کد خبر : 1851216 | 10 آبان 1401 ساعت 08:05 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب‌آهن کمبود بازیکن دارد

مشایخی: تیم ملی بسکتبال هماهنگ نیست

ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: در حال حاضر بازیکنان تیم ملی ایران نیاز به هماهنگی دارند.

مشایخی: تیم ملی بسکتبال هماهنگ نیست

به گزارش "ورزش سه" سجاد مشایخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، توضیح داد: همه بازیکنان در لیگ بازی کرده‌اند و نسبتا آماده هستند. نفرات دعوت شده به اردو شرایط بدنی خوبی  دارند و از نظر من آمادگی نسبی در تیم وجود دارد و فقط نیاز به هماهنگی داریم. در این یک هفته تعدادی از بازیکنان درگیری مریضی شدند که نگذاشت خیلی خوب تمرینات گروهی را انجام دهیم اما رفته رفته در این هفته باقی‌مانده شرایط بهتر می‌شود.

گارد راس تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد:‌ در مجموع باید به هماهنگی بیشتری برسیم که در هفته جاری این اتفاق رخ می‌دهد. ان‌شاءالله حامد حدادی هم اضافه می‌شود (کاپیتان تیم ملی ایران در حال حاضر با تیم سیچوان در لیگ چین توپ می‌زند) و با هم بتوانیم بازی‌های خوبی را برابر دو حریف آینده خود نشان دهیم چرا که این دو دیدار برای ما بسیار مهم است. امیدوارم با تلاش کادرفنی و بازیکنان دو برد خوب را بدست آوریم.

او درباره شرایط فعلی خود و مصدومیت کهنه‌ای که داشت، توضیح داد: خوشبختانه مصدومیت من کاملا برطرف شد و تا الان هم اتفاق خاصی نیفتاده است. البته تیم ذوب آهن با شرایط آرمانی خود فاصله دارد و به هماهگی نیاز داریم چون تعدادی از بازیکنان عوض شدند، تیم را دیر بستیم و تمرینات تیمی را هم دیر شروع کردیم که همگی روی روند تیم تاثیر گذار است. شاکله تیم تا حدودی تغییر داشته اما رفته رفته بهتر می‌شویم.

مشایخی تصریح کرد: من هم سعی می‌کنم با تمرینات بهتر، آماده‌تر شوم تا به تیم ملی و ذوب آهن کمک کنم. ما با ذوب آهن مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا را هم داریم که شرایط را سخت می‌کند. تعداد بازیکنان ما کم است، با توجه به فشردگی مسابقات لیگ (هر هفته هر تیم دو بازی دارد) و آغاز بازی‌های سوپر لیگ غرب آسیا، قطعا شرایط برای ما سخت می‌شود. اگر خوب برنامه‌ریزی نکنیم با این فشردگی و خستگی دچار مشکل می‌شویم و تیم ملی هم در این بین آسیب می‌بیند.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حضور ذوبی‌ها در غرب آسیا، این باشگاه تصمیم به جذب بازیکن خارجی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: ما پارسال هم بازیکن خارجی نداشتیم و حرف این موضوع همیشه هست، اما بودجه می‌خواهد که موضوع خیلی مهمی است. اما چیزی که هست ما نیاز به بازیکن داریم، اینکه خارجی و داخلی باشد هم فرقی نمی‌کند چون تیم ما ناقص است. ما همین الان با ۱۰ - ۱۲ نفر تمرین می‌کنیم و فشار زیادی روی بازیکنان است. با این فشردگی درصد آسیب دیدگی‌های بازیکنان بالا می‌رود و باید فکر درستی کرد.

مشایخی با اشاره به تاثیر فدراسیون برای حمایت از دو نماینده ایران در سوپر لیگ غرب آسیا نیز گفت: امیدوارم فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی برای این دو تیم (شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان) داشته باشد تا بتوانیم با یک ریکاوری مناسب افتخار خوبی برای ایران کسب کنیم. برای ذوب آهن هم بسیار خوب است که بار دیگر در سطح اول بسکتبال آسیا دیده شود. امیدوارم حمایت خوبی از این دو نماینده ایران شود.

او درباره گروه ذوب آهن و پیش‌بینی خود از نتایج این تیم نیز گفت: در گروه ما قهرمان لبنان و تیم‌ فلسطین هستند که با توجه به در اختیار داشتن بازیکنان خارجی خوب، کار را برای تیم ما سخت می کند. امتیاز میزبانی هم هست که تاثیر زیادی در نتایج بازی‌ها دارد. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم تا در گروه اول شویم. اگر در جایگاه نخست گروه بایستیم در دور بعد کار راحت‌تری داریم. البته باید تاکید کنم که نماینده لبنان بسیار قدرتمند است و همه می‌دانند که در این سال‌ها لبنان چقدر در بسکتبال سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاه‌ها