کد خبر : 1851163 | 09 آبان 1401 ساعت 19:09 | 14.7K بازدید | 1 دیدگاه

کرمی: از کی‌روش ممنونم که اجازه داده یاد بگیرم؛

گفتگو با چهره خاص آخرین تمرین تیم ملی

فرشاد کرمی سرمربی تیم ملی دانشجویان ایران چهره خاص تمرین امروز ملی‌پوشان در کمپ تیم‌های ملی بود.

گفتگو با چهره خاص آخرین تمرین تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، تمرین صبح روز دوشنبه تیم ملی در شرایطی برگزار شد که فرشاد کرمی سرمربی تیم ملی دانشجویان کشور از نزدیک شاهد عملکرد شاگردان کارلوس کی‌روش بود و برخلاف ذهنیتی که از سرمربی پرتغالی تیم ملی داریم گاهی حتی در هنگام انتقال برنامه‌های تاکتیکی این مربی به بازیکنانش پشت کی‌روش می‌ایستاد و سعی داشت نکات جدیدی از این مربی شناخته شده و باکارنامه در سطح دنیا یاد بگیرد.
پس از پایان تمرین امروز ملی‌پوشان که با حضور 12 بازیکن تیم بزرگسال و 11 بازیکن تیم امید در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد،  گفتگویی داشتیم با فرشاد کرمی و از او درباره دلیل حضورش در تمرین پرسیدیم. او به این سوال اینطور پاسخ داد: به هر حال حضور آقای کی‌روش به عنوان یک مربی بین‌المللی که جام‌های جهانی زیادی دیده و نتایج خوبی هم همراه با تیم ملی ایران در دو جام جهانی گذشته کسب کرده فرصت خوبی برای مربیان ایرانی است که حضور داشته باشند در تمرینات تیم ملی و از این فضا استفاده کنند و چیزهای جدید یاد بگیرند. به هر حال فوتبال ورزشی است که پویایی زیادی دارد و هر چقدر هم یاد بگیرید باز کم است. 
او سپس از اینکه اجازه حضور در تمرین به او داده شده تشکر کرد و گفت: به هر حال از آقای کی‌روش، تیم ملی تشکر دارم که به من اجازه دادند از این به بعد در تمرینات شرکت کنم و از این فرصت برای یادگیری استفاده کنم.
فرشاد کرمی سپس در واکنش به این موضوع که کی‌‍روش معمولا اجازه حضور خبرنگاران و مربیان را در تمریناتش صادر نمی‌کرد ولی به نظر می‌رسد رویه او تغییر کرده بیان کرد: بله من امروز این اجازه را گرفتم. باز هم تشکر می کنم که توانستم حضور داشته باشم و بتوانم تمرینات را از نزدیک ببینم. حالا ممکن است گاهی اوقات تمرینات به فازهای تاکتیکی خاصی برود و ایشان اجازه ندهد آن قسمت از تمرین را ببینم ولی تا همینجا هم بزرگواری کرده‌اند که اجازه داده‌اند مربیان جوان بیایند و استفاده کنند. فکر می‌کنم فضای مثبتی است. با توجه به اینکه بیست روز تا آغاز جام جهانی باقی مانده امیدوارم همه با هم همدلی داشته باشیم تا به امید خدا تیم ملی بتواند در جام جهانی نتیجه لازم را بگیرد.

ویدئو: 263347

فرشاد کرمی در بخشی از تمرین امروز هنگام انتقال نکات تاکتیکی به کی روش نزدیک شد و از پشت سر او در جریان صحبت‌هایش با بازیکنان قرار گرفت. از این مربی درباره این موضوع پرسیدیم و او در واکنش به آن اینطور توضیح داد: آقای کی‌روش مربی بزرگی است و تجربیات فراوانی دارد. برایم جالب بود که ایشان چه نکاتی را روی تخته به بازیکنان انتقال می‌دهد. ایشان خیلی تاکید به سازمان یافته شدن تیمی داشتند. این خیلی مهم است که تیمی سازمان یافته بازی کند؛ مثل جام جهانی گذشته که ما واقعا در این بخش عالی بودیم و تاکید امروز آقای کی‌روش هم بیشتر روی این موضوع بود.
سرمربی تیم ملی دانشجویان کشور سپس با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد تیم ملی در جام جهانی اضافه کرد: من خیلی به این تیم در جام جهانی امیدوار هستم. با توجه به بازی‌هایی که از ولز، انگلیس و امریکا دیده‌ام، من فکر می‌کنم اینبار ما بیشترین شانس را برای حضور در مرحله بعدی جام جهانی خواهیم داشت.
سوال بعدی از این کارشناس فوتبال درباره بازی 10 به 11 ملی پوشان مقابل تیم امید ایران بود که به دلیل کمبود نفرات اتفاق افتاد و البته کی‌روش نیز نسبت به این موضوع در مصاحبه خبری خود گلایه کرد و روند آماده سازی تیم ملی را در مسیر درستی ارزیابی نکرد. کرمی درباره این موضوع بیان کرد: به هر حال شرایط سختی است. خود تیم ملی انگلیس را که ببینید تا شش هفت روز قبل از شروع جام جهانی بازی‌های لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود. الان مسابقات لیگ قهرمانان اروپا هم هست که مثلا طارمی باید روز چهارشنبه با پورتو مقابل اتلتیکو مادرید بازی کند. بازیکنان همه درگیر هستند و سخت است که باشگاه‌ها بازیکنانشان را بدهند. ایشان هم از طرفی حق دارد و از طرفی باشگاه‌ها بازیکن‌هایشان را نمی‌دهند، ولی همینکه این تیم در حال تمرین است و نظم دارد و بچه‌ها هم به مرور اضافه می‌شوند این شکل تمرین خیلی می‌تواند موثر باشد. برای اینکه هماهنگی ایجاد شود. در مجموع با اینکه بازیکنان نیستند این شکل تمرین فکر می کنم در آینده به تیم ما کمک خواهد کرد.

1758534

سوال پایانی از فرشاد کرمی این بود که در فاصله 20 روز مانده تا شروع جام جهانی باید چه کارهایی انجام داد تا تیم ملی با بهترین شرایط عازم رقابت‌ها شود. او همبستگی را کلید موفقیت تیم ملی عنوان کرد و در پاسخ به این سوال گفت: وقتی بازیکنان اضافه بشوند قدرت این تیم چندبرابر می‌شود. ما بازیکنی مثل مهدی طارمی را داریم که در لیگ قهرمانان اروپا واقعا باعث افتخار ایران است؛ از لحاظ فنی که هفته گذشته به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد. خیلی از بازیکنان دیگر هم هستند که در لیگ های اروپایی بازی می کنند. من فکر می کنم همبستگی و در کنار هم بودن برای ورود به جام جهانی می تواند مهم ترین عامل موفقیت باشد. همه در کنار هم باشیم و کمک کنیم. مربیان بیایند. دیدم آقای ساپینتو به تمرین آمده بودند. همه کمک کنیم. به نظرم امسال شانس زیادی داریم.

دیدگاه‌ها