کد خبر : 1851641 | 12 آبان 1401 ساعت 12:32 | 7.1K بازدید | 5 دیدگاه

روایت جالب داور بازنشسته ایتالیایی؛

منتقدان اشتباه می‌کنند، به VAR اعتماد کنید

روربرتو روزتی، داور بازنشسته ایتالیایی روایت متفاوتی از VAR و اقدام جالب توجه یوفا داشته است.

منتقدان اشتباه می‌کنند، به VAR اعتماد کنید

به گزارش "ورزش سه"، سران یوفا برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران کشورهای عضو را گرد هم آوردند تا آنها با خدمات حرفه‌ای و عملکرد اتحادیه فوتبال اروپا آشنا شوند. یکی از مهمترین موضوعاتی که مطرح شد، بحث پیرامون چگونگی قضاوت و VAR بود.

روبرتو روزتی ایتالیایی که ریشه کرواتی نیز دارد و او را با قضاوتش در بازی افسانه‌ای کرواسی و ترکیه در سال 2008 به یاد می آوریم، درباره این اقدام یوفا گفت: "یوفا یک تجربه غیرمعمول را برای ما رقم زد. ما به شکل متفاوتی با VAR، مزایای آن و حواشی داوری در این زمینه آشنا شدیم. جایی که ما شاهد مستقیم قضاوت دیدارهای عصر لیگ قهرمانان اروپا بودیم که در روز سه شنبه بین پورتو - اتلتیکو مادرید و بایرلورکوزن - کلوب بروژ برگزار شد."

1759319

روزتی در ادامه گفت: "ما در فاصله دو متری ماسیمیلیانو ایراتی و تیمش نشسته بودیم. اتاق های VAR برای تمام مسابقات لیگ قهرمانان در مقر یوفا در نیون واقع شده است، در واقع یک اتاق بزرگ با شش جایگاه. آنها هدفون دارند و صدای یکدیگر را نمی شنوند و یک جای اضافی هم در این قسمت وجود دارد.

1759318

مسئولان یوفا برای ما توضیح دادند این کار برای ما کاربردی‌تر و ارزان‌تر از این است که آنها در استادیوم باشند. اینجا جایی است که شما متوجه می شوید همه منتقدان VAR اشتباه می کنند چرا که اگر این اطمینان وجود نداشته باشد که داور 100 درصد اشتباه کرده، چیزی به او منتقل نخواهد شد."

دیدگاه‌ها