کد خبر : 1851221 | 10 آبان 1401 ساعت 09:09 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

بچیروویچ، کمک بزرگی به بسکتبال ایران خواهد بود

اسلامی: پیروزی مقابل چین در دسترس است

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین گفت: با توجه به اینکه تیم ملی در بازی رفت مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل استرالیا، پایاپای پیش رفت، می‌توان به کسب نتیجه مقابل این تیم در بازی برگشت، امیدوار بود.

اسلامی: پیروزی مقابل چین در دسترس است

به گزارش "ورزش سه" محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد عملکرد تیم مس کرمان در فصل جاری لیگ برتر بسکتبال به ویژه شکست 63 بر 43 مقابل شهرداری گرگان اظهار داشت: شهرداری، قهرمان دو دوره اخیر لیگ و مدعی اصلی قهرمانی در این فصل است. این تیم از ابتدا با ترکیب کامل تمرین کرده و بازیکنان خارجی خود را نیز در اختیار داشته است. شهرداری، قالب تیمی خود را نسبت به فصل پیش حفظ کرده و هماهنگ‌تر شده است.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان ادامه داد: نیمه دوم بسیار کم‌گلی مقابل شهرداری گرگان داشتیم. متاسفانه بودجه ما از سال قبل افزایش پیدا نکرده است و توانی برای جذب بازیکن خارجی نداشتیم. به همین خاطر، ریسک کردیم و تصمیم گرفتیم بدون بازیکن خارجی، نیم فصل نخست را به پایان ببریم تا در نیم فصل دوم، بازیکنانی با کیفیت بهتر جذب کنیم.

اسلامی گفت: محوریت تیم مس کرمان با بازیکنان بومی است. ما 8 بازیکن بومی و حتی زیر 19 سال در ترکیب تیم داریم و من به داشتم چنین تیمی افتخار می‌کنم. نتایج قابل قبولی هم که کسب کرده‌ایم، نقطه عطفی در ایجاد یک ساختار بومی برای یک تیم است. با داشتن یک ترکیب جوان و بومی، تمرکز ما روی دفاع است چون با پیشرفت در سیستم‌های دفاعی، زودتر به نتیجه می‌رسیم.

او در مورد پیروزی 63 بر 50 تیمش مقابل توفارقان در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: توفارقان، کیفیت خوبی دارد و ار حضور کادر فنی باتجربه‌ای بهره می‌برد. این این امسال بهتر از سال‌های قبل که باریکن خارجی داشت، بازی می‌کند. ما حریف را به خوبی آنالیز کردیم و تمرکز تیم را روی دفاع بسته قرار دادیم تا برنده در نیمه دوم مشخص شود. بازیکنان مس در نیمه دوم، نبض بازی را به دست گرفتند و با آگاهی کامل، مقابل توفارقان به پیروزی رسیدند.

محمدرضا اسلامی تصریح کرد: نسبت به تیم مس رفسنجان که بهتر از ماست، نتایج بهتری گرفته‌ایم وای کارمان در ادامه سخت است. به همین خاطر نیاز به بازیکن خارجی داریم. الیته در شرایط کنونی، خارجی‌ها تمایلی برای حضور در ایران ندارند.

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین در مورد حضور «ممی بچیروویچ» به عنوان مدیر فنی در کنار تیم‌های پایه و ملی ایران گفت: بچیروویچ پس از 11 سال حضور در ایران و لیگ چین، شناخت خوبی از بسکتبال آسیا دارد. من نسبت این مربی بسیار خوشبین هستم. او می‌تواند به بسکتبال ایران کمک بزرگی بکند.

او با اشاره به دو بازی تیم ملی ایران مقابل چین و استرالیا در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2023 اظهار داشت:‌ پیروزی مقابل چین در دسترس است چون جوانان باانگیزه‌ای در تیم ملی حضور دارند. تیم ملی با اضافه شدن حامد حدادی هم، وزن فنی بیشتری پیدا می‌کند. در مورد استرالیا اما شنیده‌ام که ممکن است بازی در کشور ثالث انجام شود. با توجه به اینکه تیم ملی در بازی رفت مقابل استرالیا، پایاپای پیش رفت، می‌توان به کسب نتیجه مقابل این تیم در بازی برگشت، امیدوار بود.

دیدگاه‌ها