کد خبر : 1852597 | 18 آبان 1401 ساعت 00:09 | 34K بازدید | 5 دیدگاه

مارتینلی: از دسته چهار تا جام جهانی تنها در 4 سال

گابریل مارتینلی چند روز دیگر در حالی با پیراهن برزیل در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت که در زمان برگزاری جام جهانی گذشته در لیگ دسته چهار برزیل بازی می‌کرد.

مارتینلی: از دسته چهار تا جام جهانی تنها در 4 سال

به گزارش "ورزش سه"، گابریل مارتینلی از طرف آرسنالی‌ها لقب "باتری دوراسل توپچی‌ها" را دریافت کرده و یکی از بازیکنان محبوب این تیم است. او نزدیک به سه سال بعد از پشت سر گذاشتن بازی در لیگ دسته چهار کشورش برزیل حالا یکی از امیدهای سلسائو برای درخشش در جام جهانی قطر است.

چهار سال پیش که هموطنان مارتینلی در روسیه در جام جهانی حاضر بودند و بیش از مرحله یک‌چهارم نهایی پیش نرفتند و با شکست مقابل بلژیک حذف شدند، مارتینلی آن روزها در 17سالگی بازیکن تیم ایتوانوی شهر سائوپائولو بود که در لیگ سری D این کشور حضور داشت.

1760923
مارتینلی 17ساله در تیم دسته چهارمی ایتوانو در برزیل

این نشان می‌دهد گابریل در این مدت چه پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته است. تنها 40 ماه بعد از آنکه او با ترک ایتوانو به آرسنال پیوست مارتینلی حالا آماده است تا با پوشیدن پیراهن مشهور سلسائو در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا بدرخشد.

مارتینلی پیش از پیوستن به باشگاه دسته‌چهارمی ایتوانو برای باشگاه کورینتیانس فوتسال بازی می‌کرد و عضو تیم فوتسال جوانان این باشگاه بود. او اما در سال 2015 به ایتوانو پیوست و دو سال بعد اولین قرارداد حرفه‌ایش را با این تیم امضا کرد. مارتینلی در 34 بازی برای این تیم 10 گل به ثمر رساند و مورد توجه چند باشگاه اروپایی قرار گرفت.

1760924

آرسنال اما سریعتر دست به کار شد تا با پرداخت 8 میلیون یورو او را به انگلستان منتقل کند و در سال 2019 ستاره جوان برزیلی برای اولین بار در باشگاه آرسنال حاضر شد تا برای این تیم به میدان برود.

آرسنالی‌ها در نظر داشتند این برزیلی 18ساله را ابتدا در آکادمی و تیم ذخیره‌ها به خدمت بگیرند ولی او خیلی زود با نشان دادن هوش و بازی‌خوانی و بازی پرشور در تور پیش‌فصل نظر اونای امری را جلب کرد و به تیم اول راه یافت. نقطه شروع درخشش استثنایی این برزیلی در آرسنال همینجا بود. درخششی که چهل ماه بعد او را به تیم ملی کشورش رسانده و او را آماده کرده تا بازی در جام جهانی با پیراهن پرافتخار سلسائو را تجربه کند.

1760925

دیدگاه‌ها