کد خبر : 1851942 | 14 آبان 1401 ساعت 12:54 | 26.7K بازدید | 56 دیدگاه

دو دروازه‌بان حذف شده ایران را حدس بزنید

Squid Game کارلوس کی‌روش برای انتخاب گلر ایران

نفس‌ها برای گلر‌های تیم ملی به شماره افتاده و آنها در انتظار اعلام نهایی کارلوس کی‌روش برای لیست در پست گلرها هستند.

Squid Game کارلوس کی‌روش برای انتخاب گلر ایران

به گزارش "ورزش سه"، پنج گلر منتخب کارلوس کی‌روش در فاصله دو هفته مانده به جام جهانی مشخص شده‌اند و این در حالی است که سرمربی پرتغالی تیم ملی باید کمتر از 10 روز دیگر نفرات قطعی خود را اعلام کند.

علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و امیر عابدزاده پنج دروازه‌بانی هستند که در فاصله باقیمانده تا جام جهانی قطر در انتظار تصمیم نهایی کارلوس کی‌روش نشسته‌اند. هر کدام از آنها با توجه به عملکردی که داشته‌اند و البته سلیقه سرمربی تیم ملی و مربی گلرهای آن، توانسته‌اند تا اینجا رقابت نزدیکی را با یکدیگر دنبال کنند و امیدوارند از مرحله پایانی نیز عبور کرده و به افتخار بزرگ حضور در دوحه دست یابند.

البته از این جمع، علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده در جام جهانی قبلی در روسیه حضور داشتند و گلر شماره یک فعلی پرسپولیس نیز در آن رقابت‌ها حضوری ثابت را نیز تجربه کرد. اکنون محمدرضا اخباری، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند نیز به این رقابت وارد شده‌اند و کی‌روش نیز نشان داده یکی از سورپرایزهای همیشگی خود را در خط دروازه خواهد داشت. او در جام جهانی برزیل و در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد شماره یک ایران را به علیرضا حقیقی داد. با این حال در جام جهانی روسیه اما حضور فیکس بیرانوند در ترکیب ایران قابل پیش‌بینی بود.

از جمع 5 دروازه‌بان کنونی اما 2 نفر به زودی باید از لیست کارلوس کی‌روش کنار گذاشته شوند؛ 
بیرانوند؛ رویای تقابل دوباره با ستاره‌ها 
بیرانوند در بازگشت به لیگ برتر توانسته بالاترین نرخ کلین شیت را از آن خود کند و با تجربه حضور در جام جهانی قبلی با بیشترین شانس حداقل برای همراهی و حضور در لیست نهایی تیم ملی در شرایط کنونی برخوردار است. او در جام جهانی قبلی و در شرایطی که همه روی عملکرد او تمرکز کرده بودند و در انتظار تقابلش با ستاره‌ها بودند، در قامت یک ستاره قابل اتکا ظاهر شد و قابل توجه‌ترین سیو تاریخی خود را به مهار پنالتی کریس رونالدو اختصاص داد. با این حال علیرغم شایعاتی که درباره مصدومیت او وجود داشت و تحت فشار قرار گرفته بود، اکنون رقابت شدیدی را با دیگر گلرها دنبال می‌کند و حداقل حضورش در لیست تا این لحظه نهایی به نظر می‌رسد.

1759765

امیر عابدزاده؛ گلر موردعلاقه کی‌روش
عابدزاده، در دوره قبلی توانست چهره‌های مطرحی را کنار بزند و در لیست سه نفره گلرها جایگاهی برای خود به دست بیاورد. او هرچند فصل گذشته یکی از گلرهای قابل توجه در لیگ دسته دوم اسپانیا محسوب می‌‎شد، اما طی هفته‌های اخیر نیمکت‌نشین شده تا کمی جایگاهش در تیم ملی نیز به خطر بیفتد. با این حال با توجه به حضور در اردوی قبلی و بازی در ترکیب تیم ملی در دوره بازگشت کارلوس کی‌روش، شاید او نیز به عنوان گلر لژیونر شانس زیادی برای بازگشت به تیم ملی و تجربه دوباره حضور در جام جهانی را داشته باشد و از این حیث از رکورد پدرش با حضور در دو جام جهانی جلو بزند.

1759770

سیدحسین حسینی؛ به دنبال طلسم شکنی
آخرین باری که استقلال در جام جهانی و در پست دروازه نماینده داشت مربوط به سال 2006 و حضور وحید طالب‌لو است. پیش از آن نیز در جام 98 پرویز برومند در کنار عابدزاده و نکیسا به جام جهانی رفته بود. اکنون در شرایطی که استقلال طی دو جام جهانی قبلی که با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت همراه بوده، نماینده‌ای در پست دروازه نداشته، باید دید سیدحسین حسینی به عنوان کاپیتان آبی‌ها قادر خواهد بود این طلسم را بشکند و در رقابت با دیگر گلرها، شانس حضور در این رقابت را به نام خود کند یا خیر.

1759768

پیام نیازمند؛ بازگشت به امید تیم ملی
شاید یکی از دلایل بزرگ بازگشت پیام نیازمند به لیگ برتر بعد از تجربه حضور در فوتبال پرتغال، دستیابی به شانس حضور در جام جهانی بود. نیازمند که با درخشش خیره‌کننده در سپاهان توانسته بود راهی لیگ پرتغال شود، در تیمش به یک نیمکت‌نشین صرف تبدیل شده بود و گهگاهی در جام حذفی فرصت کوتاهی نصیبش می‌شد. او به لیگ برتر و سپاهان بازگشت تا اکنون شانس حضور در اردوی پایانی تیم ملی نیز نصیبش شود. با این حال او رقابت سختی با دیگر گلرها پیش روی خود خواهد داشت و باید دید همانند جام ملت‌ها، کی‌روش بار دیگر به وی اعتماد خواهد کرد یا خیر.

1759766

محمدرضا اخباری؛ کارآگاه گجت پا پس نمی‌کشد
در بازگشت تراکتور دوباره به جمع تیم‌های مدعی، این محمدرضا اخباری کاپیتان تبریزی‌ها بود که با چند سیو و عملکرد مناسب توانست نظر کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند و طی دو اردوی ارزیابی فنی به کمپ تیم ملی راه یافت. او اکنون در مرحله پایانی قرار دارد. جایی که باید دو گلر مدعی دیگر را از پیش رو بردارد و نماینده تراکتور در جام جهانی لقب گیرد. اخباری طی تمرینات کوتاهی که از تیم ملی مشاهده شده کاملا مشخص است که تلاش بیشتری از خود برای اینکه نظر کی‌روش و مربی گلرها را جلب کند، نشان می‌دهد و باید دید این‌بار شانس به او روی خوش نشان خواهد داد تا یکی از لذت‌بخش‌ترین اتفاقات دوران فوتبالی‌اش را جشن بگیرد یا خیر.

1759771

ثانیه‌ها اکنون برای پنج گلر مدعی پیراهن تیم ملی به کندی می‌گذرد و شاید یک بازی مرکب بزرگ پیش روی آنها قرار داشته باشد؛ یک جنگ بزرگ برای کنار زدن دو گلر دیگر.

1- علیرضا بیرانوند 
2- سیدحسین حسینی
3- امیر عابدزاده
4- پیام نیازمند
5- محمدرضا اخباری
از این پنج گلر کدامیک از آنها قادر خواهد بود تا در لیست نهایی سه نفره کارلوس کی‌روش جای داشته باشد؟

دیدگاه‌ها