کد خبر : 1852267 | 16 آبان 1401 ساعت 10:13 | 4.1K بازدید | 2 دیدگاه

بازیکنان بر اساس تفکر و تاکتیک سرمربی انتخاب می‌شوند

مرفاوی: صعود تیم ملی غیرممکن نیست اما سخت است

سرمربی تیم جوانان ایران با اشاره به دعوت برخی بازیکنان این تیم به اردوی تیم بزرگسالان، آن را یک اتفاق مثبت و ویژه از سوی کارلوس کی‌روش می‌داند.

مرفاوی: صعود تیم ملی غیرممکن نیست اما سخت است

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی، سرمربی تیم جوانان ایران که طی مشورتی که با کارلوس کی‌روش داشته، برخی بازیکنان تیمش را برای اردوی آماده‌سازی تیم بزرگسالان در مسیر جام جهانی قطر، در اختیار وی قرار داد، در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به روند آماده‌سازی این تیم گفت: شرایط تیم ملی جوانان خوب است و به‌زودی به بلاروس خواهیم رفت. ما تمرینات خودمان را برگزار می کنیم و برای بازی تدارکاتی با تیم بزرگسالان، آنها باید تصمیم بگیرند. اگر تیم ملی بزرگسالان از ما دعوت کنند، بازی برگزار می‌کنیم. البته اردوی ما از قبل برنامه‌ریزی شده بود و کاری به تیم بزرگسالان نداشتیم و برای بازی بلاروس این اردو را در نظر گرفتیم.

مرفاوی، درباره مشورت با کارلوس کی‌روش نیز اینطور واکنش نشان داد: همدیگر را می‌بینیم و جلسه هم با هم داشتیم و تعامل بین مربیان بزرگسالان و جوانان هست. البته بازیکنانی که زیر 21 سال را با آنها هماهنگ کردیم.

بازیکن اسبق استقلال درباره قهرمانی این تیم در سوپرکاپ با ساپینتو گفت: استقلال شرایط خوبی دارد و خوشحالم که قهرمان شدند. ساپینتو رفته رفته با جو ایران آشنا می‌شود و جا می‌افتد. مانند استراماچونی که در هفته‌های اول با مشکل مواجه بود، اما وقتی جو لیگ و کشور ایران را شناخت، توانست در نیم فصل تیمش را صدرنشین تحویل دهد. از این حیث ساپینتو هم شبیه استراماچونی است.

سرمربی تیم جوانان درباره خط خوردن سه بازیکن استقلال از لیست کارلوس کی‌روش گفت: این نظر و سلیقه سرمربی تیم ملی است و کسی نمی تواند درباره دعوت بازیکنان به او خرده‌ای بگیرد چرا که مسئولیت نتایج به عهده سرمربی است و باید به او احترام بگذاریم. در اینکه محبی بازیکن خوبی است، شکی نیست؛ اما مربی تیم ملی خودش انتخاب می‌کند. او بازیکنان را بر حسب تاکتیک بازی، تفکراتش و سلیقه‌اش دعوت می‌کند.

مرفاوی، در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره انتظار برای صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر در تقابل با انگلیس، آمریکا و ولز گفت: فوتبال را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند. توقع پیروزی مقابل انگلیس خیلی بیهوده و دور از انتظار است. جام جهانی سخت است و ما در گروه سختی قرار داریم. اینطور نیست که بگویم از گروه‌مان صعود می کنیم. با این حال برای اهدافمان باید تلاش کنیم، هر چند صعود سخت اما امکان‌پذیر است که با تلاش و همت این مسئله رقم می‌خورد.

دیدگاه‌ها