کد خبر : 1852740 | 18 آبان 1401 ساعت 19:44 | 69.7K بازدید | 4 دیدگاه

تماشای قطر 2022 روی کاناپه

این بازیکنان جام جهانی را از دست دادند

در فاصله 10 روز مانده به جام جهانی که قرار است در قطر برگزار شود، ستاره‌های صاحبنامی با شرایط متفاوتی مواجه شدند تا بزرگترین رویداد فوتبالی‌شان را با حسرت به تماشا بنشینند.

این بازیکنان جام جهانی را از دست دادند

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های کمی به دلیل مصدومیت این اتفاق فوتبالی را از دست داده‌اند اما هستند بازیکنانی که به دلایل مختلف دیگر شانس حضور در قطر را از دست داده‌اند که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

پل پوگبا؛ یوونتوس - فرانسه
سه هفته پیش از جام جهانی در قطر، دیدیه دشان که تیمش را برای تکرار قهرمانی در این رقابت‌ها آماده می‌کرد با خبر بدی مواجه شد؛ پل پوگبا ستاره خط میانی تیمش به دلیل مصدومیت شرایط همراهی فرانسه را از دست داد.

این در حالیست که فرانسه پیش از این انگولو کانته، رافائل واران و کیمپمبه را نیز به عنوان ستاره‌های مصدوم، با بحران بزرگی پا به قطر خواهد گذاشت.

تیمو ورنر؛ لایپزیش - آلمان
ستاره خط حمله آلمان نیز اکنون سرمربی این تیم را با نگرانی بزرگی مواجه کرده است. هانسی فیلیک نیز سه هفته مانده به جام جهانی با خبر مصدوم شدن این مهاجم مواجه شد تا در خط آلمان تغییراتی شکل دهد و نتواند روی مهاجم اسبق چلسی و کنونی لایپزیش حساب باز کند. بنابر آنچه که باشگاه لایپزیش اعلام کرده تیمو ورنر به دلیل آسیب دیدگی مچ پا و رباط تا پایان سال میلادی قادر به حضور در میادین نخواهد بود.

لوکاس نمچا؛ وولسفبورگ - آلمان
شرایط برای هانسی فیلیک سخت‌تر هم شده و سرمربی آلمان قادر به سود بردن از لوکاس نمچا نیز نخواهد بود و این بازیکن در جریان پیروزی 2گله تیمش مقابل دورتموند از ناحیه تاندون کشکک زانوی راست دچار آسیب دیدگی شده است تا او نیز جام جهانی قطر را به این شکل از دست بدهد.

فلورین نایهویس؛ گلادباخ  - آلمان
هافبک 25 ساله دیگر مصدوم آلمان‌ است. او به دلیل پارگی رباط صلیبی از مدت‌ها قبل ناامیدی‌اش برای حضور در جام جهانی قطر قطعی شده بود. محمود داهود بازیکن سوری الاصل آلمان نیز دیگر مصدوم این تیم است که قادر به حضور در جام جهانی نخواهد بود چرا که شانه خود را به دلیل مصدومیت تحت عمل جراحی قرار داده است.

سادیو مانه؛ سنگال - بایرن مونیخ
بدترین چیزی که شاید سادیو مانه از آن ترس داشت، اتفاق افتاد. ستاره سنگالی در جریان پیروزی 6-1 بایرن مونیخ مقابل وردربرمن دچار آسیب دیدگی تاندون شد تا رویای حضور در جام جهانی قرار برای او به پایان برسد.

1761062

انگولو کانته؛  چلسی - فرانسه
هافبک چلسی تحت عمل جراحی همسترینگ قرار گرفت و مدت زیادی است که در باشگاه چلسی غایب است. با این شرایط حضور در جام جهانی قطر و رویای دستیابی به دومین قهرمانی پیاپی احتمالی برای این بازیکن نیز به این شکل پایان یافت.

رافائل واران؛ منچستریونایتد - فرانسه
علاوه بر کانته، دیگر بازیکن سرشناس خط دفاعی فرانسه نیز در آستانه از دست دادن جام جهانی است. پس از مصدومیت شدید عضلانی در بازی مقابل چلسی، او در شرایطی از زمین تعویض شد که چشمان اشک‌بار او نشان دهنده پایان امید برای حضور در جام جهانی بود. اما طبق آخرین گزارش اکیپ هنوز کمی امید باقی مانده است؛ اگرچه واران قبل از جام جهانی برای یونایتد بازی نخواهد کرد، اما قصد دارد دوشنبه آینده به فرانسه سفر کند، مشروط بر اینکه دیدیه دشان او را به تیم جام جهانی دعوت کند.

پرسنل کیمپمبه؛ پاریسن ژرمن - فرانسه
اتفاق نگران کننده بزرگ بعدی برای فرانسه غیبت احتمالی مدافع میانی پاریسی‌ها است. پاریسن ژرمن در اوایل نوامبر اعلام کرد، این بازیکن 27 ساله از تاندون آشیل آسیب دید. او به تازگی پس از مصدومیت همسترینگ در حال بهبودی بود. با این حال امید زیادی برای دشان وجود دارد که از کیمپمبه در جام جهانی سود ببرد و در لیست فرانسه نام او نیز قرار گیرد.

دیگو ژوتا؛ لیورپول - پرتغال
ستاره لیورپول تاوان سختی برای برتری این تیم مقابل منچسترسیتی داد. این بازیکن پرتغالی از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت شدید شد و چند ماه از میادین دور خواهد بود. یورگن کلوپ مربی او در لیورپول با ابراز ناراحتی بابت این اتفاق تلخ برای ستاره تیمش گفت: «این واقعاً خبر خوبی برای دیگو نیست.»

جورجینو واینالدوم؛ رم - هلند
هلند نیز ضعیف وارد مسابقات می شود. از این گذشته، جورجینو واینالدوم در سال های اخیر همیشه بخشی از بازیکنان اصلی لاله‌ها بوده است اما شکستگی ساق پا در ماه اوت به این معنی است که جام جهانی تمام شده است و او نیز در سیاه اسامی غایب در قطر قرار خواهد گرفت.

1737603

ریس جیمز؛ چلسی - انگلیس
این خبر برای تیم ملی ایران که در قطر با انگلیس همگروه است، اهمیت زیادی دارد. مدافع راست چلسی از ناحیه زانو مصدوم شده و می‌تواند جام‌جهانی را نیز فراموش کند. به گزارش اتلتیک، گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی سه شنبه شب از طریق تلفن به این بازیکن 22 ساله گفت که او برای مسابقات قطر دعوت نخواهد شد.

بن چیلول؛  چلسی - انگلیس
علاوه بر جیمز، انگلیس یکی دیگر از مدافعان کناری خود را در اختیار نخواهد داشت. چیلول بازیکن چلسی بدون تماس با حریف مصدوم شد! گراهام پاتر، سرمربی چلسی امید چندانی به حضور این بازیکن در جام جهانی ندارد چرا که این بازیکن با آسیب دیدگی از ناحیه تاندون آشیل مواجه شده و باشگاه چلسی نیز عدم حضور او در این رقابت‌ها را در ادامه تایید کرد.

بونا سار؛ بایرن مونیخ - سنگال
نیمکت نشین دائمی بایرن مونیخ از امید زیادی برای همراهی تیم ملی سنگال در جام جهانی قطر داشت. با این حال، در ماه سپتامبر، این بازیکن 30 ساله به دلیل مشکلات مداوم تاندون کشکک مجبور به جراحی زانو شد و بنابراین تمام نیم فصل اول از میادین دور بود.

فیلیپه کوتینیو ؛ استون ویلا - برزیل
ستاره خط میانی استون ویلا جام جهانی را از دست خواهد داد. بازیکن برزیلی از ناحیه چهار سر ران مصدوم شده و بین 7 تا 10 هفته از میادین دور خواهد بود. این بازیکن بازیساز و طراح پیش از این به دلیل افت فرم و عدم حضور منظم در ترکیب تیم باشگاهی، با مشکل برای حضور در ترکیب تیم ملی نیز مواجه شده بود اما اکنون مصدومیت باعث می شود که این بازیکن 30 ساله شانس حضور در قطر را کاملا از دست رفته ببیند.

1715393

آرتور ملو؛ لیورپول - برزیل
باشگاه لیورپول باید برای مدت طولانی بدون هافبک برزیلی کار را دنبال کند. آرتور ملو دچار آسیب عضلانی شد و نیاز به جراحی داشت. گفته می شود که این بازیکن 26 ساله برای سه تا چهار ماه در دسترس کلوپ نخواهد بود.

آلوارو موراتا؛ اتلتیکو مادرید - اسپانیا
مهاجم اتلتیکو مادرید در شکست 3-2 مقابل اف سی کادیز از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شدید شد و به احتمال زیاد جام جهانی قطر را از دست خواهد داد. اولین بیانیه اتلتیکو مشخص می‌کند که موراتا با مشکل عدم بافت نرم در مچ پا مواجه شده که معمولاً مستلزم دوری چند هفته‌ای است.

جیوانی لو سلسو؛ ویارئال - آرژانتین
این یک غم بزرگ برای  جووانی لو سلسو خواهد بود که در جام جهانی قطر غایب است. طبق گزارش TyCSports و روزنامه Olé، این هافبک قادر نخواهد بود در جام جهانی در کنار لیونل مسی قرار گیرد.

پائولو دیبالا؛ رم - آرژانتین
دیبالا ستاره رم با خطر جدی در خصوص همراهی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی قطر مواجه شده است.  او در جریان برتری 2-1 تیم باشگاهی‌اش و در شرایطی که گل پیروزی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود به شدت از ناحیه ران آسیب دید و به احتمال زیاد در سال 2022 بازی نخواهد کرد و این یعنی پایان رویای حضور در جام جهانی قطر.

روملو لوکاکو؛ اینترمیلان - بلژیک
اینترمیلان اعلام کرد که این بازیکن 29 ساله بلژیکی در جریان بازگشت به ترکیب در دیدار مقابل ویکتوریا پلاژن از ناحیه ران چپ آسیب دید. رسانه‌های ایتالیایی انتظار دارند که لوکاکو تا سال آینده نتواند برای اینتر به زمین بازگردد. بنابراین، حضور در جام جهانی بسیار مشکوک و با ابهام مواجه شده است تا بلژیک نیز با غایب سرشناسی پا به قطر بگذارد.

الکسیس سائلماکرز؛ میلان - بلژیک
بدترین خبر برای وینگر 23 ساله میلان پس از پارگی رباط داخلی زانو این خواهد بود که قطعا جایی در جام جهانی قطر نخواهد داشت. میلان امیدوار است این بازیکن جوان را طی سه ماه آینده بار دیگر در شرایط مسابقه در اختیار داشته باشد و به این ترتیب او قادر به همراهی تیم کشورش در قطر و در جام جهانی نخواهد بود.

ارلینگ هالند؛ منچسترسیتی - نروژ
در لیگ برتر انگلیس، ستاره منچسترسیتی با گلزنی بدون وقفه خود رکوردها را یکی بعد از دیگری و  پشت سر هم می‌شکند. اما در جام جهانی، بازیکن سابق دورتموند محکوم به تماشا است. در گروه G مقدماتی، نروژ تنها پس از هلند و ترکیه سوم شد و شانس راهیابی به مرحله نهایی این رقابت‌ها را از دست داد تا اون به عنوان استعدادی که در این تورنمنت غایب است یاد شود.

1755816

زلاتان ابراهیموویچ؛ میلان - سوئد
یکی دیگر از ستاره‌هایی که در جام جهانی غایب خواهد بود؛ او به دلیل دو اتفاق کاملا شرایط حضور در این رقابت‌ها را از دست داد؛ اولاً به این دلیل که سوئد با نتیجه 0-2 مقابل لهستان شکست خورد و نتوانست با پیشی گرفتن از این حریف راهی رقابت‌های نهایی شود. دوم اینکه این بازیکن 41 ساله از بازی در میلان نیز مدت‌ها به دلیل مصدومیت دور بوده است.

محمد صلاح؛ لیورپول - مصر
ستاره لیورپول نیز باید جام جهانی را از تلویزیون تماشا کند زیرا در بازی حساس از پلی آف آفریقا در ضربات پنالتی با مصر مقابل سنگال شکست خورد. از قضا، سادیو مانه، هم تیمی آن زمان او، که اکنون به دنبال گلزنی برای بایرن مونیخ است، در تیم سنگال و برابر او قرار گرفته بود و در نهایت مانه موفق شد جواز صعود تیم کشورش را به دست بیاورد و صلاح با هدایت کی‌روش در ضربات پنالتی شانس حضور در قطر را از دست داد.

پیر امریک اوبامیانگ؛ چلسی - گابن
گلزن چلسی در دور دوم مقدماتی آفریقا نتوانست با تیم کشورش شانس دستیابی به برتری را به دست بیاورد. در نهایت آنها در رده دوم جدول، هفت امتیاز از مصر به عنوان صدرنشین گروه عقب بودند. در ماه می، این بازیکن 33 ساله پس از 72 بازی ملی و 30 گل از تیم ملی خداحافظی کرد و حسرت حضور در جام جهانی برای او باقی ماند.

جانلوئیجی دوناروما - پاریسن ژرمن - ایتالیا
همانطور که دیوید آلابا با اتریش تجربه حضور در جام جهانی را به دست نیاورده، دروازه‌بان ایتالیا نیز هنوز شانس حضور در ترکیب تیم ملی کشور در جام جهانی را به دست نیاورده است. شکست در مقدماتی جام جهانی برای فوتبال ایتالیا وقتی که در مرحله نیمه نهایی پلی آف با نتیجه 1-0 مغلوب مقدونیه شمالی شد، شوکه کننده‌تر شد تا این تیم برای دومین بار پیاپی از حضور در جام جهانی محروم باشد.

ریاض محرز؛ منچسترسیتی - الجزایر
الجزایر و هافبک منچسترسیتی نیز مانند مصر در دیدار سرنوشت ساز دور سوم شکست خوردند. حریف این تیم کامرون بود که به واسطه گل زده در خارج از خانه توانست الجزایر را شکست دهد و راهی جام جهانی شود. به این ترتیب سال 2014 تنها حضور محرز در جام جهانی بود، زمانی که او تنها در اولین بازی مقابل بلژیک مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه‌ها