کد خبر : 1853068 | 21 آبان 1401 ساعت 08:16 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

سال ۲۰۲۳ تکواندو ایران متفاوت خواهد بود

مقانلو: ریسک جوانگرایی برای ما است

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ریسک جوانگرایی برای ماست، اما ما لذت می‌بریم از اینکه جوانانی داریم که این‌قدر سلحشور و با انگیزه بالا به خودباوری مبارزه با بهترین‌های دنیا رسیده‌اند.

مقانلو: ریسک جوانگرایی برای ما است

به گزارش "ورزش سه" بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پایان آحرین مرحله تمرین تیم ملی از شرایط آمادگی ملی پوشان پیش از آغاز مسابقات جهانی مکزیک، اظهار داشت: همان طور که مطلع هستید ما این تیم را از سال جاری تحویل گرفتیم و‌تا پایان آبان ماه تقریبا شش ماه در اردو حضور داشتیم؛ البته دو‌ماه در طول این مدت اعزام به مسابقات و تعطیلات را نیز باید در نظر بگیریم. ما سعی کردیم از تمام پتانسیل تکواندو حداکثر بهره برداری لازم را داشته باشیم که خروجی این تلاش ما شده این تیم که به مکزیک اعزام شده است. این تیم ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها است. ما با در این مدت سعی کردیم نقاط ضعف و قوت تیم را بررسی کردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: نقاط ضعف و قوت، تهدیدهای که سالهای قبل وجود داشت را ارزیابی کردیم و خیلی از این نوجوانان که مدالهای خوشرنگی در مسابقات جهانی، آسیایی و حتی المپیک کسب کردند، در اردوها حضور ندارند، با توجه به این شرایط سعی کردیم از پتانسیل تکواندو حداکثر استفاده را ببریم. خدا را شکر در ایران پتانسیل بالایی داریم. مهم این است که برای استفاده بهینه از این سرمایه ها سازماندهی و برنامه ریزی داشته باشیم. بستری فراهم کردیم که این جوانان به خودباوری رسیده و در مسابقات انتخابی ایده ال عمل کنند و بتوانند نتیجه مطلوب را بگیرند.

مقانلو در پاسخ به این سوال که گویا چندنفر از ملی پوشان دانش آموز‌ هستند و برای اولین بار راهی مسابقات جهانی می شوند، نظر شما در مورد این نفرات چیست، گفت: پس از مسابقات و انتخابی تیم ملی جوانان توانستند از سد بزرگسالان ما عبور کنند و پیراهن تیم ملی را به تن کنند. ما در ترکیب تیم ملی چهار بازیکن داریم که دانش آموز هستند و در آینده حرف های زیادی خواهند داشت.در حال حاضر هم در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی دارند،سال ۲۰۲۳ سال متفاوت و‌ بسیار خوبی برای تکواندو ایران خواهد بود. ما زمانی که تیم را تحویل گرفتیم چهار بازیکن مجوز حضور در گرندپری را داشتند. 

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: ریسک این برای ماست، اما ما لذت می بریم از اینکه جوانانی داریم اینقدر سلحشور با انگیزه بالا که در همین مدت کم به خود باوری مبارزه با بهترین های دنیا رسیده اند.این جوانانی که اکنون به مسابقات جهانی اعزام می شوند، امتیازاتی خوبی کسب کردند، در رنکینگ المپیکی شرایط خوبی دارند و مهمترین چیز حفظ و ارتقا این جایگاه است که خوشبختانه برنامه ها به خوبی برای تحقق این هدف پیش رفته است. بارها گفته و الان هم می گویم که سال ۲۰۲۳ برای تکواندو ایران متفاوت خواهد بود.

سرمربی تیم ملی در مورد ارزیابی حریفات ملی پوشان در مسابقات جهانی، گفت: با توجه به شرایط موجود همه واقفند که اغلب کشورهای دنیا روی تکواندو سرمایه گذاری زیادی داشته اند و این رشته پیشرفت خوبی در سطح دنیا داشته است. اکنون تکواندو متعلق به یک کشور خاص نیست، یک طلا با 140 امتیازی که در رده بندی مسابقات جهانی دارد، همه معادلات را تغییر خواهد داد. همه کشورها مانند ما برنامه ریزی کرده اند. خدا را شکر روند رو به رشد خوبی داریم. ان شالله در روز مسابقات هر ورزشکار ما بتواند با ارائه بهترین عملکرد دل تکواندو ایران را شاد کند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما در دو قهرمانی تکواندو ایران سال ۲۰۱۱ کره جنوبی و سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی نقش داشته اید، در واقع خوش بودید، این بار شرایط متفاوت است، ترکیب خیلی جوان شده است، آیا با این ترکیب جوان سکو نشینی ممکن است؟ گفت: ما هروقت آمدیم پوست اندازی کردیم، درست است که اول راه در بک سری تلاطم قرار گرفتیم، اما وقتی آن زمان خاص را سپری کردیم توانستیم آن نتیجه خوبی را کسب کنیم، این تیم نیز در حال حاضر در این شرایط است، باتوجه به زمانی که در اختیار بوده تا آنجایی که توانستیم سرعت رشد را زیاد کردیم، همان طور که میدانید ما برای مسابقات هم که میخواستیم برویم میخواستیم ۹ بازیکن اعزام کنیم اما چهار بازیکن را اعزام کردیم که عملا چهار مدال طلا کسب کردیم. مسابقات هم شرایط خاص خودش را داشت. این قطار الان به حرکت افتاده است امیدوارم که روز به روز سرعتش بیشتر شود، این جوانان که به آنها اعتماد کردیم حداکثر بهره برداری لازم را داشته باشند تا انشالله دل ملت ایران را در مکزیک شاد کنند.

دیدگاه‌ها