کد خبر : 1852684 | 18 آبان 1401 ساعت 14:48 | 6.5K بازدید | 4 دیدگاه

پاسخ روزنامه قطری به اظهارات رئیس پیشین فیفا

الشرق قطر: بلاتر منصب و پاکدستی‌اش را از دست داده

صحبت‌های سپ بلاتر بازتاب‌ زیادی داشته و طبیعتا قطر به عنوان میزبان پاسخگوی این اظهارات خواهد بود.

الشرق قطر: بلاتر منصب و پاکدستی‌اش را از دست داده

به گزارش "ورزش سه"، در کنار کمپین‌ها و بنرهای زیادی که علیه میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ وجود دارد، سپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا که در زمان ریاست او میزبانی به قطر داده شده بود، علیه این کشور صحبت‌ کرد که بازتاب زیادی داشت. روزنامه الشرق قطر در مقاله‌ای با تیتر "بلاتر منصب و پاکدستی‌اش را از دست داده" صحبت‌های او را بازتاب داد و آن را متناقض با حرف‌های پیشینش دانست.

بلاتر گفت: اینکه ما میزبانی جام جهانی که یک رویداد بزرگ است را به قطر بدهیم یک کار اشتباهی بود. کوچکی کشور قطر برای این میزبانی جالب نیست. فوتبال و جام جهانی بزرگتر از آن است که کشور کوچکی مثل قطر میزبانش بشود! انتخاب قطر خطا بوده و زمانی که من رئیس فیفا بودم این خطا را انجام دادم.

بلاتر در ادامه ادعاهای جالب توجهش درباره اعطای میزبانی بیان کرد: من به امریکا برای جام جهانی ۲۰۲۲ رای داده بودم. کشورهای غربی یک تعصبی دارند که میزبانی را به کشوری که قبلا میزبان نبوده ندهند و مهم نیست آن کشورها توانایی‌اش را دارند یا نه. قطر علی‌رغم اینکه کشور کوچکی است روی میزبانی جام جهانی قمار کرد و حالا نمی‌دانم پاسخگوی هواداران و تیم‌ها از لحاظ امکانات خواهد بود یا خیر.

1761140

او در ادامه راجع به اتفاق نظر روی میزبانی روسیه و سپس امریکا گفت: ما به صورت سری اتفاق نظری کردیم که میزبانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را به روسیه و امریکا بدهیم. در همان زمان گفتیم اگر دو دشمن سیاسی بعد از مدتها میزبانی را برعهده بگیرند مشکل ساز نمی‌شود. در این میان یک صحبت‌هایی در گوشه و کنار رخ داد که در رای گیری میزبانی تاثیر گذاشت. خیلی‌ها رای‌شان را مخفی کردند و قطر میزبان شد چرا که بحث‌های سیاسی وارد فضای فوتبال شد. قطر توانست بر استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و امریکا غلبه کند و به عنوان اولین کشور عربی و خاورمیانه میزبانی را بگیرد.

در همین زمینه روزنامه الشرق قطر در انتقاد به صحبت‌های بلاتر گفت: صحبت‌های اخیر بلاتر با بیانات قبلی‌اش تناقض دارد چرا که قطر در سال ۲۰۰۶ میزبان مسابقات آسیایی بود و از سال ۲۰۱۱ تا کنون مشغول مهیا کردن زیرساخت‌ها بوده است. ضمن اینکه جمعیت قطر از سال ۲۰۱۰ تا کنون، از ۴۰۰هزار نفر به یک میلیون و ششصدهزار نفر افزایش یافته و این به معنای پیشرفت در زیرساخت‌های این کشور است. حال مشخص نیست چرا رئیس فیفا این اعترافات را بعد از ۱۲سال و در آستانه جام جهانی قطر مطرح کرده است.

دیدگاه‌ها