کد خبر : 1851671 | 12 آبان 1401 ساعت 14:20 | 39.4K بازدید | 9 دیدگاه

آسنسیو از بازیکن مازاد تا مهره‌ای تاثیرگذار

لطف بزرگی که کریم بنزما به ستاره رئال مادرید کرد

مارکو آسنسیو از یک نیمکت‌نشین محض در ابتدای فصل تبدیل به یک بازیکن قابل اعتماد برای رئال شده و این را شاید بیش از هر کسی مدیون کریم بنزماست.

لطف بزرگی که کریم بنزما به ستاره رئال مادرید کرد

به گزارش "ورزش سه"، رئال در فصل جاری 19 بازی رسمی انجام داده و مارکو آسنسیو تنها در دو بازی از ابتدا به میدان رفته است. او در دو بازی اخیر رئال در لیگ قهرمانان برابر لایپزیش و سلتیک به شکل ثابت بازی کرد، یک گل زد و دو پاس گل نیز داد. در واقع او فیکس شدن در ترکیب رئال را مدیون کریم بنزماست. مصدومیت بنزما اجازه داد تا آسنسیو به ترکیب ثابت رئال وارد شود و خوب و موثر هم کار کند. آسنسیو که در بازی رفت رئال برابر لایپزیش موفق به زدن گل دوم رئال در دقیقه 90 شده بود، شب گذشته دومین گل خود در لیگ قهرمانان فصل جاری را وارد دروازه سلتیک کرد. او روی گل وینیسیوس هم نقش داشت. دو گل و یک پاس گل حاصل کار آسنسیو در لیگ قهرمانان است تا بار دیگر پرونده تمدید قرارداد او روی میز بیاید. او در 14 بازی، 336 دقیقه در زمین بوده، سه گل زده و دو پاس گل هم داده است. هر 112 گل یک تاثیر روی گل رئال مادرید که آمار بسیار خوبی است.

1746825

ستاره اهل مایورکا که در تابستان امسال چیزی تا جدایی از رئال فاصله نداشت، در نهایت تصمیم به ماندن گرفت. آسنسیو که سال پایانی قراردادش را پشت سر می گذارد، اعتقاد داشت که کارهای نیمه تمامی در رئال دارد و نمی خواهد به عنوان یک بازیکن مازاد رئال را ترک کند. او ایمان داشت که می تواند برای رئال ستاره ای تاثیر گذار باشد و هرچند در هفت بازی ابتدای فصل رئال تنها 17 دقیقه بازی کرد اما رفته رفته توانست اعتماد کارلو آنچلوتی را به دست بیاورد و به خصوص مصدومیت های کریم بنزما نیز به او کمک کردند تا بیشتر از ابتدای فصل به میدان برود. 

1759367

او از این فرصت نیز نهایت استفاده را برد و گفته می شود مدیران رئال متقاعد شده اند تا به او پیشنهاد تمدید ارائه دهند. آسنسیو از سال 2016 در 249 بازی توانسته 52 گل بزند و 26 پاس گل نیز بدهد و روی 78 گل رئال تاثیر مستقیم داشته است. هیچ بازیکن نیمکت نشینی به اندازه آسنسیو برای رئال موثر کار نکرده است. او که مورد اعتماد لوئیس انریکه، مربی تیم ملی اسپانیا نیز قرار دارد، در جام جهانی هم فرصت دارد تا ارزش های خود را بیش از پیش ثابت کند. همه چیز حکایت از این دارد که آسنسیو حالا چیزی تا رسیدن به هدف خود یعنی تمدید قرارداد فاصله ندارد.

دیدگاه‌ها