کد خبر : 1851378 | 10 آبان 1401 ساعت 23:35 | 18.5K بازدید | 7 دیدگاه

خداحافظ اروپا: بدترین اتلتیکوی یک دهه اخیر

شکست 2-1 اتلتیکو مادرید مقابل پورتو و تساوی بایر لورکوزن در دیگر بازی گروه باعث شد اتلتیکو هم با لیگ قهرمانان و هم با لیگ اروپا خداحافظی کند.

خداحافظ اروپا: بدترین اتلتیکوی یک دهه اخیر

به گزارش "ورزش سه"، خداحافظ اروپا؛ اتلتیکو مادرید تا سال آینده دیگر در هیچ رقابت اروپایی‌ای حضور نخواهد داشت. امشب در استادیو دو دراگائوی شهر پورتو در پرتغال، تیم این شهر با گلهای مهدی طارمی و استفان استاکیو موفق شد اتلتیکو مادرید را 2-1 شکست دهد تا با 12 امتیاز صدرنشین گروه B شود.

پورتو پیش از این صعودش را قطعی کرده بود اما در دیگر دیدار این گروه بایر لورکوزن با کلوب بروژ به تساوی رسید. این بدترین نتیجه ممکن برای دیگو سیمئونه و اتلتیکو بود چرا که باعث شد این تیم پشت سر لورکوزن در قعر جدول قرار بگیرد. اتلتیکو و لورکوزن هر دو 5 امتیازی هستند ولی لورکوزن به دلیل برتری در مواجهه مستقیم با اتلتیکو در رتبه سوم جدول ایستاده است.

1758875

به این ترتیب مشخص شد که از گروه B پورتو به عنوان صدرنشین و کلوب بروژ به عنوان تیم دوم به مراحل حذفی چمپیونزلیگ صعود کردند و بایر لورکوزن به لیگ اروپا رفت.

بازی‌های قبلی اتلتیکو در لیگ قهرمانان دراماتیک و پرتنش بودند. دیدار قبلی شاگردان سیمئونه مقابل لورکوزن که در متروپولیتانو برگزار شد با تساوی 2-2 به پایان رسید. دیداری که به خصوص در اواخر بازی شاهد صحنه‌هایی بسیار دراماتیک بود.

با توجه به اینکه در آن هفته پورتو موفق شد کلوب بروژ صدرنشین را 4-0 شکست بدهد اتلتیکو برای اینکه شانس صعود داشته باشد حتما باید لورکوزن را شکست می‌داد. شاگردان سیمئونه با گل زودهنگامی که دریافت کردند عقب افتادند اما در همان نیمه اول توسط یانیک کاراسکو کار را به تساوی کشاندند. اما هادسون اودوی در همان نیمه اول بار دیگر لورکوزن را پیش انداخت.

1758876

اتلتیکو اما کمی بعد از شروع نیمه دوم برای دومین بار کار را به تساوی کشاند اما با وجود فشار سهمگین اتلتیکو بر لورکوزن در نیمه دوم گلی به ثمر نرسید. با اینکه داور سوت را به صدا درآورده بود اما با بررسی VAR حکم به یک پنالتی به سود اتلتیکو داد اما یانیک کاراسکو این توپ را گل نکرد تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد.

اتلتیکو که بازی رفت با لورکوزن را 2-0 باخته بود می‌دانست اگر با این تیم امتیاز برابر پیدا کند در جدول گروه یک رتبه پایین‌تر خواهد ایستاد. تنها امید شاگردان سیمئونه به راه‌یابی به لیگ اروپا باخت لورکوزن مقابل بروژ در بازی امشب بود. اما تساوی این دو تیم تنها شانسی که برای اتلتیکو باقی گذاشته بود نباختن مقابل پورتو بود.

1758877

اما شاگردان سیمئونه به لطف گلزنی طارمی و استاکیو حتی نتوانستند از پورتو یک مساوی بگیرند تا دست‌کم باقی فصل را در لیگ اروپا ادامه دهند. شاگردان سیمئونه حالا برای حضور دوباره در یک رقابت اروپایی باید یک سال منتظر بمانند. 

دیدگاه‌ها