کد خبر : 1853005 | 20 آبان 1401 ساعت 14:38 | 100.8K بازدید | 8 دیدگاه

مخالفت فیفا با پیراهن ویژه دانمارک برای جام‌جهانی

فیفا تیم ملی دانمارک را از پوشیدن پیراهن تمرینی با شعار حمایت از حقوق بشر در جام جهانی 2022 به میزبانی قطر محروم کرد.

مخالفت فیفا با پیراهن ویژه دانمارک برای جام‌جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال دانمارک ماه گذشته نسخه جدیدی از پیراهن‌ تیم ملی این کشور برای شرکت در جام جهانی قطر را معرفی کرد. پیراهنی که قرار بود قبل از شروع بازی و هنگام گرم کردن مورد استفاده قرار بگیرد. علت معرفی نسخه جدید از پیراهن‌ها این بود که اسپانسر پیراهن دانمارک، شرکت هومل، اعلام کرد به دلیل اعتراض به قطر حاضر نیست نامش در جام جهانی 2022 نمایش داده شود.

1748675

هومل شرکتی دانمارکی است که در حوزه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند و اسپانسر پیراهن تیم ملی این کشور به حساب می‌آید. هومل اعلام کرد به دلیل اعتراض به شرایط قطر که باعث از دست رفتن جان انسانهای زیادی شده، حاضر نیست با نام و نشان خود در جام جهانی شرکت کند.

در همین رابطه اتحادیه فوتبال دانمارک اعلام کرده بود دو اسپانسر تیم ملی لوگوی خود را از پیراهن تمرینی این تیم حذف خواهند کرد تا جا برای نوشته حقوق بشر باز شود.

1761927

امروز یاکوب ینسن، رئیس اتحادیه فوتبال دانمارک، گفت:«نامه‌ای از فیفا دریافت کردیم که کیت تمرینی با شعار حقوق بشر برای همه به دلایل فنی رد شده است.  ما بابت این کار تأسف می‌خوریم. معتقدیم این یک شعار جهانی است و جلب توجه سیاسی نیست. »

تیم ملی دانمارک در گروه D جام جهانی 2022 با تیم‌های ملی فرانسه، استرالیا و تونس رقابت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها