر : 1850628 | 07 آبان 1401 ساعت 09:38 | 5.9K بازدید | 5 دیدگاه

چند بار بگوییم جواد در فولاد می‌ماند؟

گرشاسبی: حرف و حدیث تیم ملی باعث افت ما شد

مدیرعامل باشگاه فولاد بار دیگر حضور جواد نکونام در تیم ملی را تکذیب کرد.

گرشاسبی: حرف و حدیث تیم ملی باعث افت ما شد

به گزارش ورزش سه، فولاد در شرایطی در هفته یازدهم لیگ برتر با نتیجه ۲-۱ برابر گل‌گهر سیرجان شکست خورد که با وجود تکذیب چندباره باشگاه خوزستانی، همچنان خبر حضور جواد نکونام در تیم ملی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود. حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد شب گذشته در گفت‌وگویی تلفنی با برنامه "شب‌های فوتبالی" بار دیگر درباره این موضوع صحبت کرد و گفت این رفتار فدراسیون فوتبال حرفه‌ای نیست و باعث شده تا تمرکز بازیکنان فولاد به هم بریزد.

* روند خوبی داشتیم اما بدشانس بودیم 
ما با شروع نقل و انتقالات طبق جلسات و برنامه‌هایی که آقای نکونام داشتند، بازیکنان خوبی را جذب کردیم چون جدا از اینکه باید در لیگ برتر حضوری فعال داشته باشیم، هدف اصلی‌مان برای حضور به عنوان نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است اما در روندی که داشتیم، بدشانس بودیم و در هیچ بازی‌ای حق‌مان باخت نبوده است. در بازی با گل‌گهر هم دیدید که با وجود مالکیت توپ و موقعیت بیشتر، توپ وارد گل نمی‌شد و نتوانستیم نتیجه کسب کنیم.

* حضور پاره وقت؟ این بحث حرفه‌ای نیست!
اتفاقاتی در این مسیر برای باشگاه ما افتاده که فعلا فضایی برای باز کردن یک مورد آن نیست اما مورد دیگر همین مسئله است که مرتب اعلام شود که آقای نکونام قرار است به تیم ملی برود و بر روی تیم تاثیرات منفی دارد. اصلا بحث حضور موقت یا پاره‌وقت آقای نکونام حرفه‌ای است؟ نمی‌دانم مطرح کردن این مسائل به چه شکل است اما اولین باری که با ما صحبت شد، اعلام کردیم که ما هم تیم ملی دوم هستیم و باید در لیگ قهرمانان آسیا بجنگیم. با آقای نکونام هم بارها صحبت کردیم و ایشان هم قاطعانه گفتند من برنامه‌ای برای رفتن ندارم و محکم کارم را ادامه می‌دهم اما نمی‌دانم چطور است که این پرونده مدام و پیش از هر مسابقه حساس، مطرح می‌شود.

* تا این لحظه مخالفیم مگر اینکه...
ما مرتب با آقای نکونام جلساتی داشتیم و صحبت کردیم و ایشان هم اعلام کرد به تیم ملی نمی‌آیم؛ ما هم اعلام کردیم که مربی ما برنامه‌ای برای آمدن به تیم ملی ندارد و خودمان هم مخالفیم. اگر یک‌باره سرمربی بگوید نمی‌مانم و می‌خواهم بروم نمی‌توان کاری کرد اما تا این لحظه ما محکم مخالفیم و خود آقای نکونام هم گفته‌اند می‌مانم.

1757489

* این حواشی روی بازیکنان فولاد تاثیر منفی داشت
ممکن است این بحث که سرمربی فولاد به هر شکلی به تیم ملی می‌پیوندد، از نظر روحی روانی روی جواد نکونام که یک بازیکن حرفه‌ای بوده و الان یک مربی حرفه‌ای است، تاثیری نداشته باشد اما مرتب بازیکنان از من سوال می‌کردند که می‌رود؟ اگر برود چه کسی می‌آید؟ چه می‌شود؟ این مسائل روی تیم تاثیر منفی گذاشته است. ما بازیکنان مطرح و شاخصی داریم و دیدید که شروع لیگ، بازی‌های ما با تیم‌های بالای جدول بود و دو تیمی را که در حال حاضر به صدر جدول چسبیده‌اند، شکست دادیم اما قطعا این بحث‌ها تاثیر خود را روی بازیکنان تیم ما گذاشت. اینجا به هواداران عزیز قول می‌دهیم که تیم به سرعت جمع خواهد شد. ما از آقای نکونام هم برای بعد از تعطیلات و هم برای نقل و انتقالات برنامه‌ خواسته‌ایم که در حال آماده کردن آن است.

* الان کی‌روش چه فکری می‌کند؟
از زمانی که این مسئله عنوان شده، دو سه بار خود آقای نکونام مخالفت خود را اعلام کرد. اما این بحث‌ها باید حرفه‌ای باشد و اگر رسانه‌ای شود، همین تبعات را هم برای تیم ما و هم تیم ملی دارد؛ خود آقای کارلوس کی‌روش الان چه فکری می‌کند؟ مثلا می‌گوید من یک مربی ایرانی را درخواست کردم و به این شکل در اختیار من قرار نمی‌گیرد. این موضوعات باید در خلوت و در جلسه‌ای خصوصی مطرح می‌شد و آنجا تعیین تکلیف می‌شد. اگر ما قصد داریم با بازیکنانی صحبت کنیم، در ابتدا که رسانه‌ای نمی‌کنیم؛ این بحث حرفه‌ای‌گری است. اگر ما در جلسه خصوصی پاسخ منفی می‌دادیم، رسانه‌ای نمی‌شد که تیم ما آسیب ببیند.

* نکونام در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی حضور ندارد
من همین دیشب هم بعد از بازی با آقای نکونام صحبت کردم و ایشان محکم می‌گفتند من هستم و برای ادامه فعالیت‌هایم برنامه می‌دهم. آقای نکونام روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی حضور ندارند؛ دیگر به چه شکل این موضوع را اعلام کنیم؟

دیدگاه‌ها