کد خبر : 1850853 | 08 آبان 1401 ساعت 11:22 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

علیرضا ایلدروم، رکورددار پرچم زدن

ادامه اتفاقات عجیب؛‌ 56 کمک داور در لیگ برتر!

در 88 مسابقه برگزار شده لیگ برتر 56 کمک داور پرچم زده‌اند؛ تعدادی که نسبت به فصول گذشته رشد داشته است.

ادامه اتفاقات عجیب؛‌ 56 کمک داور در لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مواردی که باعث شده تا انتقادها از کمیته داوران و شخص خداداد افشاریان بالا برود، تعدد داوران و کمک داورانی است که در مسابقات لیگ برتر قضاوت می‌کنند. بعد از آنکه مشخص شد 35 داور وسط در 11 هفته لیگ برتر و برای 88 بازی انتخاب شده و قضاوت کرده‌اند، حالا بر اساس بررسی‌های ما این آمار درباره کمک داوران بسیار بیشتر است.

در مجموع88 بازی برگزار شده از لیگ برتر و 11 هفته 56 کمک داور از سوی کمیته داوران برای مسابقات انتخاب شده و قضاوت کرده‌اند.

در بین کمک داوران لیگ برتری علیرضا ایلدروم با 6 قضاوت رکورددار پرچم زدن محسوب می‌شود. بعد از او آرمان اسعدی، قهرمان نجفی، محمد عطایی، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی هرکدام در 5 مسابقه از 11 هفته گذشته قضاوت کرده‌اند.

همچنین حمیدرضا افشون، مهدی عالی‌قدر، دانیال باشنده، هادی طوسی، بهمن عبداللهی، احد سلطانی، محمدرضا پورمتقی، حسن انتظاری، فرهاد فرهادپور، مهدی سیفی، محمد هاشمی نسب، ایوب غلام‌زاده،‌سعید قاسمی، حسن مرادی، یوسف مغروری، علی اکبر نوری و محمد جواد مداح 4 بار در مسابقات لیگ تا اینجای کار پرچم زده‌اند.

عسگر محمدی، عباس پورحیدری، علیرضا مرادی،اسماعیل احمدی، مرتضی سلمان نژاد، وحید سیفی، امیررضا آشور ماهانی، رحیم حاجیلو، محسن سلطانی، محسن بابایی، سید یعقوب حجتی، مهدی شفیعی ، بهزاد پناهی، علیرضا طاهرخانی، حسن ظهیری، علی احمدی، حامد صفایی و یعقوب سخندان هرکدام 3 بار شانس پرچم زدن در لیگ برتر را داشته‌اند.

امین قدیری، امین زاهدی، حامد تازه‌پور، حمید نادری، مرتضی یوسف شهریاری، سعید زیبا، صادق رستمی و فرهاد مروجی 2 بار در 11 هفته گذشته پرچم زده‌اند. در نهایت هم میلاد قاسمی، صالح عرب‌آبادی، امیرمحمد داودزاده، محمد راهی، محسن حکیم، هیوا بهمنی و امید افخمی هرکدام یکبار برای قضاوت به عنوان کمک داور انتخاب شده‌اند.

بدون تردید استفاده از 56 کمک داور تنها در 11 هفته از لیگ برتر اتفاقی است که می‌تواند یکی از دلایل اصلی انتقادها به شرایط داوری ها باشد. کمک داوران فوتبال ایران در فصل جاری اشتباهات متعددی داشته اند و در بحث آفساید ها و برخی مسائل دیگر که می‌توانند داور وسط را راهنمایی کنند، شاهد اعتراض های شدید تیم ها بوده‌ایم. حتی کار به جایی رسید که خداداد افشاریان رییس کمیته داوران شخصا به عملکرد کمک داوران انتقاد کرد و گفت که نمی‌داند چرا این رفتارهای عجیب از آنها سر می‌زند.

از سوی دیگر کمک های مطرح فوتبال ایران در بحث داوری مشخص هستند. در بین 56 کمک داوری که در 88 مسابقه لیگ برتر سوت زده‌اند، نام هایی را مشاهده می‌کنیم که بسیار ناشناخته هستند ومشخص نیست حضور آنها در لیگ برتر واقعا بر اساس شایستگی بوده یا اینکه روابط پشت پرده در آن دخیل بوده است.

در سال‌های گذشته معمولا شرایط اینطور بوده که در کل یک فصل لیگ برتر حدود 30 داور وسط و 45 کمک داور بازی ها را قضاوت کرده‌اند. حالا اما این آمار فقط در پایان هفته یازدهم لیگ برتر بسیار فراتر رفته است.

تعدد داوران و کمک داوران بدون تردید یکی از مواردی است که باعث بالارفتن اشتباهات می‌شود. حضور داوران و کمک داوران جدید در لیگ برتر بدون آنکه تجربیات کافی را به دست آورده باشند، ضریب اشتباهات را بالا می‌برد و در نهایت به ضرر داوری کشور خواهد بود. اتفاقی که افشاریان و همکارانش باید در تعطیلات لیگ آن را به دقت بررسی کنند و تصمیمات جدی ای در این خصوص بگیرند.

دیدگاه‌ها