کد خبر : 1851510 | 11 آبان 1401 ساعت 17:10 | 18.7K بازدید | 9 دیدگاه

کار دشوار ال‌چولو برای نجات فصل

سیاه‌ترین روزهای سیمئونه: وداع اتلتیکو با چولیسمو؟

اتلتیکو برای اولین‌بار با هدایت دیه‌گو سیمئونه در ماه نوامبر از تمام رقابت‌های اروپایی کنار رفت. این بدون شک تاریک‌ترین روزهای سیمئونه به عنوان مربی اتلتیکومادرید است.

سیاه‌ترین روزهای سیمئونه: وداع اتلتیکو با چولیسمو؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، دیه‌گو سیمئونه از دسامبر 2011 هدایت اتلتیکو را برعهده گرفت و توانست تاریخ این باشگاه را عوض کند. باشگاهی که به تماشای بازی های لیگ قهرمانان از تلویزیون عادت داشت، یک دهه است که پای ثابت این رقابت هاست ولی پس از شکست شب گذشته در زمین پورتو و قرار گرفتن در رتبه آخر گروه که باعث شد اتلتیکو حتی به لیگ اروپا نیز راه پیدا نکند، می توان گفت که سیمئونه تاریک‌ترین روزهای خود در اتلتیکو را پشت سر می گذارد. سیمئونه در یک دهه گذشته هشت جام برای اتلتیکو به دست آورده که این قبلا با هیچ مربی دیگری تکرار نشده بود. او رکورددار حضور روی نیمکت اتلتیکو است اما در این مدت باید به پنج ناکامی بزرگ اتلتیکو با هدایت او هم اشاره کرد. این آخری قطعا بدترین‌شان است.

1759077

اتلتیکو در فصل 18-2017 با چلسی، رم و قره‌باغ آذربایجان همگروه بود. برابر قره‌باغ نتوانست در هیچیک از دو بازی پیروز شود و از رم نیز سه امتیاز گرفت تا در نهایت با قرار گرفتن در رتبه سوم راهی لیگ اروپا شود. این برای اتلتیکو یک ناکامی بزرگ بود ولی سیمئونه در نهایت توانست تیمش را به عنوان قهرمانی لیگ اروپا برساند و فصل را نجات دهد.

1759079

اتلتیکو در سال 2014 به فینال لیگ قهرمانان رسید ولی در لیسبون 4-1 مغلوب رئال شد. در سال 2016 یک بار دیگر اتلتیکو با هدایت سیمئونه به فینال لیگ قهرمانان رسید و این بار در میلان برابر رئال قرار گرفت و بازهم بازنده شد. سیمئونه پس از شکست در دومین فینال برابر رئال قصد جدایی داشت ولی با اصرار مدیران اتلتیکو ماندنی شد.

1759078

در فصل 20-2019 اتلتیکو توانست به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسد و حریفش نیز تیم لایپزیش بود. اتلتیکو اما در لالیگا و تا ماه مارس در رده ششم بود. پس از پاندمی کرونا و تعطیلی سه ماهه رقابت‌ها، اتلتیکو توانست هر طور شده سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد ولی در ماه آگوست 2020 و در لیسبون بازی خود را به لایپزیش باخت و حذف شد. همه اتلتیکو را در نیمه نهایی می دیدند ولی این اتفاق رخ نداد تا ناکامی بزرگی برای سیمئونه و تیمش به ثبت برسد.

1758877

در فصل جاری اتلتیکو برای دومین بار تحت هدایت سیمئونه موفق نشد از دور گروهی لیگ قهرمانان صعود کند با این تفاوت که این بار در لیگ اروپا نیز حاضر نخواهد بود. اتلتیکو در لالیگا سوم است و باید دید در پایان فصل سیمئونه می تواند ناکامی بزرگ لیگ قهرمانان را با قهرمانی در لالیگا جبران کند یا اینکه فصلی تلخ برای او به یادگار خواهد ماند. این حتی شاید آخرین فصل حضور سیمئونه روی نیمکت اتلتیکو هم باشد.

دیدگاه‌ها