کد خبر : 1851502 | 11 آبان 1401 ساعت 17:00 | 31.5K بازدید | 38 دیدگاه

پرواز قوهای سپید از ته جدول؛

ملوان 3- فولاد 1؛ غیرمنتظره و عجیب برای نکونام!

شاگردان نکونام برای هفتمین بازی متوالی ناکام ماندند تا ملوان به مهم‌ترین برد فصل خود برسد.

ملوان 3- فولاد 1؛ غیرمنتظره و عجیب برای نکونام!

به گزارش "ورزش سه"، ملوان انزلی که پس از برتری خانگی مقابل صنعت نفت آبادان در دو دیدار متوالی برابر هوادار و پرسپولیس شکست خورده و دوباره به روزهای بحرانی رسیده بود، با تساوی ارزشمند اخیرش در زمین تراکتور دوباره روحیه گرفت و امروز با انگیزه زیادی در بازی معوقه و خانگی به مصاف فولاد خوزستان رفت و توانست با گل‌های سینا شاه‌عباسی(گل به خودی)، مهران احمدی و مجید عیدی در مقابل تک‌گل حمید بوحمدان به برتری پُر گل و جالب توجهی برسد و در سمت مقابل هم ناکامی جواد نکونام در کسب پیروزی به هفت بازی پیاپی برسد و او سومین باخت متوالی را متحمل شود.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملوان و فولاد را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

معوقه هفته ششم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 1401/08/11 ؛ ساعت 15:30
استادیوم: زنده‌یاد سیروس قایقران/ بدون تماشاگر.
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و امیرمحمد داوودزاده؛ داور چهارم: سید علی‌اصغر یعقوبی/ ناظر داوری: نادر جعفری.

ملوان بندر انزلی
ایمان صادقی، سید عبدالله حسینی(31- علیرضا خوشکفا)، سعید کریمی، مجید عیدی، میلاد جهانی، محمود مطلق‌زاده، محمدصادق بارانی، مهران احمدی(55- مسعود زائر کاظمینی)، مهدی مومنی(46-سهیل فداکار)، محمد قادری(46-میلاد شعبانلو) و سجاد بازگیر(84- پدرام قاضی‌پور).
سرمربی: مازیار زارع

فولاد خوزستان
کریستوفر نت، موسی کولی‌بالی(46- آیاندا پاتوسی)، ایوب والی، مهدی شیری(72- سعید آقایی)، سینا شاه‌عباسی(65- عارف آقاسی)، محمد آبشک(65- احسان پهلوان)، حمید بوحمدان، یونس دلفی(46- علیرضا کوشکی)، وریا غفوری، ساسان انصاری و علی قربانی.
سرمربی: جواد نکونام

⚽شرح گل:

ملوان یک - فولاد صفر (دقیقه 38: گل به خودی سینا شاه‌عباسی): ارسال زیبای میلاد جهانی از جناح چپ زمین به مقابل تیرک اول دروازه فولاد را مهدی مومنی با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به نوک پای سینا شاه‌عباسی، مدافع فولاد تبدیل به گل شد.

ویدئو: 263506


ملوان 2 - فولاد صفر (دقیقه 44: مهران احمدی): ارسال زمینی توپ از سمت راست زمین را موسی کولی‌بالی به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به مهران احمدی برسد و این بازیکن با شوت محکم زمینی گل دوم ملوان را بزند.

ویدئو: 263507


ملوان 2 - فولاد یک (دقیقه 1+45: حمید بوحمدان): ساسان انصاری در شلوغی محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شد که پاس به عقب این بازیکن به قوس محوطه را حمید بوحمدان با شوت بیرون پا تبدیل به گل کرد.

ویدئو: 263508


ملوان 3 - فولاد یک (دقیقه 59: مجید عیدی): بازیکنان ملوان با پاس‌های پیاپی توپ را جلو آوردند که پس از پاس میلاد شعبانلو به محمدصادق بارانی، این بازیکن توپ را در اختیار مجید عیدی قرار داد تا مدافع پیشتاخته ملوان با دو سرتوپ چشم‌نواز به سینا شاه‌عباسی و شوت محکم زمینی کریستوفر نت را برای سومین بار مغلوب کند.

ویدئو: 263514

🟨 اخطار: 

آیاندا پاتوسی(76) از فولاد

میلاد شعبانلو(87) سهیل فداکار(90) از ملوان

⏱لحظات حساس:
دقیقه 2+45: محمد قادری نفوذ تند و تیزی از میانه زمین تا محوطه جریمه فولاد داشت که ضربه نهایی او قدرت لازم را نداشت تا توپ دراختیار نت قرار بگیرد.
دقیقه 55: ارسال شاه‌عباسی از جناح چپ را صادقی به خوبی دفع کرد.
دقیقه 55: ساسان انصاری در محوطه جریمه ملوان سرنگون شد که زاهدی‌فر خطای مهاجم فولاد را تشخیص داد و اعتقاد به پنالتی نداشت.
دقیقه 58: مسعود زائرکاظمینی حرکت سریعی از جناح راست زمین انجام داد که شوت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه فولاد رد شد.

دقیقه 64: ارسال میلاد جهانی از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر خوشکفا به بیرون رفت.
دقیقه 83: سانتر توپ از جناح راست زمین و ضربه سر علی قربانی به مرکز دروازه ملوان را ایمان صادقی مهار کرد.

دقیقه 1+90: علی قربانی توپ ارسالی از سمت راست زمین را با روی پا زد که توپ او بعد از دفع ناقص مدافع ملوان در مقابل دروازه این تیم به ساسان انصاری رسید، اما بهترین فرصت گلزنی فولاد با ضربه سر این بازیکن و دفع تماشایی ایمان صادقی هدر رفت.

دقیقه 3+90: سانتر پاتوسی از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین را وریا غفوری و در ادامه علی قربانی زدند که مدافعان ملوان با چند دفع توپ عالی از محوطه 6 قدم اجازه ندادند توپ وارد دروازه شود.

🔴 حواشی:

* ترکیب ملوان نسبت به آخرین مسابقه‌اش که توانست یک امتیاز مقابل تراکتور بگیرد، تنها یک تغییر داشته که مصطفی نائیج‌پور از ترکیب خارج شده و جای خود را به سید عبدالله حسینی داده است.
* محمد آبشک و یونس دلفی، دو بازیکنی هستند که برخلاف دیدار اخیرشان برابر گل‌گهر، امروز در ترکیب بازی با فولاد قرار گرفته‌اند و جانشین احمد عبدالله‌زاده و آیاندا پاتوسی شده‌اند.
* حسینی که تنها تغییر ترکیب ملوان و خط دفاعی این تیم در ابتدای مسابقه بود، در دقیقه 31 به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جای خود را به علیرضا خوشکفا داد.
* بازیکنان ملوان پس از زدن گل اول به کنار زمین آمدند و مازیار زارع را در آغوش گرفتند.
* نکونام پس از اینکه گل دوم را دریافت کردند، با کلافگی و ناراحتی زمین را نگاه کرد.

🥇 بهترین بازیکن

مجید عیدی، مدافع راست ملوان که روی یک گل نقش داشت و یک گل تماشایی هم به ثمر رساند و همچنین در کارهای دفاعی درخشان ظاهر شده بود، یکی از بهترین عملکردهای فصل خود را مقابل فولاد خوزستان به نمایش گذاشت. علیرضا خوشکفا، مدافع میانی فولاد هم که در نیمه اول جانشین سید عبدالله حسینی مصدوم شده بود، کم‌اشتباه و مطمئن کار کرد و ایمان صادقی نیز با سیوهای تماشایی خود اجازه نداد فولاد روی دو صحنه جدی دروازه ملوان را باز کند تا این نفرات بیشترین نقش را در پیروزی تیمشان داشته باشند.

🚨اتفاق ویژه

جواد نکونام که در 6 مسابقه اخیرش همراه با فولاد خوزستان موفق به کسب پیروزی نشده بود و چهار تساوی و دو شکست متوالی مقابل نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان داشت، امروز هم نتوانست برابر ملوان انزلی به پیروزی دست پیدا کند و سومین باخت متوالی را متحمل شد و با نتیجه‌ای غیر منتظره، برای هفتمین هفته پیاپی در رسیدن به برد ناکام بود.

دیدگاه‌ها