کد خبر : 1851448 | 11 آبان 1401 ساعت 11:43 | 13.9K بازدید | 14 دیدگاه

کمک VAR به لیورپول: ناپولی اسیر سختگیری‌های عجیب

اتفاق عجیبی که در بازی شب گذشته لیورپول و ناپولی رخ داد توجه بسیاری را به همراه داشته است.

کمک VAR به لیورپول: ناپولی اسیر سختگیری‌های عجیب

به گزارش "ورزش سه"، ناپولی شب گذشته در آخرین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف لیورپول رفت و با نتیجه 0-2 برابر این تیم شکست خورد. 
این اولین باخت شاگردان لوچانو اسپالتی در تمامی رقابت‌ها از ابتدای فصل جدید تا به حال بود و باعث شد که رکورد جذاب این تیم از این نظر شکسته شود اما آنها همچنان موفق شدند به عنوان تیم صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان صعود کنند. 
با این حال، ناپولی در بازی شب گذشته موفق شد گل اول این بازی را به ثمر برساند. لئو اوستیگارد روی یک ضربه سر تماشایی دروازه حریف را در آنفیلد باز کرد اما کمک داور ویدئویی اعلام کرد که باید این صحنه را مورد بررسی قرار دهد. 

1758930

آنها پس از ایجاد وقفه‌ای سه دقیقه‌ای مدعی شدند که این گل به دلیل خطای آفساید مدافع ناپولی مردود است چون گوش و بخشی از شانه این بازیکن جلوتر از حریف قرار داشته و به همین دلیل در موقعیت آفساید قرار گرفته است. 
این تصمیم باعث شد که انتقادهای بسیاری خصوصا در رسانه‌های ایتالیایی از این تصمیم صورت بگیرد. آنها معتقد بودند که استفاده از کمک داور ویدئویی برای کاهش خطاهای آشکار و واضح است، نه این که فقط به خاطر گوش بازیکنی که از حریف جلوتر است، گلش صرفا به همین دلیل مردود اعلام شود. 
به نظر می‌رسد که سختگیری‌های کمک داور ویدئویی به حدی زیاد شده است که هر بازیکن باید در زمان انتظار برای دریافت توپ به شدت مراقب تمام اعضای بدنش باشد و دیگر توجه به پا و گاهی دست به تنهایی کافی نیست. 
 

دیدگاه‌ها