کد خبر : 1851436 | 11 آبان 1401 ساعت 10:47 | 20.6K بازدید | 13 دیدگاه

تمجید رویترز از ستاره بی‌رحم ایرانی

ماشین گلزنی طارمی در خدمت تیم ملی و کی‌روش

خبرگزاری رویترز در گزارشی به تمجید از عملکرد مهدی طارمی طی فصول اخیر پرداخته است.

ماشین گلزنی طارمی در خدمت تیم ملی و کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی، شب گذشته توانست به روند فوق‌العاده خود در لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. مهاجم بوشهری پورتو با گلزنی مقابل اتلتیکو مادرید، به تمامی رقبای پورتو در UCL گل زد تا عملکرد بی‌نظیر خود را در آستانه شروع جام جهانی ادامه دهد.

خبرگزاری رویترز با انتشار یادداشتی از مایکل چرچ در هنگ کنگ، به تمجید از بازیکن ایرانی پرداخته و با تیتر "ماشین گلزنی طارمی آماده هدایت ایران در جام جهانی است"، به مرور سرگذشت طارمی از پرسپولیس تا پورتو پرداخته است.

در این گزارش آمده است: چهار سال از حضور مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران در فوتبال پرتغال می گذرد. او پتانسیل‌های بی‌چون‌و‌چرای خود را به یکی از قوی‌ترین سلاح هایی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در اختیار دارد، تبدیل کرده است.

از زمان حضور تیم ملی در جام جهانی گذشته و از دست دادن فرصت دیرهنگام مقابل پرتغال برای رساندن ایران به مرحله یک هشتم نهایی برای اولین بار، این بازیکن 30 ساله بوشهری به ماشین گلزنی تبدیل شده است.

طارمی قبل از جام جهانی 2018 روسیه خود را به عنوان یکی از مطرح ترین بازیکنان ایران معرفی کرد اما تا آن زمان او از پیشرفت برای نقل مکان به اروپا اجتناب کرد تا بسیار نزدیک‌تر به خانه بماند.

او در سال 2016 با تیم ترکیه‌ای ریزه اسپور قرارداد امضا کرد و سپس تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند. تصمیمی که در سال 2017 به قیمت چهار ماه از دوران حرفه‌ای او تمام شد، زمانی که فیفا به دلیل نقض این توافقنامه، او را محروم کرد.

این یک شکست کوتاه برای طارمی بود که قبل از جام جهانی گذشته، قراردادی 18 ماهه با الغرافه قطر امضا کرده بود اما خیلی زود راه غرب را در پیش گرفت و در لیگ پرتغال به ریو آوه پیوست.

او فوراً تاثیرگذاری خود را نشان داد و در 30 بازی لیگ، 18 گل به ثمر رساند تا این تضمینی برای حضور در پورتو در پایان فصل 2020 باشد. طارمی از آن زمان به عقب نگاه نکرده است.

1758957

گل‌ها از راه رسیدند و این مهاجم در لیگ پرتغال و جام حذفی به تیمش کمک کرد تا دبل کند و البته درخشش او در لیگ قهرمانان اروپا نیز چشمگیر بود.

او بهترین گل فصل این رقابت ها را در سال 2021 با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی در جریان شکست 2-1 مقابل چلسی به ثمر رساند و عملکرد او گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن انتقال به لیگ برتر را برانگیخت.

حتی طارمی با سرمربی سابق دراگان اسکوچیچ مرتباً گل می زد و مسیر ایران (برای حضور در جام جهانی را) کمی هموارتر کرد.

درگیری با سرمربی کروات باعث شد که او برای بازی های مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان و سوریه در سال گذشته کنار گذاشته شود، اما پس از اینکه این 2 نفر اختلافات خود را برطرف کردند، طارمی به تیم بازگشت.

استخدام مجدد کارلوس کی‌روش در ماه سپتامبر به این معنی است که خطر انتخاب نشدن طارمی برای قطر (در صورت داشتن آمادگی لازم) از بین رفته است، بین این 2 نفر، پیوند خاصی وجود دارد.

اگر مصدومیت سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن قبل از جام جهانی برطرف نشود، طارمی می‌تواند به تنهایی هدایت خط حمله ایران را بر عهده بگیرد یا با بازگشت سردار آزمون با این بازیکن شریک شود.

1758988

دیدگاه‌ها