کد خبر : 1852113 | 15 آبان 1401 ساعت 12:10 | 18.5K بازدید | 6 دیدگاه

هندرسون: خراب کردن پنالتی در جام جهانی نابودم کرد

جوردن هندرسون، ستاره لیورپول، از تجربه از دست دادن پنالتی‌اش در جام جهانی 2018 روسیه برابر کلمبیا صحبت کرده است.

هندرسون: خراب کردن پنالتی در جام جهانی نابودم کرد

به گزارش "ورزش سه"، ضربات پنالتی در دیدارهای مراحل حذفی تورنمنت‌های بزرگ نقش مهمی را برای هر تیم ایفا می‌کنند و هر ضربه آن بسیار تعیین کننده است. 
انگلیس در مرحله یک هشتم جام جهانی 2018 روسیه برابر کلمبیا قرار گرفت و در وقت‌های قانونی به تساوی 1-1 رضایت داد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و آنها موفق شدند در نهایت با نتیجه 3-4 برابر حریف به پیروزی برسند و راهی مرحله بعدی شوند. 
جوردن هندرسون تنها بازیکنی بود که پنالتی‌اش را در این بازی خراب کرد و حالا در کتاب زندگینامه جدیدی که منتشر کرده در این باره به صورت مفصل توضیح داده است. 
« دقایق پایانی روز سوم جولای در ورزشگاه اسپارتاک بود که به سمت نقطه پنالتی رفتم، توپ را با پای راستم بالا انداختم و سعی کردم آرام به نظر برسم. در واقع آرام هم بودم. احساس خوبی داشتم چون بارها تمرین کرده بودم. همه ما تمرین کرده بودیم. پنالتی و انگلیس در یک رقابت مهم و بزرگ همیشه در کنار هم قرار دارند. این بار من آماده و با اعتماد به نفس بودم. 

1760098


من سومین پنالتی‌زن بودم. بازی با گل مساوی دقایق پایانی یری مینا 1-1 شده بود و هری کین و مارکوس راشفورد دو پنالتی اول را به گل تبدیل کرده بودند. نمی‌خواستم به رکورد انگلیس در مسابقات قبلی فکر کنم. حتی نمی‌خواستم به گرت ساوت‌گیت فکر کنم که کنار زمین بود و 22 سال با پنالتی از دست رفته برابر آلمان در فینال یورو 1996 سروکار داشت. نمی‌خواستم همه من را به عنوان هندرسون که پنالتی را خراب کرد به خاطر بیاورند.
قدم جلو گذاشتم، توپ را روی آن نقطه قرار دادم. احساس خوبی داشتم. آدرنالین را حس می‌کردم. توپ را به سمت دروازه زدم و با خودم گفتم نباید خرابش کنم، تمرین کرده‌ام. همه چیز درست پیش رفت اما توپ به اندازه کافی پایین نبود. داوید اوسپینا به سمت آن پرید و دیدم که دستش با آن برخورد کرد و توپ بیرون رفت. از درون نابود شدم و همه چیز برایم از دست رفت. انگلیس و فوتبال همه زندگی من هستند و نمی‌خواستم باعث حذف تیمم باشم.»

 

دیدگاه‌ها