کد خبر : 1851474 | 11 آبان 1401 ساعت 13:36 | 171.2K بازدید | 46 دیدگاه

مهاجم ایرانی در رده سوم بهترین‌های لیگ قهرمانان

طارمی، صلاح و امباپه را تهدید کرد!

با انجام بازی های شب گذشته رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، طارمی به رتبه سوم بهترین بازیکنان این مسابقات رسید.

طارمی، صلاح و امباپه را تهدید کرد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از 2 بریس متوالی برابر لورکوزن و بروژ، نوبت به اتلتیکو مادرید رسیده بود تا این تیم نیز مغلوب توانایی های مهدی طارمی شود. مهاجم ایرانی پورتو توانست در همان دقیقه پنجم با باز کردن دروازه اوبلاک، پنجمین گل خود در لیگ قهرمانان امسال را به ثمر برساند و روزهای خوب خود در لباس اژدها را ادامه دهد.

گلزنی برابر اتلتیکو مادرید، علاوه بر اینکه منجر به انتخاب طارمی به عنوان بهترین بازیکن میدان شد، امتیازات او را در رنکینگ بهترین بازیکنان حاضر در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز افزایش داد. دیداری که باعث شد 50 امتیاز به جمع امتیازات مهاجم ایرانی اضافه شده و او موقتا در رتبه سوم FedEx Performance Zone قرار بگیرد.

1759010

این الگوریتم که در سایت یوفا گنجانده شده،  به هر بازیکن یک موقعیت اولیه در زمین اختصاص داده می شود، جایی که انتظار می رود اکثر اوقات در آن منطقه بازی کنند. دسته بندی ها دروازه بان، مدافع، هافبک و مهاجم است. امتیاز برای برخی از اقدامات، مانند گل، پاس گل و بازیابی توپ، برای همه بازیکنان یکسان است، اما سایر داده ها بسته به موقعیت خاص هر بازیکن در نظر گرفته می شود.

1759011

مهدی طارمی که در پایان دور اول رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکو مادرید از زمین بازی اخراج شد، در رتبه 363 قرار گرفت و حتی با پایان دور دوم، (که طارمی بازی با بروژ را به دلیل محرومیت از دست داد) جایگاه مهاجم ایرانی به رده 443 نیز تنزل پیدا کرد اما از هفته سوم و بریس او در پاس گل برابر لورکوزن، رتبه طارمی روند صعودی به خود گرفت و او اکنون در جایگاه سوم قرار گرفته است.

پس از گلی که محمد صلاح در دیدار شب گذشته برابر ناپولی به ثمر رساند، توانست با عبور از کیلین امباپه به صدر این رنکینگ صعود کند که البته در صورت گلزنی این ستاره فرانسوی، او دوباره رتبه نخست را از آن خود خواهد کرد. به هر شکل و در حال حاضر، محمد صلاح، کیلین امباپه و مهدی طارمی، سه بازیکن برتر لیگ قهرمانان اروپا هستند که در این فصل برای تیم هایشان خوش درخشیده اند.

1759012

البته با برگزاری دیدارهای امشب و درخشش احتمالی ستاره های شاخص دنیای فوتبال از جمله لیونل مسی، وینیسیوس، نیمار و... ممکن است رتبه طارمی اندکی تنزل پیدا کند اما حضور او در جمع 10 بازیکن برتر لیگ قهرمانان در پایان مرحله گروهی، قطعی است.

1759013

بررسی آمار طارمی که در سایت یوفا به ثبت رسیده، نشان می دهد که او در 5 مسابقه این فصل موفق به زدن 5 گل شده است. او 19 تلاش برای گلزنی داشته که آمار میانگین 3.8 تلاش در هر دیدار را نشان می دهد. 2 پاس گل، ثبت رکورد شخصی سرعت 32.8 کیلومتر بر ساعت و طی کردن مسافت 56.25 کیلومتری با میانگین 11.25 کیلومتر در هر بازی، از جمله آمارهای مهاجم ایرانی به شمار می رود.

1759014

هر پنج گل طارمی با پاس راست زده شدند که چهار مورد آن از درون محوطه جریمه بودند. از نوزده تلاش او برای گلزنی، 9 مورد به ضربه درون چارچوب انجامید و 5 مورد خارج از چارچوب بود، 2 مورد از این تلاش ها با ارسال پاس برای بازیکن هم تیمی همراه شد، 2 ضربه پنالتی و بالاخره یک مورد منجر به شانس واضح گلزنی (Clear Chances) نیز از دیگر تلاش های مهاجم بوشهری در محوطه جریمه حریفان بود.

1759015

آیتم Clear Chances یا شانس های واضح، یکی از آن آمارهای دست کم گرفته شده در فوتبال است. منظور از شانس قطعی، موقعیتی است که در آن باید از یک بازیکن انتظار داشت که معمولاً در یک سناریوی تک به تک یا از فاصله بسیار نزدیک گلزنی کند.

1759016
1759017
1759018

در بخش پاس نیز 77.2 درصد پاس های طارمی که شامل 111 پاس از 141 پاس ارسالی است، صحیح بودند. طارمی همچنین 5 بار اقدام به تکل زنی کرد که در 3 مورد آن برنده بود. او 2 قطع توپ کامل و موفق نیز در بخش دفاعی داشت. طارمی در لیگ قهرمانان امسال 6 بار خطا کرد که منجر به دریافت 2 کارت زرد در همان بازی برابر اتلتیکو و در نهایت کارت قرمز شد. همچنین بازیکنان حریف 6 مرتبه به روی طارمی مرتکب خطا شدند.

باید دید با برگزاری دیدارهای امشب و بخصوص دیدارهای پاریس، رئال مادرید و دورتموند، رقبای طارمی از جمله لیونل مسی، وینیسیوس، بلینگهام و... قادر خواهند بود از مهاجم ایرانی عبور کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها