کد خبر : 1852376 | 16 آبان 1401 ساعت 19:40 | 28.2K بازدید | 15 دیدگاه

یک ارزش‌گذاری مساله‌دار: لیورپول ارزان‌تر از چلسی؟

ارزش‌گذاری مالک لیورپول بر این باشگاه کمتر از رقمی است که رومن آبراموویچ با فروش چلسی به دست آورد.

یک ارزش‌گذاری مساله‌دار: لیورپول ارزان‌تر از چلسی؟

به گزارش "ورزش سه"، مالک باشگاه لیورپول، گروه اف‌اس‌جی، امروز اعلام کرد که باشگاه انگلیسی را به فروش گذاشته است. به این ترتیب در آینده نزدیک به احتمال زیاد شاهد تغییر در مالکان لیورپول خواهیم بود.

نشریه اتلتیک می‌گوید این شرکت آمریکایی که ریاست آن به عهده جان هنری است منتظر دریافت پیشنهادهای خرید است و چه فروش کامل سهام باشگاه لیورپول و چه فروش بخشی از سهام مدیریتی را در نظر دارد.

1760559

اف‌اس‌جی در سال 2010 باشگاه لیورپول را به مبلغ 350 میلیون یورو خریداری کرد اما به نظر می‌رسد این شرکت امسال با فروش لیورپول مبلغی بیش از ده برابر پرداختی اولیه‌اش به دست خواهد آورد. چرا که نشریه فوربس در ارزشگذاری تخمینی لیورپول می‌گوید ارزش فعلی این باشگاه چیزی نزدیک به 4 میلیارد یورو است.

اما آنچه عجیب به نظر می‌رسد کمتر بودن ارزش لیورپول از ارزش اخیر باشگاه چلسی است. تاد بولی امسال در ماه مه چلسی را با پرداخت 4.5 میلیارد یورو از رومن آبراموویچ خریداری کرد. البته نباید از نظر دور داشت که بخش عمده این مبلغ تعهدی است که تاد بولی برای سرمایه‌گذاری‌های آتی در باشگاه داده و رقم نقدی که او در معامله با آبراموویچ پرداخت کرد 2.5 میلیارد یورو بود.

1760560

ولی بین فروش چلسی و قصد فعلی مالکان لیورپول برای فروش باشگاه‌شان تفاوت مهمی وجود دارد. لیورپولی‌ها عجله‌ای ندارند و منتظر خواهند ماند تا پیشنهادهای بالاتر از راه برسد اما آبراموویچ بعد از آنکه از طرف دولت بریتانیا تحریم شد چاره‌ای نداشت که هر چه سریعتر باشگاهش را به فروش برساند.

دیدگاه‌ها