کد خبر : 1852182 | 15 آبان 1401 ساعت 19:00 | 112K بازدید | 33 دیدگاه

شرایط خاص ستاره آلمانی برای تمدید

احمق نیستم : چقدر به من علاقه داری رئال؟

تونی کروس می خواهد در رئال بازنشسته شود ولی زمان آن را نمی داند. او شرط خاص خودش را دارد و حالا توپ در زمین رئال و فلورنتینو پرز است.

احمق نیستم : چقدر به من علاقه داری رئال؟

به گزارش "ورزش سه"، تونی کروس را باید یک انسان و یک فوتبالیست خاص دانست. او در 32 سالگی می توانست برای حضور در جام جهانی قطر آماده شود اما تیرماه سال گذشته و پس از حذف آلمان از یورو 2020 به دلایل شخصی از تیم ملی آلمان کناره گیری کرد. او برای حضور بیشتر در کنار خانواده تصمیم به خداحافظی از بازی های ملی گرفت. کروس همچنین می خواست خودش را کاملا وقف رئال مادرید کند. او یک دیوانه فوتبال هم نیست. او محتاط است و آرام. کروس عشقش به فوتبال نیز منطقی و درست است. او برای ارزش های فوتبالی اهمیت زیادی قائل است. کروس خوشحال است و به خوبی با سبک زندگی در مادرید سازگار شده است. تا جایی که کاملا واضح و روشن می گوید که قصد دارد کفش هایش را در رئال مادرید آویزان کند.

1755937

وضعیت کروس اما غیر معمول است زیرا قرارداد او با رئال مادرید در ژوئن 2023 به پایان می رسد و خبری از تمدید احتمالی آن نیست. او علناً اعلام می کند که قرار نیست برای تیمی غیر از رئال مادرید بازی کند و حاضر است در 33 سالگی بازنشسته شود، سنی که یک فوتبالیست در بهترین حالت خودش قرار دارد. این هم از خصوصیات خاص و بارز او است. این ستاره آلمانی به حرفه‌ای ترین شکل ممکن از خودش مراقبت می کند و روی برنامه های آنچلوتی متمرکز است. نظم و انضباط خاص خودش را دارد و به دلیل بازنشستگی از بازی های ملی، نسبت به سایر هم تیمی های ملی پوشش کمتر خسته می شود.

1752387

کروس به عشق رئال مادرید زندگی می کند اما او همچنین امیدوار است که این رفتار متقابل باشد. استراتژی که او اتخاذ کرده، هیچ راز به خصوصی ندارد. رئال مادرید تنها گزینه او است، اما برای ادامه همکاری بیشتر، باید شرایطی مشخص فراهم شود.
مارسلو، گرت بیل و ایسکو فصل گذشته را بدون پیشنهاد تمدید به اتمام رساندند. باشگاه آنها را از ترکیب خود حذف شده می دانست. مدیران رئال معتقد بودند که دوره آنها به پایان رسیده است اما مورد آن سه بازیکن قابل مقایسه با کروس نیست. ستاره آلمانی هر هفته در ترکیب ثابت رئال است و نشان داده که می تواند همچنان در بالاترین سطح رقابت کند. اما کروس با وجود اینکه می‌گوید فقط می‌خواهد برای رئال مادرید بازی کند، امیدوار است که باشگاه نیز موضعش را بیان کند تا بداند که چه اندازه اعتماد متقابل وجود دارد. سیاست باشگاه چند سالی است که روی جذب استعدادهای جوان متمرکز شده تا آنها از سوی بازیکنان قدیمی و باتجربه به خوبی هدایت شوند. آخرین نمونه اورلین شوآمنی بود. ورود هافبک فرانسوی ولی در نهایت باعث خروج کاسمیرو شد. این جدایی باعث تعجب کروس شد و او در مصاحبه اخیرش با خورخه والدانو اذعان کرد که از رفتن کاسمیرو شگفت زده شد.

1757275

غافلگیر شدن
این دقیقاً همان چیزی است که کروس نمی خواهد. غافلگیر شدن وقتی باید با رئال مادرید برای توافق مذاکره کند. توافقی که باید با نوشیدن یک قهوه و در بیست دقیقه کامل شود. مودریچ، مسن ترین بازیکن تیم، این کار را انجام داده است. او  تمدید قرارداد را سال به سال و در کوتاه ترین زمان انجام می دهد. در پایان این فصل نیز دوباره به او بستگی دارد که در رئال بماند یا برود. برنامه های باشگاه، اگر در بازسازی خط هافبک متمرکز شود، می تواند روی آینده کروس و مودریچ تاثیر بگذارد. کروس می تواند ادامه دهد، اما چیزی که باید در مورد آن کاملا شفاف باشد این است که چه شرایطی در تیم خواهد داشت.آیا قرار است به طور منظم به بازی ادامه دهد یا به او نقش فرعی و غیرضروری در تیم داده خواهد شد؟

1740607


کروس اخیرا آشکارا در مورد اینکه می خواهد یک مذاکره ساده برای تعیین تکلیف آینده خود داشته باشد، صحبت کرد. قبل از بازی مقابل سلتیک از او در مورد وضعیتش پرسیدند و گفت:«حتی خودم هم نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما قرار نیست باشگاه عوض کنم. من اینجا بازنشسته می شوم، اما نمی دانم چه زمانی. من و باشگاه بسیار آرام هستیم. ما رابطه خوبی با هم داریم.»

امید او این است که فلورنتینو پرز، که او را بیش از یک رئیس باشگاه می داند، صادق باشد. او در برنامه یونیورسو والدانو، واضح و شفاف در مورد پرز حرف زد:«پرز شخصیت من را می شناسد. او می داند که من کارهای احمقانه انجام نمی دهم. من برای مثال با رسانه ها برای تحت فشار قراردادن باشگاه صحبت نمی کنم. فلورنتینو می داند که اگر چیزی باشد من آن را صریح و رودررو می گویم و همین انتظار را از او دارم. او همیشه از من دفاع کرده و به من اعتماد به نفس داده است. این چیزی است که یک بازیکن از رئیسش می خواهد.»

1758163

کروس می خواهد با فلورنتینو رو در رو و صریح باشد و از برنامه های او مطلع شود. او می‌خواهد در رئال مادرید و در بالاترین سطح به عنوان یک مهره اصلی ادامه دهد و این به معنای حفظ یا افزایش دستمزدش نیز خواهد بود. دیدار با رئیس برای آغاز سال جدید برنامه ریزی شده است. موضوع ورزشی مهم است و موضوع اقتصادی نیز بر آن تأثیر می گذارد. کروس یکی از بازیکنانی است که بالاترین دستمزد را در رئال مادرید دارد(11 میلیون یورو خالص) و او می خواهد آن را حفظ کند. آنچه قطعا وجود نخواهد داشت، تنش در این ملاقات است.

1751175

پایان بد در بایرن 

کروس در سال 2014 به رئال مادرید آمد چون از تمدید قرارداد با بایرن مونیخ خودداری کرده بود. کروس در مذاکرات برای تمدید با بایرن احساس می کرد فریب خورده است. او یک فصل از قراردادش باقی مانده بود، 6 میلیون یورو دستمزد به او پیشنهاد شد و ایجنتش، فولکر استروث، متوجه شد که هم تیمی دیگرش، ماریو گوتزه، دریافتی بیشتری دارد. کروس به همین دلیل تصمیم گرفت از بایرن برود. او در فهرست فروش قرار گرفت و منچستریونایتد، چلسی و رئال مادرید بیشترین علاقه را به او نشان دادند. در نهایت او تصمیم گرفت به اسپانیا بیاید. رئال برای خرید او 25 میلیون یورو هزینه کرد، در انتقالی که آن را "سرقت قرن" توصیف کرده اند.

989983

 فلورنتینو، کروس را در 24 سالگی و با قیمتی مقرون به صرفه، به عنوان یک قهرمان جهان خرید. او در ماه های پایانی حضورش در بایرن مونیخ احساس احترام نمی کرد. عملکردی که این بازیکن آلمانی در رئال مادرید ارائه کرده، فوق العاده بوده و رفتارش در همه این سال ها مثال زدنی بوده است. حتی یک مورد منفی در کارنامه او پیدا نمی شود، اما برای تمدید قرارداد همچنان باید تردیدهای بیشتری برطرف شود. رئال مادرید چقدر او را دوست دارد و آیا باشگاه همین انگیزه را برای تداوم همکاری دارد؟ قاعدتا برای ادامه کار بازیکنی قابل اعتماد و باکیفیت که در هر بازی سرنوشت‌ساز کار می کند، نباید مشکلی وجود داشته باشد اما این فوتبال است و سورپرایزها همیشه وجود دارند. همانطور که پیش از این و با جدایی سرخیو راموس و کاسمیرو شگفت زده شدیم.

منبع: ال‌کنفیدنسیال

دیدگاه‌ها