کد خبر : 1853127 | 21 آبان 1401 ساعت 13:05 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های ستاره والیبال ساحلی در مورد تور بندرعباس

علیرضا آقاجانی، ستاره والیبال ساحلی ایران در رابطه با سطح کیفی و فنی مسابقات تور آزاد بندر عباس صحبت کرده است.

حرف‌های ستاره والیبال ساحلی در مورد تور بندرعباس

به گزارش ورزش سه، علیرضا آقاجانی پس از کسب رتبه سوم توسط ایران در مسابقات والیبال ساحلی تور آزاد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره شرایط تیم ملی والیبال ساحلی و مسیری که تا کسب این رتبه طی شد، توضیح داد: در حال حاضر سه ماه است که در کمپ تیم‌های ملی والیبال ساحلی در اردو هستیم و من می‌خواهم از آقای داورزنی، آقای تقوی دبیر فدراسیون، کمیته ساحلی تشکر کنم که هم در اردوهای پیش از مسابقات و هم در این میزبانی باشکوه سنگ تمام گذاشتند. همه تیم‌ها و تماشاگران از میزبانی هیجان‌زده شدند. امیدوارم بتوانیم در قهرمانی آسیا، یک میزبان خوب برای سایر کشورها باشیم؛ خیلی خوب است که تیم ما در این تورنمنت‌های بزرگ شرکت می‌کند و میزبان می‌شود.

او افزود: ما دو یا سه ماه است که با آقای سالمی که یکی از بزرگترین بازیکنان والیبال ساحلی ایران است، یار شده‌ایم و ترکیب جدیدی هستیم. خدا را شکر که توانستیم سربلند بیرون بیاییم و یکی از سکوها را به دست بیاوریم. قول می‌دهم که در قهرمانی آسیا هم یکی از سکوها را برای خودمان داشته باشیم.

آقاجانی، درباره سطح مسابقات والیبال ساحلی تور آزاد بندرعباس عنوان کرد: بازی‌ها در سطح بالایی برگزار شد و‌ تیم‌ها با تمام آمادگی آمدند. استرالیا در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرد و تیم‌های دیگر هم دست کمی از استرالیا نداشتند؛ مثل ژاپن و چین. در قهرمانی آسیا یکی از تیم‌های المپیکی حضور دارد که مقام سوم را کسب کرده است. تیم‌هایی مثل اندونزی هم با آمادگی خوبی آمده‌اند و انشاالله ما بتوانیم به مرور هماهنگ‌تر و کم‌اشتباه‌تر بازی کنیم و در قهرمانی آسیا هم خوش بدرخشیم.

بازیکنان تیم والیبال ساحلی با اشاره به لزوم شرکت در تورنمنت‌های مختلف گفت: در حال حاضر هر سه تیم استرالیا رنکینگ بالایی دارند و اینجا هم بازی‌ها بر اساس رنکینگ است؛ تیم‌های ایران رنکینگ پایینی دارند و همه بازی‌های ما از گروهی تا حذفی سخت است اما تیم‌های استرالیا و قطر، با توجه به اینکه رنکینگ بالاتری دارند، در گروه‌های آسان‌تری قرار می‌گیرند و در حذفی به تیم‌های آسان‌تری می‌خورند. ما برای کسب رنکینگ نیاز به تورنمنت‌های مختلف جهانی در سطوح مختلف داریم. ۸-۹ ماه بعد بازی‌های قهرمانی جهان برگزار خواهد شد و مقامی که اینجا کسب کردیم، ما را اندکی به جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان نزدیک کرده ولی هنوز به صورت قطعی این جواز را نگرفته‌ایم؛ ما باید در قهرمانی آسیا، جزو چهار تیم برتر باشیم و در تورهای مختلف جهانی هم شرکت کنیم تا بتوانیم رنکینگ کسب کنیم. من از اینجا از آقای کابلی و آقای داورزنی این خواهش را دارم که هماهنگی‌های لازم را برای حضور تیم‌ها در تورنمنت‌های مختلف جهانی فراهم کنند تا همه تیم‌ها بتوانند خوش بدرخشند.

1762218

او در ادامه درباره حمایت هواداران در بندرعباس گفت: مردم از روز اول مسابقات تا پایان، ما را سورپرایز کردند و با شور و هیجان بالایی آمدند. من از تک تک آنها ممنونم که ما را حمایت کردند.‌ این‌ مقام هم متعلق به مردم است و امیدوارم فضایی فراهم شود تا بتوانیم به خوبی از آنها تشکر کنیم؛ مردم واقعا لطف داشتند اما در زمین به قدری جمعیت زیاد بود که نتوانستیم با همه آنها صحبت کنیم. انشاالله در قهرمانی آسیا هم با همین شور و هیجان بیایند تا ما دلگرم بشویم و راحت‌تر و روان‌تر بازی کنیم.

آقاجانی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از والیبال ساحلی باعث می‌شود تا بازیکنان تمرکز خود را روی این رشته بگذارند بیان کرد: والیبال ساحلی دو سال است که لیگ دارد. این کار چند سال پیش به صورت ناقص انجام شد اما در حال حاضر به صورت منظم برگزار می‌شود و کمیته ساحلی ما، فعالانه کار می‌کند. از تمام اعضای کمیته ساحلی تشکر ویژه دارم که توانستند لیگ را راه بیندازند تا بازیکنان با خیال راحت، قرارداد خوب ببندند، درگیر تورنمنت و لیگ باشند و با آمادگی کامل وارد مسابقات بشوند. درآمد از لیگ خوب است اما ما نیاز به تورهای جهانی هم داریم تا هم رنکینگ و هم جوایز دلاری و پاداش‌های ویژه کسب کنیم.

او در پایان گفت: من حدود یک سال است که نامزد کرده‌ام و می‌خواهم از همین جا از ایشان تشکر کنم. از طرفی من تک فرزند هستم و  ۷-۸ ماه است رنگ خانه را ندیده‌ام؛ از تورنمنت لیگ به تور روسیه و تایلند رفتیم و الان هم اردو هستیم. از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که به صورت همه جانبه مرا حمایت کردند و برای قهرمانی آسیا هم می‌آیند. انشاالله بتوانیم نگاه ویژه‌تری به این تورنمنت داشته باشیم و مدال خوش‌رنگ‌تری کسب کنیم.

دیدگاه‌ها