کد خبر : 1850916 | 08 آبان 1401 ساعت 15:02 | 38.9K بازدید | 25 دیدگاه

این وابستگی خطرناک است

بارسا اگر لواندوفسکی را نداشت، کجای جدول بود؟

در کادناسر معتقدند که وابستگی بارسلونا به گل‌های روبرت لواندوفسکی بسیار زیاد است. مشخص نیست بارسا بدون لوا در لالیگا چه وضعیتی داشت.

بارسا اگر لواندوفسکی را نداشت، کجای جدول بود؟

به گزارش "ورزش سه"، شب دوم هفته دوازدهم لالیگا با تقابل تیم‌های والنسیا و بارسلونا به پایان رسید. در این بازی که از ساعت 22:30 شب گذشته در ورزشگاه مستایا برگزار شد، بارسای میهمان در یک بازی سخت و پرتنش موفق شد 0-1 شاگردان جنارو گتوزو را در خانه‌شان شکست دهد.

1758048

در حالی که بازی با وجود حملات گسترده بارسلونا در وقت‌ قانونی گلی در بر نداشت، این روبروت لواندوفسکی بود که در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده بارسا را به گل رساند تا 3 امتیاز بسیار ارزشمند در دیداری خارج از خانه مقابل والنسیای سرسخت به حساب ژاوی و تیمش واریز شود. بارسلونا با این پیروزی 31 امتیازی و با یک بازی بیشتر بالاتر از رئال مادرید با همین تعداد امتیاز صدرنشین شد.

نقش لواندوفسکی در پیروزی های این فصل بارسلونا غیر قابل انکار است. ستاره لهستانی در 17 بازی برای بارسا در همه رقابت‌ها 18 گل زده و چهار پاس گل داده است. 13 گل او در لالیگا بوده و صدرنشین جدول گلزنان است.

1758051

مارکوس لوپز، کارشناس کادنا سر، معتقد است وابستگی بارسا به لواندوفسکی مثل وابستگی این تیم در سال های گذشته به لیونل مسی است:«ژاوی معتقد است بارسا باید زیبا بازی کند و برنده شود ولی خودش هم قبول دارد که برابر والنسیا زیبا بازی نکردند و فقط به لطف فرصت طلبی لواندوفسکی بود که برنده شدند. نیمه دوم بارسا برتری خودش را از دست داد و والنسیا در بیشتر دقایق بازی سبک بازی خود را تحمیل کرد. تفاوت بین دو تیم به خاطر حضور لواندوفسکی در بارسا بود. اگر ادینسون کاوانی مصدوم نمی‌شد، شرایط می توانست متفاوت باشد. والنسیا بهترین مهاجمش را خیلی زود از دست داد ولی بارسا با لوا در دقیقه 93 به گل برتری رسید. تاثیرگذاری لواندوفسکی در بارسا مثل لیونل مسی است. زمانی بارسا به مسی وابسته بود و حالا به لواندوفسکی وابسته شده است.»

1758046

لوپز ادامه داد:«گل‌های لواندوفسکی باعث شده‌اند تا بارسا همچنان در کورس قهرمانی لالیگا با رئال باقی بماند. مشخص نیست اگر بارسا لوا را نداشت، الان کجای جدول بود. تفاوت کیفی لوا با دیگر مهاجمان بارسلونا بسیار زیاد است و من معتقدم بدون او بارسا الان جایگاهی متزلزل در لالیگا داشت. وقتی لوا گل نمی‌زند، بارسا نمی‌تواند خوب نتیجه بگیرد و این در لیگ قهرمانان کاملا مشخص بود. بارسا بیش از اندازه به لواندوفسکی وابسته شده است.»

دیدگاه‌ها