کد خبر : 1852497 | 17 آبان 1401 ساعت 15:23 | 159.5K بازدید | 29 دیدگاه

آنچلوتی اینجا به ژاوی باخت

فروپاشی قبل از جام‌جهانی: چقدر زود به قطر رفتی رئال!

رئال دیگر صدرنشین لالیگا نیست و شب گذشته آن را دودستی تقدیم بارسلونا کرد. رئال از هفته ها قبل‌تر دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برده بود.

فروپاشی قبل از جام‌جهانی: چقدر زود به قطر رفتی رئال!

به گزارش "ورزش سه"، انتظارش می رفت و اتفاق نیز افتاد. کافی بود بازی های اخیر رئال را تماشا می کردید تا به این نتیجه برسید که نخستین شکست تیم در لالیگا نزدیک تر از رگ گردن است. رئال مادرید در نهایت شب گذشته اولین شکست فصل خود در لالیگا را تجربه کرد و صدر جدول در اختیار بارسلونا قرار گرفت.  رئال باخت چون به وضوح در هفته های اخیر لالیگا را نادیده گرفته بود و رایو برد چرا که انگیزه بیشتری داشت و جدی تر و جنگنده تر بازی کرد. رایو در زمین سازماندهی بهتری داشت و به خصوص از لحاظ فوتبالی چند سطح بالاتر از رقیب پرآوازه اش بود.

1760727

رایو در تمام طول بازی بهتر از رئال بود و به پیروزی باور داشت. حتی وقتی به ناحق از رئال 1-2 عقب افتاد، پاپس نکشید. رایو حتی وقتی گل سوم را زد نیز عقب نشینی نکرد و به دنبال زدن گل چهارم بود. اتفاقی حیرت انگیز ولی واقعی. تنها از دقیقه 87 بود که رئال توانست بازی خود را تحمیل کند و این طبیعی هم بود. با این وجود در هشت دقیقه وقت اضافه این تیبو کورتوا بود که مجبور به واکنشی فوق العاده شد تا ضربه بازیکن رایو به گل چهارم تبدیل نشود. رایو تیمی پویا و شاداب بود و مستحق پیروزی اما رئال خیلی زودتر از تصورات به قطر رفته است. این را هفته پیش گفتیم و حالا هم تکرار می کنیم که ذهن اکثر بازیکنان رئال در جام جهانی است و انتظار هم نمی رود که تا قبل از شروع بازی ها، این ذهنیت تغییر کند.

1760777

در برخی بازیکنان مثل بنزما این قضیه نمود بیشتری دارد و در برخی کمتر. ستاره فرانسوی دیشب در فهرست رئال نبود چرا که ریسک مصدومیت و از دست دادن جام جهانی او را تهدید می‌کند. رئال این هفته ها تیمی بدون تمرکز و انگیزه است و نتایج نیز خود گویا هستند: تنها یک برد از چهار بازی اخیر. 

در این افت ذهنی عجیب، نقش کارلو آنچلوتی را نیز نباید نادیده گرفت. مرد ایتالیایی موفق رئال نتوانسته تمرکز بازیکنان را از جام جهانی دور کند و تیمش تنها حضور فیزیکی در میادین دارد. برابر رایو، او حتی یک دقیقه به دنی سبایوس میدان نداد و زمانی که لوکا مودریچ را تعویض کرد، تیمش در میانه میدان عملا فاقد خلاقیت لازم شد. در شبی که وینیسیوس، مندی و کارواخال ضعیف تر از همیشه بازی کردند و مودریچ و شوامنی تنها سایه ای از خود نشان دادند، کارلتو هم تعویض هایی بی ثمر داشت.  حتی فده والورده هم در زمین ترسو بود و تنها تیبو کورتوا و مارکو آسنسیو از این شب کابوس‌وار رئال نجات پیدا می کنند.

1760639

هیچ بازیکنی از رایو به جام جهانی نخواهد رفت و آنها تمرکزشان روی لالیگاست. درست برعکس رئال که دچار یک خاموشی بزرگ شده است.

رئال مادرید برای اولین بار در فصل جاری لالیگا سه گل دریافت کرد. رئال تا دیروز در لالیگا بیش از یک گل دریافت نکرده بود و تنها در لیگ قهرمانان اروپا و در شکست مقابل لایپزیش سه گل خورده بود. نمی توان از ناکامی های رئال گفت و از ضعف های دفاعی تیم آنچلوتی حرف نزد. در 20 بازی ای که رئال مادرید در این فصل انجام داده، کورتوا تنها در 5 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است.

1760726

 او تاکنون 13 گل در لالیگا دریافت کرده و این را مقایسه کنید با آمار چهار گل خورده بارسلونا که این تیم هم بازیکنان زیادی را در جام جهانی خواهد داشت. کار بزرگی که ژاوی در لالیگا انجام داده را نباید نادیده گرفت. بارسا مشتاق و با انگیزه در لالیگا بازی می کند اما تنها چیزی که در مورد رئال می توان گفت این است که فکر و ذهن بازیکنانش بسیار زودتر به قطر رفته است. 

دیدگاه‌ها