کد خبر : 1852580 | 17 آبان 1401 ساعت 22:08 | 21.1K بازدید | 4 دیدگاه

کی روش مربی آرمان گرایی است

خورشیدی: هتلی که ما انتخاب کردیم، انتخاب ایتالیا بود

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال در واکنش به ایرادات کارلوس کی‌روش به محل اقامت تیم ملی در دوحه مدعی شد این هتل انتخاب اول ایتالیایی‌ها درصورت صعود این تیم به جام جهانی، بوده است.

خورشیدی: هتلی که ما انتخاب کردیم، انتخاب ایتالیا بود

به گزارش "ورزش سه"، مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی که گزارش هایش در انتخاب هتل الریان برای اقامت تیم ملی در دوحه تاثیر گذار بود، در این باره می گوید: بدون هیچ گلایه ای از برخی از رسانه ها که مثل همیشه یک طرفه به قاضی رفته اند و اصلا تماسی با من نداشته اند، واقعیت های مستند را می گویم و در آخر قضاوت را به مردم می سپارم. دو نامه فیفا به فدراسیون فوتبال برای انتخاب هتل محل اقامت تیم ملی دردوحه بی پاسخ مانده است که پاسخ گویی در این زمینه از عهده من خارج است،چون سمتی در فدراسیون فوتبال نداشتم. نامه نخست در تاریخ 6 سپتامبر 2019 برابر با 15 شهریور 98 به فدراسیون فوتبال ارسال شده بود. نامه دوم در تاریخ 12 اکتبر2020 برابر با 21 مهر 99 به فدراسیون فوتبال ارسال شد. در این زمان ها هنوز صعود تیم ملی به جام جهانی مسجل نشده بود اما فیفا برای همه کشورهای درگیر صعود به جام جهانی نامه می فرستاد تا از بین هتل های موجود در دوحه انتخاب های اول و دوم را برای اقامت خود داشته باشند و طبیعتا هر تیمی به جام جهانی صعود نمی کرد، انتخاب هایش حذف می شد. به طور مثال عراقی که به جام جهانی صعود نکرد دو انتخاب داشت. در نهایت نامه سوم در تاریخ 20 نوامبر 2021 برای فدراسیون فوتبال ارسال شد که این زمان برابر بود با 29 آبان 1400. خب ما سریعا به قطر رفتیم و در یک فرصت کم باید هتل های باقی مانده را مورد ارزیابی قرار می دادیم و بهترین هتل را برای تیم ملی انتخاب می کردیم.

1760887

سرپرست تیم ملی ادامه داد: قطر ابتدا 32 هتل برای اقامت تیم ها در دوحه در نظر گرفت. زمان نامه سوم 6 هتل دیگر به این 32 هتل اضافه شده بود اما 25 هتل توسط تیم ها رزرو شده بود و ما باید انتخاب خوب خود را از بین هتل های باقی مانده انجام می دادیم. از بین 13 هتل باقی مانده یک هتل خوابگاه شماره یک دانشجویان قطر بود. یکی خوابگاه شماره دوی دانشجویان قطر و یکی هم خوابگاه هندبال قطر. خب این ها در شان تیم ملی نبود. 2 هتل نیز در دست ساخت بود و باید از روی نقشه این هتل ها را انتخاب می کردیم و 4 هتل نیز از نظر شرایط فرهنگی برای اقامت  تیم ملی مناسب نبود. از بین هتل های باقی مانده ما سعی کردیم در یک فرصت کوتاه بهترین انتخاب را داشته باشیم. 16 آیتم برای هتل محل اقامت تیم ملی مد نظر ما بود. فاصله هتل تا زمین تمرین برای ما مهم بود. این فاصله 4 دقیقه است در حالی که فاصله هتل برخی از تیم ها تا محل تمرین به 18 دقیقه هم می رسد. کیفیت زمین تمرین برای ما مهم بود که می توانید سوال کنید در دوحه یکی از بهترین زمین تمرین ها برای الریان است. خیلی دقت کردیم که هتل در پشتی هم داشته باشد تا در صورت تجمع مردم در جلوی هتل بازیکنان تیم ملی از در پشتی امکان نقل و انتقال داشته باشند. اتاق های هتلی که ما انتخاب کردیم 39 متری است و این طبیعتا بهتر از اتاق های 24 متری دیگر هتل ها است و آیتم های دیگر که شاید طرح آن از حوصله خارج باشد. در نهایت به جمع بندی رسیدیم از بین گزینه های موجود الریان بهترین هتل برای اقامت تیم ملی در دوحه است. زمانی که این انتخاب را انجام دادیم، فیفا اعلام کرد این انتخاب برای تیم ملی نهایی نخواهد شد، چون هتل الریان انتخاب اول تیم ملی ایتالیا و انتخاب دوم یکی دیگر از تیم ها است. به نظرم آرژانتین یا فرانسه بود. خب ایتالیا به جام جهانی صعود نکرد و انتخاب اول تیم دیگر هم نهایی شده بود و هتل الریان برای انتخاب تیم ملی فوتبال ایران در دوحه در نظر گرفته شد.

سرپرست تیم ملی در زمان مربیگری اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که در فروشگاه جنب هتل به هتل راه دارد! گفت: مدیران فیفا به ما قول دادند در زمان محل اقامت تیم ملی در دوحه در ورودی فروشگاه به هتل را مسدود خواهند کرد. به هر صورت در فرصتی که ما داشتیم و با توجه به لحاظ آیتم ها به انتخاب این هتل رسیدیم. در جایی خواندم کی روش به محل زمین تمرین تیم ملی انتقاد کرده و گفته که نزدیک یک استادیوم است و صدای استادیوم در زمین شنیده خواهد شد. باید بگویم مساحت شهر دوحه خیلی کم است و فاصله بین زمین تمرین ها و در استادیوم ها کم است. در خصوص هتلی که انتخاب کردیم باید بگویم این هتل انتخاب اول تیم ملی ایتالیا بوده است و هتل ایده آلی برای تیم ملی به نظر می رسد. به هر صورت این واقعیت ها در مورد هتل محل اقامت تیم ملی بود. باید به این نکته هم اشاره کنم کی روش مربی آرمان گرایی است و دوست دارد بهترین ها در اختیار تیم ملی قرار گیرد. اما ای کاش پروسه انتخاب هتل هم به او توضیح داده می شد. در نهایت برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم و اگر این توضیحات را دادم دیدم برخی از رسانه ها باز هم به من حمله کردند و حتی به خود زحمت ندادند به من زنگ بزنند و توضیحاتم را بشنوند.

دیدگاه‌ها