کد خبر : 1852854 | 19 آبان 1401 ساعت 14:33 | 60.9K بازدید | 19 دیدگاه

رونمایی از تعداد اسپانسرهای حاضر در جام جهانی

ایران یک شریک تجاری دارد، آرژانتین 37 حامی مالی!

روزنامه الاقتصادیة عربستان تعداد اسپانسرها و حامیان مالی تیم های حاضر در جام جهانی را منتشر کرد.

ایران یک شریک تجاری دارد، آرژانتین 37 حامی مالی!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الاقتصادیة عربستانی در گزارشی نوشت تعداد شرکا و حامیان تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر به 410 شرکت و اسپانسر رسیده است. این آمار بر اساس داده های موجود در سایت های رسمی فدراسیون های شرکت کننده در این تورنمنت و یا حساب های رسمی آنها در شبکه های اجتماعی گردآوری شده است.

تیم ملی آرژانتین با 37 شریک مالی و اسپانسر، در صدر جدول قرار گرفته است در حالی که تیم ملی ایران با یک اسپانسر، در مکان آخر این رده بندی جای گرفته است. این در شرایطی است که از میان تمامی تیم های حاضر در جام جهانی، تونس تنها کشوری است که تعداد شرکا و حامیان مالی خود را فاش نکرده است.

تیم بلژیک با 28 شریک و اسپانسر در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن، کاستاریکا با 25 حامی مالی رتبه سوم را از آن خود کرده است. در ادامه نیز کرواسی (24)، اسپانیا و انگلیس (22) و برزیل (21)  دیگر تیم های حاضر در جام جهانی هستند که بیش از 20 اسپانسر را در کنار خود می بینند.

غنا 19 شریک و حامی مالی دارد، سپس اروگوئه و مکزیک (14)، آلمان، کانادا، سنگال، لهستان و مراکش (13)، صربستان، کره جنوبی و ایالات متحده (11)، قطر و ولز (9)، پرتغال و استرالیا (8)، فرانسه، سوئیس و دانمارک (7)، عربستان سعودی، هلند و ژاپن (6) اکوادور و کامرون (5) و در نهایت ایران با یک و تونس بدون هیچ شریک و حامی مالی در جام جهانی شرکت خواهند کرد.

به گفته یک مقام مسئول در یکی از کنفدراسیون های فوتبال قاره ای، فیفا از ترس تاثیرات منفی بر روابط میان خود و اسپانسرهای رسمی‌اش، از قرار دادن تبلیغات روی پیراهن تیم های ملی جلوگیری می کند، زیرا ارتباط فیفا با اسپانسرها، یکی از دارایی های ثابت و منابع اصلی درآمدزایی فدراسیون جهانی فوتبال است.

همچنین تیم های شرکت کننده مجاز به قرار دادن شعار یا عبارات سیاسی یا مذهبی بر روی لباس های خود نیستند و در صورت عدم وجود پیراهن جایگزین و تایید شده در جلسه فنی پیش از مسابقه، تیم خاطی با شکست سه بر صفر انضباطی مواجه خواهد شد.

فیفا طرح‌هایی را با اندازه‌های خاص تأیید کرده است و مجموع رنگ‌های هر پیراهنی نباید بیش از چهار رنگ باشد. جلوی پیراهن نیز نباید دارای لوگوی اتحادیه یا تولید کننده لباس در سایز بزرگ و با رنگ های برجسته باشد و در صورت وجود، باید شفاف باشد.

دیدگاه‌ها