کد خبر : 1852979 | 20 آبان 1401 ساعت 12:19 | 68.7K بازدید | 5 دیدگاه

منیر الحدادی و یک تجربه تلخ دیگر در سطح ملی

سومین جام جهانی از دست رفته برای بارسایی بدشانس!

منیر الحدادی که روزگاری آرزوی درخشش در ترکیب اسپانیا را داشت، حتی نتوانست جام جهانی را با مراکش تجربه کند.

سومین جام جهانی از دست رفته برای بارسایی بدشانس!

به گزارش "ورزش سه"، درخشش در تیم جوانان بارسلونا، کسب قهرمانی اروپا با بلوگرانا، عملکرد خوب در تیم های ملی زیر 19 و 21 ساله‌های اسپانیا و به ثمر رساندن پانزده گل و ثبت 6 پاس گل در فصل 2013 – 2014 کافی بود تا همگان در انتظار ظهور یک ستاره جدید از لاماسیا باشند. منیر الحدادی، نامی بود که در آن مقطع سروصدای زیادی به پا کرد.

بازیکن 19 ساله‌ای که خیلی زود به تیم اصلی بارسلونا راه یافت، در لیگ قهرمانان اروپا و در آخرین فصل از قهرمانی این تیم در قاره سبز بازی کرد، به تیم ملی بزرگسالان اسپانیا دعوت شد و حتی در هفته نخست لالیگا، برای تیم لوئیز انریکه و برابر الچه موفق به گلزنی شد. هواداران بارسا از ظهور یک مسی جدید خوشحال بودند و به آکادمی لاماسیا می‌بالیدند که ستاره جدیدی را به فوتبال دنیا معرفی کرده است.

1761868

اما سقوط بارسلونا و رسیدن روزهای تاریک این باشگاه، با سرنوشت منیر الحدادی نیز ارتباط مستقیمی پیدا کرد. این بازیکن جوان دچار افت فاحشی شد و از سال 2016 تا 2018 به تیم های والنسیا و آلاوز قرض داده شد تا اینکه او در سال 2019 به سویا فروخته شد.

همین دوری منیر الحدادی از روزهای خوب و از دست دادن جام های جهانی 2014 و 2018 و عدم دعوت به تیم ملی اسپانیا، باعث شد تا او پس از جام جهانی گذشته، به فکر حضور در تیم ملی مراکش بیفتد. چرا که این بازیکن به خوبی متوجه این موضوع شده بود که شانسی برای بازی در ترکیب لاروخا ندارد و به فکر بازی در سرزمین پدری افتاد.

1761869

اما مشکل بزرگی در این میان وجود داشت. در همان روزهای اوج منیر الحدادی، او در سال 2014 و در مسابقه‌ای از مرحله مقدماتی یورو، سیزده دقیقه برابر مقدونیه به میدان رفته بود و فیفا به او اجازه حضور در تیم ملی مراکش را نداد. درخواست منیر الحدادی برای تغییر ملیت، با پروسه‌ای طولانی مواجه شد و بعد از کش‌وقوس فراوان و سپری شدن روزهای خسته‌کننده، سرانجام فدراسیون جهانی فوتبال در سال 2021 به او اجازه حضور در تیم ملی مراکش را داد.

منیر الحدادی، نخستین بار در مارس 2021 و در دیداری از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، برابر موریتانی به میدان رفت و در دیدار دوم نیز تک گل کشورش برابر بروندی را به ثمر رساند. او امید زیادی داشت تا بتواند در 27 سالگی، حضور در جام جهانی 2022 قطر را تجربه کند، اما تصمیم اخیر ولید الرکراکی، او را ناامید کرد.

1761870

بازیکن ختافه که از فرم خوب خود به دور است و در این فصل و طی هشت بازی تنها یک گل به ثمر رسانده، آخرین بار در دیداری از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا و برابر تیم کارلوس کی‌روش، 110 دقیقه بازی کرد که با پیروزی مصر در ضربات پنالتی همراه شد. پس از آن، منیر الحدادی به تیم ملی دعوت شد ولی تنها از روی نیمکت نظاره‌گر عملکرد هم‌تیمی‌هایش بود.

بالاخره 2 روز پیش، ولید الرکراکی، سرمربی مراکش اسامی بازیکنان منتخب خود برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد و او، روی نام منیر الحدادی خط قرمز کشید و ترجیح داد تا عبدالرزاق حمدالله را با خود به قطر ببرد. حالا، بازیکنی که در سال 2013 از او به عنوان یک پدیده نوظهور از لاماسیا نام برده می‌شد، سومین جام جهانی متوالی را از دست داد تا نه با اسپانیا و نه با مراکش، نتواند به این رویای شیرین دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها