کد خبر : 1852758 | 18 آبان 1401 ساعت 21:52 | 13K بازدید | 4 دیدگاه

نیمار- رهبر برزیل در آرزوی رسیدن به جام ششم

برزیل یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی قطر به حساب می‌آید و نیمار بیش از همه ستاره‌های سلسائو مورد توجه خواهد بود.

نیمار- رهبر برزیل در آرزوی رسیدن به جام ششم

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2022 قطر ممکن است آخرین جام جهانی نیمار باشد و در عین حال ممکن است لحظه رویایی‌ای باشد که این ستاره برزیلی همیشه رویایش را در سر داشت؛ بالا بردن جام طلایی و برپایی جشن قهرمانی در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا.

رسانه برزیلی گلوبو در یادداشتی از نیمار به عنوان یکی از نامزدهای اصلی به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن جام جهانی قطر یاد می‌کند و به بررسی شرایط او می‌پردازد. گلوبو از لیونل مسی و کریم بنزما به عنوان دیگر نامزدهای این عنوان یاد کرد.

1761360

نیمار؛ در آرزوی بزرگترین موفقیت فوتبالی
جام جهانی برزیل و نیمار از تاریخ 24 نوامبر با بازی مقابل صربستان آغاز می‌شود. بدون اغراق می‌توان گفت او در فصل جاری بهترین شروع دوران فوتبالی خود را پشت سر گذاشته است. نیمار در ده بازی اول فصل با پیراهن پاری سن ژرمن 10 گل به ثمر رساند و 7 پاس گل داد.

نیمار که چندین ماه است هیچ مصدومیتی را تجربه نکرده تا اینجا در 90درصد بازی‌های پی‌اس‌جی در زمین حضور داشته و تنها دو بازی را به دلیل محرومیت از دست داده است. تا این لحظه آمار 15 گل زده و 11 پاس گل نیمار باعث شده او میانگینی بیشتر از یک گل در هر مسابقه را ثبت کند. به همین خاطر است که ستاره برزیلی یکی از بهترین سالهای خود از زمان حضور در اروپا را تجربه می‌کند.

اما این فصل برای نیمار کاملا آفتابی هم نبوده است. تنش‌هایی که بین او و امباپه به خاطر زدن پنالتی آغاز شد او را در میانه یک موج رسانه‌ای انداخت که می‌تواند انرژی ذهنی‌اش را تحلیل ببرد. حالا تنها چیزی که نیمار نیاز دارد تا امسال را به یک سال فراموش‌نشدنی برای خودش تبدیل کند درخشش در جام جهانی است.

زیکو، اسطوره فوتبال برزیل، می‌گوید سلسائو دیگر صرفا به نیمار متکی نیست اما این بازی‌ساز خوش‌تکنیک همچنان اهمیت خود را در تیم ملی کشورش حفظ کرده است. کافی است به این آمار دقت کنیم: او در رقابت‌های انتخابی جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی در 10 مسابقه 8 گل به ثمر رساند و بهترین گلزن کشورش بود. از طرف دیگر او تنها دو گل با رکورد گلزنی پله، 77 گله، فاصله دارد تا در آمار فیفا به بهترین گلزن برزیل تبدیل شود.

1761361

الگوی دوست‌داشتنی ستاره‌های جوان برزیل

سلسائو با ستاره‌های جوانی از نسل جدید در جام جهانی قطر حضور می‌یابد که نیمار را الگوی اصلی خود می‌دانند. ستاره‌هایی مثل وینیسیوس جونیور، رافینیا، آنتونی و رودریگو.

تیته، سرمربی برزیل، از ستایشگران نیمار است و اخیرا درباره او گفت:" ای کاش دوربین مخفی‌ای بود که می‌توانست همه حرکات نیمار را در اردوهای تیم ملی ضبط کند. او به بچه‌ها اعتماد به نفس می‌دهد و تشویق‌شان می‌کند. حضور او برای ستاره‌های جوان ما غنیمت است".

دیدگاه‌ها