کد خبر : 1852165 | 15 آبان 1401 ساعت 16:59 | 27.3K بازدید | 12 دیدگاه

مدیرعامل سوپرلیگ اروپا:

لیگ قهرمانان از 2024 خسته کننده‌تر هم می شود!

برند رایشارت، مدیر عامل جدید سوپرلیگ اروپا، معتقد است لیگ قهرمانان رقابتی خسته‌کننده است و از سال 2024 و با اجرایی شدن شکل جدید برگزاری آن، خسته‌کننده‌تر هم خواهد شد.

لیگ قهرمانان از 2024 خسته کننده‌تر هم می شود!

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته بود که 12 باشگاه بزرگ اروپایی با رهبری رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس خبر از برگزاری سوپرلیگ اروپا دادند. این پروژه خیلی زود و با مخالفت یوفا و هواداران فوتبال در انگلیس با شکست روبرو شد. یونایتد، سیتی، لیورپول، چلسی، تاتنهام و آرسنال عقب نشینی کردند و سپس اینتر، میلان و اتلتیکو نیز به آنها اضافه شدند.

1707809

تنها رئال، بارسا و یوونتوس در سوپرلیگ باقی ماندند و همچنان درگیر جدل قضایی با یوفا هستند و ممکن است به زودی جرایمی سنگین برای‌شان در نظر گرفته شود. ایده اصلی راه‌اندازی پروژه سوپرلیگ اروپا متعلق به پرز بود و رییس باشگاه رئال مادرید همچنان حاضر نیست از مواضعش در این زمینه کوتاه بیاید

رئال، بارسا و یوونتوس همچنان به کار کردن روی پروژه ای که از حدود یک سال و نیم قبل شروع کردند، ادامه می دهند. باشگاه های موسس در انتظار برگزاری دادگاه اروپا هستند که در اوایل سال 2023 برگزار خواهد شد. تا آن زمان، سوپرلیگی ها تلاش می کنند اوضاع را به نفع خودشان پیش ببرند و در این مسیر از ایجاد تغییرات صرف نظر نمی کنند. 

1760175

کمپانیA22، اسپانسر سوپرلیگ اروپا محسوب می شود و در راستای تشکیل این تورنمنت، به سه باشگاه  موسس کمک می کند. برای پیش بردن پروژه، باشگاه های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس و شرکت A22 یک مدیرعامل جدید به نام برند رایشارت استخدام کرده اند. برند رایشارت از سوپرلیگ اروپایی می گوید که می تواند جلوی یکه تازی انگلیسی ها در بازار نقل و انتقالات را بگیرد.

1759188

او در این رابطه به آاس گفت:«سوپرلیگ یک رقابت بسته نخواهد بود و بحث فراتر از تنها سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس است. باید با باشگاه های دیگری که نگران فوتبال هستند، به تعامل برسیم. ما نمی توانیم سلامت بازیکنان را به خطر بیندازیم. باید کیفیت بازی ها را بالا ببریم و نه تعداد آنها را. از نظر ما شکل جدید برگزاری لیگ قهرمانان اروپا که از سال 2024 اجرایی می شود، وضعیت را خراب‌تر می کند. به نظرم با این فرمت بازی های فاقد اهمیت بیشتر را شاهد خواهیم بود. این سیستم باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.»

رایشارت ادامه داد:«ما در سوپرلیگ کنترل شدیدی روی مسائل مالی خواهیم داشت. فوتبال باید هزینه هایش را مدیریت کند و با سودی که به دست می آورد، راهش را ادامه دهد. فرپلی مالی ضروری است. در تابستان 2022 دیدیم که لیگ برتر به تنهایی از بیش از 4 لیگ دیگر هزینه کرد. در فوتبال تیم ها باید با سود خودشان اداره شوند، نه پولی که از خارج فوتبال می آید.»

دیدگاه‌ها