کد خبر : 1851589 | 11 آبان 1401 ساعت 23:18 | 13.6K بازدید | 28 دیدگاه

رئال 5-1 سلتیک: برد مقتدرانه برای صدرنشینی

رئال مادرید در هفته ششم لیگ قهرمانان موفق شد در یک بازی خانگی سلتیک را 5-1 شکست دهد.

رئال 5-1 سلتیک: برد مقتدرانه برای صدرنشینی

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید که در پایان هفته گذشته صعودشان از گروه F لیگ قهرمانان را قطعی کرده بودند امروز برای قطعی کردن صدرنشینی‌شان در حالی در سانتیاگو برنابئو به مصاف سلتیک رفتند که از این بازی پیروزی می‌خواستند.

درحالیکه تنها 5 دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود پاس مارکو آسنسیو برای رودریگو و ضربه او از زاویه بسته هارت، دروازه‌بان سلتیک، را به واکنش واداشت و والورده توپ برگشتی را به صورت والی به سمت دروازه شلیک کرد. شوت والورده در میانه راه به زمین برخورد کرد و به دست ینز از سلتیک برخورد داشت و داور در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. لوکا مودریچ پشت توپ ایستاد و اولین گل رئال در این بازی را به ثمر رساند.

1759185
1759186

در دقایق بعد از این گل سلتیک دو حمله به سمت دروازه رئال سازمان داد که ضربه‌های آخر توسط فوروهاشی و هاتاته دقت لازم را نداشت.

تنها چهارده دقیقه بعد از گل اول که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید رئالی‌ها صاحب یک پنالتی دیگر شدند. در دقیقه 19 پاس مودریچ در پشت مدافعین سلتیک به آسنسیو رسید و او وینیسیوس را در مقابل دروازه صاحب توپ کرد اما ضربه او توسط هارت به شکلی معجزه‌آسا دفع شد. اما با اعتراض بازیکنان رئال داور به سراغ نمایشگر کنار زمین رفت تا صحنه را با کمک VAR بررسی کند. در تصاویر مشخص بود که توپ در حالی به دست اورایلی برخورد کرده که دست او در موقعیتی غیرطبیعی قرار داشت. داور نقطه پنالتی را نشان داد تا رودریگو گوئس پشت توپ قرار گرفته و دومین گل رئال را به ثمر برساند.

1759187
1759188

در دقیقه 22 وینیسیوس پاس زیبایی از رودریگو دریافت کرد ولی نتوانست چارچوب را پیدا کند و شوت او از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه 26 سه مهاجم ژاپنی سلتیک با حرکتی ترکیبی فرصت خوبی ایجاد کردند اما ضربه فوروهاشی دقیقا به جایی رفت که کورتوا انتظارش را می‌کشید.

در دقیقه 33 سومین پنالتی این بازی به سود سلتیک اعلام شد. درگیری آبادا و مندی در محوطه جریمه رئال باعث شد وینگر سلتیک نقش زمین شود. برخورد پای مندی به بازیکن سلتیک در تصاویر مشخص بود و داور نقطه پنالتی را نشان داد. یوسیپ یوریانوویچ پشت توپ ایستاد اما شوت این دفاع راست سلتیک را کورتوا با دست راست دفع کرد تا دروازه رئال بسته بماند.

1759189

بعد از این پنالتی از دست رفته بازی بدون موقعیت ویژه‌ای تا پایان نیمه اول ادامه داشت تا این نیمه با برتری 2-0 رئال به پایان برسد و تیم‌ها به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم رئالی‌ها در اولین حمله خود در این نیمه به گل رسیدند. والورده با دریبل‌زنی وارد محوطه جریمه شد و پاس عقب او به کارواخال از دست او خارج شد اما آسنسیو از راه رسید تا با شوتی سرکش دروازه سلتیک را باز کند. این گل در دقیقه 51 به ثمر رسید.

1759190
1759191

در دقیقه 61 رئالی‌ها چهارمین گل خود را هم به ثمر رساندند. والورده با دریافت پاسی از آسنسیو وارد محوطه شش قدم سلتیک شده و وینیسیوس درحالیکه مزاحمت مدافعین سلتیک برای والورده را مشاهده کرده بود خودش را از کمند یار مستقیم خود رها کرد تا توپ را وارد دروازه تیم اسکاتلندی کند.

1759192

چند دقیقه بعد سلتیک فرصت خوبی برای جبران یکی از گلها داشت اما ضربه خوب گیاکوماکیس با نوک انگشت‌های کورتوا دفع شد تا دروازه رئال بسته بماند. دروازه‌بان بلژیکی یک دقیقه بعد بار دیگر دروازه‌اش را نجات داد و این بار شوت ترن‌بال را دفع کرد.

در دقیقه 71 رئال در یک ضدحمله توپ را در نزدیکی محوطه جریمه سلتیک به والورده رساند تا او با شک شوت زیبا با بیرون پا دروازه‌بان سلتیک را مقهور کرده و پنجمین گل مادریدی‌ها را به نام خود ثبت کند. پاس این گل توسط لوکاس واسکز داده شد.

1759193

در دقایق بعدی سلتیک برای جبران شروع به حمله کرده و رئالی‌ها هم دیگر تمایلی برای گلزنی بیشتر نداشتند. در دقیقه 84 واسکز روی ژوتا در نزدیکی محوطه جریمه رئال خطا کرد تا سلتیک صاحب یک ضربه آزاد شود. او با یک شوت کات‌دار تماشایی کورتوا را شکست داد تا سلتیک موفق شود در برنابئو به یک گل برسد.

در دقایق باقی‌مانده دو تیم انگیزه‌ای برای حمله کردن به سمت دروازه‌ها نداشتند و بازی در نهایت با پیروزی 5-1 رئال مادرید به پایان رسید.

دیدگاه‌ها