کد خبر : 1851338 | 10 آبان 1401 ساعت 18:27 | 9K بازدید | 3 دیدگاه

مربی سابق سپاهان و نقد اردوهای طولانی ملی

مرزبان می‌گوید تعطیل کردن لیگ برتر ایران در شرایطی که لژیونرها در تیم‌هایشان هستند کار درستی نبوده است.

مربی سابق سپاهان و نقد اردوهای طولانی ملی

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا مرزبان، کارشناس و مربی فوتبال در خصوص مسائل مختلف تیم ملی ایران گفت‌وگو کرد. او راجع به نارضایتی کی‌روش از غیاب شجاع و کنعانی گفت: کی‌روش اعتراض کرده به اینکه دو تا از بازیکنان از قطر به تیم اضافه نمی‌شوند که کنعانی و خلیل‌زاده بودند. این مسائل را آقای کی‌روش باید از قبل می‌دانست و نباید بهانه‌ای باشد که اگر در جام جهانی با شکستی رو به رو شدیم کی‌روش مقصر را کس دیگری بداند.

این مربی در انتقاد به اردوی حال حاضر تیم ملی گفت: تعجب من از این است که چرا لیگ را تعطیل می‌کنیم درحالی که ۹۵ درصد بازیکنان ثابت تیم ملی ایران لژیونر هستند و فعلا اجازه ندارند به اردو بیایند. بازیکنان داخلی شاید دو یا سه نفر شانس بازی را داشته باشند. خیلی بد است که لیگ ایران تعطیل شود و بازیکنان را از رقابت‌ها خارج کنیم بدون اینکه بتوانیم از آنها بازی بگیریم.

1338826

مرزبان در مورد تعطیلی لیگ ایران و مضرات اردوی طولانی مدت بیان کرد: لیگ‌های اروپایی ادامه دارد و این درخواست خود تیم ملی آلمان است که بازیکنان در رقابت بمانند. هیچ اردوی طولانی به نفع بازیکنان نیست و خود کی‌روش هم این مسئله را می‌داند. شکست‌های‌مان با کی‌روش به همانجا برمی‌گردد؛ یادمان نرود بازی با لبنان که یک-هیچ باختیم به این دلیل بود که اردوی طولانی داشتیم و بازیکنان را از نظر روحی خسته کرده بودیم.

او در این خصوص افزود: بهتر بود لیگ ایران ادامه پیدا می‌کرد و می‌توانستند نود دقیقه بازی کنند. الان نصف تیم نیست و حساسیت را برای بازیکنان بیشتر می‌کند نه اینکه یک‌سری بازیکن را دعوت کنیم و بعد دوباره آنها را به خانه بفرستیم. این راه اشتباهی است و این وسط کسی نباید احساس کند که مهمتر از تیم ملی ایران است.

او در مورد بازی دوستانه ایران هم گفت: سوال من این است که چرا نیکاراگوئه را انتخاب کردیم؟ سه تیم در گروه‌مان است که سبک فوتبال اروپا را تعقیب می‌کنند ولی ما یک تیم ضعیف را انتخاب کردیم که جزو تیم‌های بد جهان است. معیار ما برای انتخاب چه بوده؟ شاید ما سعی کردیم فقط یک بازی برگزار کنیم.

این نقد علیرضا مرزبان به اردوهای طولانی درحالی است که تیم‌هایی مثل قطر و عربستان هم برای اینکه تیم‌شان هماهنگ‌تر شود با تصمیم سرمربی خارجی‌شان در اردو به سر می‌برند.

دیدگاه‌ها