کد خبر : 1851085 | 09 آبان 1401 ساعت 13:29 | 51K بازدید | 15 دیدگاه

سرمربی اسبق استقلال به ایتالیا باز می‌گردد

رسمی: استراماچونی از الغرافه جدا شد

آندره‌آ استراماچونی سرمربی الغرافه تأیید کرد که به صورت رسمی از الغرافه جدا شده است.

رسمی: استراماچونی از الغرافه جدا شد

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ استراماچونی از الغرافه جدا شد. سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال، پس از توافق با مدیران باشگاه قطری، تصمیم گرفت تا آنجا را ترک کند و طبق گزارش روزنامه رکورد پرتغال، پدرو مارتینز که چند ماه پیش از المپیاکوس جدا شد، هدایت الغرافه را برعهده خواهد گرفت.

تعطیلی رقابت های لیگ ستارگان، برگزاری جام جهانی و جام ملت های آسیا در قطر، عواملی بوده اند که باعث شده تا سرمربی ایتالیایی تصمیم به ترک الغرافه بگیرد. او در گفتگویی که با کالچو مرکاتو داشته، جدایی خود را توافقی اعلام کرده است. گزارش این رسانه درباره سرمربی ایتالیایی که پرونده حقوقی 50 میلیارد تومانی با استقلال دارد را در زیر می خوانیم:

آندره‌آ استراماچونی آماده است تا با لبخندی بر لب، قطر را ترک کند و با چمدانی پر از تجربیات و خاطرات مثبت به اروپا بازگردد. سرمربی ایتالیایی که در جام جهانی به عنوان مفسر در شبکه رای اسپور حضور خواهد یافت، رابطه خود را با الغرافه قطع خواهد کرد، تیمی که با چهار امتیاز فاصله نسبت به صدر جدول، در رتبه چهارم قرار دارد. در یک سال و نیم حضور در این تیم، استراما به فینال جام امیر نیز رسید و پس از نزدیک شدن به مرحله یک چهارم نهایی، سفری تاریخی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته است.

طرفین توافقی داشتند که بر اساس آن پس از جام جهانی (6 ماه پس از انقضای طبیعی قرارداد) امکان بررسی و احتمالاً فسخ این رابطه وجود داشته باشد و همینطور نیز شد. در همین حال، آماده سازی برای جام جهانی در آن بخش ها ادامه دارد: بازیکنان قطر از اردیبهشت ماه با تیم ملی هستند و در بازی های باشگاهی شرکت نمی کنند، مسابقات قهرمانی از سپتامبر متوقف شد و در ژانویه نیز جام ملت های آسیا در قطر برنامه ریزی شده است که فصل عادی را قطع خواهد کرد. با این حال، همه توجه معطوف به جام جهانی است. استرا در مصاحبه با کالچومرکاتو می گوید: اینجا یک جو عالی وجود دارد، 32 تیم در یک شهر، دیوانه کننده است".

1758383

* اوضاع در الغرافه چطور گذشت؟
خیلی خوب، ما فقط 4 امتیاز با صدر فاصله داریم؛ برای ما این یک نتیجه بسیار مهم است که فصل گذشته را با فاصله سال‌های نوری با رتبه اول، یعنی السد به پایان رساندیم. در روزهای اخیر اعلام شد که قطر میزبان جام ملت های آسیا در سال 2023 نیز خواهد بود و به همین دلیل این مسابقات با یک وقفه دیگر مواجه خواهد شد.

* آیا به همین دلیل تصمیم به ترک الغرافه گرفتید؟
این مسئله ای است که به شدت بر تصمیم من برای بازگشت به ایتالیا، بلافاصله پس از جام جهانی تأثیر می گذارد.

* تجربه در قطر چگونه بود؟
تجربه ای عالی. صعود به لیگ قهرمانان آسیا و بازی در فینال جام امیر... بسیار خوشحالم و از رئیس باشگاه، بازیکنان، کادرفنی و تمام مدیریت الغرافه تشکر می کنم که به من اعتماد کردند.

* آیا خاطره ای از قطر را همیشه به همراه خواهید داشت؟
دخترم لیزا اینجا به دنیا آمد، این مکان همیشه در قلب من خواهد بود.

1758384

دیدگاه‌ها