کد خبر : 1851253 | 10 آبان 1401 ساعت 11:55 | 4.6K بازدید | 5 دیدگاه

با انتخاب فرقانی به‌جای فاطمی

سرمربی تیم امید را چه کسی انتخاب می‎کند؟

در نشست اخیر اعضای هیئت رییسه در مورد سرمربی تیم امید تصمیم‌گیری نشد اما مهران فرقانی از سوی فدراسیون فوتبال جایگزین فراز فاطمی شد.

سرمربی تیم امید را چه کسی انتخاب می‎کند؟

به گزارش "ورزش سه"، فراز فاطمی، پیش از این و در بازی های مقدماتی جام ملت های جوانان آسیا در تهران سرپرست تیم جوانان ایران بود و در ادامه با همین سمت به تیم امید آمد اما اکنون بر اساس تصمیم فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج باید جای خود را به مهران فرقانی بدهد.

اما هیئت رییسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید منتظر گزارش نهایی از سوی کمیته فنی است و در صورتی که این گزارش به دست دبیر کل فدراسیون فوتبال برسد، در نشست بعدی اعضای هیئت رییسه در مورد سرمربی تیم امید تصمیم‌گیری خواهد شد. پیش‌تر اعضای کمیته فنی در نشست‌هایی که با هم برگزار می‌کردند، در مورد گزینه‌های هدایت تیم های ملی پایه با هم بحث می کردند و در پایان از بین گزینه های موجود یکی را به عنوان سرمربی انتخاب می کردند اما با توجه به جدایی اعضای کمیته فنی از این کمیته، این بار تنها مرتضی محصص به عنوان رییس کمیته فنی باید گزینه واجد شرایط را برای هدایت تیم امید انتخاب کند.

به یاد داریم چند ماه پیش اعضای کمیته فنی که متشکل از مرتضی محصص، پرویز مظلومی، نادر عزت‌الهی، علی‌اصغر مدیر روستا، حمید استیلی، میرشاد ماجدی و... بودند، برای انتخاب سرمربی تیم جوانان از گزینه های متعددی (رضا پرکاس، امید نمازی، صمد مرفاوی، مجید نامجومطلق، داوود مهابادی، علی شیخ‌الاسلامی، مرتضی قنبرپور و...) برنامه گرفتند و به صورت حضوری و ویدئویی با آن‌ها مذاکره کردند که در نهایت از بین آنها صمد مرفاوی به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب و موفق شد به خوبی بازی های مقدماتی را پشت سر بگذارد. مروفاوی به همراه تیم ملی جوانان اسفند ماه در تاشکند برای کسب سهمیه حضور درجام جهانی با دیگر رقبا مبارزه خواهد کرد.

البته میرشاد ماجدی به عنوان رییس کمیته جوانان می تواند بر اساس آیین‌نامه به کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم امید کمک کند. کمیته جوانان این اختیار را دارد، برای انتخاب سرمربی تیم های ملی پایه به کمیته فنی مشورت بدهد اما در نهایت، گزینه ها از سوی کمیته فنی به اعضای هیئت رییسه معرفی خواهند شد و رای مثبت اعضای هیئت رییسه موجب تثبیت تصمیم کمیته فنی خواهد شد. در صورتی که گزینه های معرفی شده از سوی کمیته فنی، مورد تایید اعضای هیئت رییسه قرار نگیرد، آن‌ها می توانند با پیشنهاد به رییس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم امید را معرفی کنند. این اتفاق در دوره عزیزی خادم رخ داد و با معرفی مهدوی‌کیا از سوی عزیزی خادم، اعضای هیئت رییسه او را به عنوان سرمربی تیم امید معرفی کردند.

تیم امید شهریور ماه آینده باید در بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2024 شرکت کند.

دیدگاه‌ها