کد خبر : 1852055 | 15 آبان 1401 ساعت 04:00 | 40.2K بازدید | 16 دیدگاه

انگیزشی با موزیک و حالا روی هوا و در اوج

پورعلی‌گنجی، نماد یک بازگشت خاص (عکس)

مدافع سی ساله تیم ملی فوتبال ایران بعد از غیبت در انتخابی جام جهانی، اینک برای درخشش در دور نهایی مسابقات، سرشار از انگیزه است.

پورعلی‌گنجی، نماد یک بازگشت خاص (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از مدافعان مورد علاقه کارلوس کی‌روش در مقطع اول حضور این مربی در تیم ملی ایران بود. این بازیکن هم به خوبی جواب اعتماد سرمربی پرتغالی را داده و دوران حضورش در تیم ملی مدون و موفق بود. این مسیر با مصدومیت شدید مرتضی و دوری او از دور انتخابی جام جهانی دچار توقف شد اما با بازگشت این بازیکن به میدان از سر گرفته شد. پورعلی‌گنجی این روزها در تمرینات تیم ملی یکی از آماده‌ترین هاست.

پورعلی‌گنجی یکی از مهره‌‌های ثابت تیم کی‌روش در انتخابی جام جهانی 2018 بود ولی با مصدومیت در لیگ چین، انتخابی جام جهانی را در شرایطی که این مربی هم دیگر روی نیمکت تیم ملی نبود، از دست داد. او یک مدت طولانی را به درمان و ریکاوری مصدومیتش پرداخت و از فصل باشگاهی جدید با پیراهن پرسپولیس، بازگشت موفقش به میادین را اعلام کرد.

1760021

چند ماه بعد کی‌روش هم به تیم ملی بازگشت. حضور پورعلی‌گنجی در لیست نهایی کی‌روش بسیار محتمل است و به این ترتیب شاهد دومین همکاری این دو در جام جهانی خواهیم بود؛ با این وجه اشتراک که هر دو در دور انتخابی غایب بودند اما اینک شانس حضور در دور نهایی را دارند. البته مرتضی برای حضور در این مرحله، برنامه ریزی موفقی داشت و دقیقا به مثالی برای هر بازیکنی تبدیل شده که طبق ذات ورزش، هر لحظه امکان آسیب شدید متوجه اوست اما بازگشت دوباره همچنان پیش رویش قرار دارد.

پورعلی‌گنجی در دوران ریکاوری بعد از عمل جراحی رباط صلیبی خود طی مصاحبه‌ای مفصل با ورزش سه از اختصاص دادن بخشی از زمانش به مطالعه کتاب‌های انگیزشی و تاثیر آن در روحیه و عزم خود برای بازگشت قدرتمندانه به میادین صحبت کرده بود. او با شروع خوبش در لیگ برتر و سپس تبدیل شدن به یکی از پرانگیزه‌ترین شاگردان کی‌روش در اردوی پیش از جام جهانی تاثیر آن دوره از زندگی خود را که افسوس دوران مصدومیت را به بازسازی ذهنی برای بازگشت تبدیل کرده بود به خوبی نشان می دهد. پورعلی‌گنجی با پروازهای بلند و زدن سرهای اول سعی در این دارد به کی‌روش این اطمینان را بدهد که مثل سابق می‌تواند روی این مدافعش هم در دفاع و هم در برنامه های تهاجمی در ضربات ایستگاهی، حساب ویژه باز کند.

دیدگاه‌ها