کد خبر : 1851566 | 11 آبان 1401 ساعت 20:12 | 26.5K بازدید | 29 دیدگاه

بخش کوچکی از این برد را به مردم ایران تقدیم می‎‌کنم

ساپینتو: به بازیکنان گفتم امروز تاریخ‌ساز خواهیم بود

سرمربی استقلال گفت ارسلان به همه یاد داد نباید تسلیم شوید و او امروز به قهرمان تیم تبدیل شد.

ساپینتو: به بازیکنان گفتم امروز تاریخ‌ساز خواهیم بود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال توانست در دیداری که نسبت به حریف خود کاملا برتر بود، با تک گل ارسلان مطهری از سد نساجی گذشته و قهرمانی سوپرجام را از آن خود کند. ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی پوشان در نشست خبری پس از این بازی گفت: بابت نتیجه ای که گرفتیم، خیلی خوشحالم. آنطوری که بازی کردیم، تیم حریف را کاملا کنترل کردیم. یک گل توانستیم بزنیم و برنده شدیم. بردن اولین سوپرجام در تاریخ استقلال. به بازیکنانم گفته بودم که ما امروز تاریخ‌ساز خواهیم بود. لایق این جام بودیم. سخت کار کرده بودیم. در چند جبهه می جنگیدیم.

* در فوتبال نباید تسلیم شوید
امروز نیز پاداش خیلی خوبی گرفتیم. تسلیم نشدیم و تا آخر جنگیدیم. برای مثال ارسلان بیرون از تیم بود و امروز هم قهرمان تیم شد. این فوتبال است. نباید تسلیم شوید. این پیغامی از سمت من برای تمام بازیکنان است. اگر تسلیم شوید و نجنگید، انتخابی برای مربی نخواهید بود.

* برای ارسلان خوشحالم
ارسلان به این مسئله اعتقاد داشت و سخت کار کرد و من او را به تیم برگرداندم. برای او و تیمم خیلی خوشحالم. بازی خیلی خوبی بود و پیروزی خیلی خوبی را کسب کردیم.

* در این چهار ماه خیلی سختی کشیدیم
اتفاقات پس از بازی در رختکن و احساسات پس از قهرمانی؟ چهار ماهی که سپری کردیم واقعا سخت بود. خیلی سختی کشیدیم و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم. آن محرومیتی که برایم در نظر گرفتند، واقعا عادلانه نبود. این نتیجه جنگیدن و کار کردن است. از همان اول، برای بردن جام ها به تیم استقلال آمده ام. این اولین آنها بود و امیدوارم جام های بیشتری را ببریم.

* از نبودن تماشاگران متأسفم
برای بازیکنان و هواداران استقلال خیلی خوشحالم. باعث تأسف است که نمی توانیم هواداران را در استادیوم ها داشته باشیم.

1759106

* نظرم درباره استادیوم میزبان تغییری نکرده
میزبانی در کرمان؟ نظر من تغییری نکرده است. این استادیوم برای برگزاری دیدار فینال گونه ای مثل سوپرجام خوب نیست. سه انتخاب بهتر داشتیم ولی این ورزشگاه را انتخاب کردند و من هم نمی توانستم کاری کنم و باید قبول کنیم.

* وقتی روی فرم هستید، دوست دارید بازی کنید 
ناراحتی بابت تعطیلی لیگ و برنامه در این 40 روز؟ این مسئله برای همه تیم ها یکسان خواهد بود. وقتی شما روی فرم هستید، دوست دارید ادامه دهید و بازی کنید. ولی متأسفانه بازی های جام جهانی در پیش است. این هم بخشی از زندگی است. تعطیلاتی است که در اواسط لیگ برگزار می شود. سعی می کنیم خودمان را با این شرایط متفاوت سازگار کنیم و قوی تر هم خواهیم شد.

* ارسلان به بازیکنان درس داد که تسلیم نمی شود
تغییراتی که ارسلان را به ترکیب رساند؟ همان طوری که به بازیکنان خودم گفتم همیشه شما فرصت خواهید داشت و وقتی فرصت می‌آید باید از آن استفاده کنید. 10 دقیقه یا نود دقیقه. بازی قبلی هم او از فرصتش استفاده کرد و ادامه هم داد. ارسلان یک درس خیلی بزرگی برای بقیه بازیکنان است که تسلیم نمی‌شود. می‌جنگد، به خودش اطمینان دارد، ادامه می‌دهد و منتظر فرصت است که از آن استفاده کند.

* تغییرات مدیریتی برنامه تعطیلات جام جهانی را به هم ریخت
برنامه شروع مجدد لیگ؟ من چند روزی را به بازیکنان استراحت خواهم داد و سعی خواهیم کرد برنامه اردو را هماهنگ شویم. ولی این تغییرات مدیریتی تمامی برنامه ها را عوض کرد. ولی سعی می کنیم آن را حل کنیم. در آینده تصمیم می گیریم که تعطیلات چند روز باشد.

* نمی توانم جام جهانی را پیش بینی کنم
پیش بینی فینال جام جهانی؟ ببخشید ولی نمی توانم پیش بینی کنم.

* امیدوارم مردم ایران زندگی سرشار از خوشحالی داشته باشند
آخرین اظهارات من، با تمامی احترام، من در کشور شما یک خارجی هستم. آنطور که باید و شاید، خوشحالی ما را ندیدید. می خواستیم که بیشتر از این خوشحال باشیم. ولی شرایط موجود، خیلی رضایت بخش نیست. من بخش کوچکی از این برد را، به تمامی مردم ایران که در مشکلات هستند تقدیم می کنم. امیدوارم که خوشحال باشند. من ایران و مردمش را دوست دارم و این از فوتبال مهمتر است که مردم همیشه خوشحال باشند و یک زندگی سرشار از خوشحالی داشته باشند.

ویدئو: 263554

دیدگاه‌ها