کد خبر : 1853031 | 20 آبان 1401 ساعت 19:04 | 32.5K بازدید | 15 دیدگاه

امیدها برای صعود به جام جهانی کمرنگ تر شد

شکست تلخ و ناامید کننده بسکتبال ایران در آزادی

تیم ملی بسکتبال ایران در یک دیدار حساس نتیجه را 81 بر 72 به چین واگذار کرد.

شکست تلخ و ناامید کننده بسکتبال ایران در آزادی

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، عصر امروز در سالن بسکتبال آزادی تیم های ایران و چین به مصاف هم رفتند. در شرایطی که ایران میزبانی این بازی را برعهده داشت، شاگردان ارمغانی از حمایت چندانی برخوردار نبودند و حتی تعداد تماشاگران چینی حاضر در سالن بیشتر به نظر می رسید. 

فدراسیون بسکتبال هم که به خاطر حساسیت این بازی، بچیروویچ سرمربی سابق تیم ملی را به عنوان مدیرفنی به کادرفنی تیم ملی اضافه کرده بود، امیدوار بود تا ایران از این بازی خانگی حداکثر امتیاز را به دست بیاورد. 
بازی برای ایران نسبتا خوب آغاز شد و در کوارتر اول این شاگردان ارمغانی بودند که در بیشتر دقایق از حریف پیش بودند. 

در میانه مسابقه حضور کارلوس کی روش و وزیر ورزش در سالن برای حمایت از بسکتبالیست ها جزو اتفاقات جالب بود تا شاید تا حدودی جای خالی تماشاگران پر شود.  

هر چه بازی جلوتر رفت، چینی ها بودند که اختلاف خود را بیشتر کردند و نیمه اول بازی با 8 امتیاز برتری به سود حریف به پایان رسید. با وجود رسیدن اختلاف به بیش از 10 امتیاز در آستانه آغاز کوارتر چهارم، تعویض های ایران در زمین و دفاع تمام زمین باعث شد تا در دقایق پایانی اختلاف به حداقل برسد. دقیقا در زمانی که اختلاف بار دیگر به 2 امتیاز رسیده بود و همه امیدوار به بازگشت ایران بودند، برخی اشتباهات در زمین ایران و دو پرتاب سه امتیازی از سوی چینی ها امیدهای ایران را کمرنگ و کمرنگ تر کرد.  

در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه 81 بر 72 نتیجه را به چین واگذار کرد تا بازیکنان و هواداران چینی در تالار بسکتبال آزادی جشن پیروزی برپا کنند و حامد حدادی و یارانش با ناراحتی تمام زمین را ترک کنند. 

با این شکست امیدهای ایران برای رسیدن به جام جهانی 2023 از قبل هم کمرنگ تر شد. البته که باید دید تکلیف دیدار 23 آبان ماه ایران و استرالیا که قرار بود در تهران برگزار شود، چه خواهد شد.

نویسنده: حسین جمشیدی

دیدگاه‌ها