کد خبر : 1853236 | 22 آبان 1401 ساعت 00:32 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

کتیرایی: نتایج رده تیم‌های پایه تلنگری برای ما بود

سرمربی تیم کاراته امید کشورمان با وجود کسب نتایج ضعیف تیم‌های پایه در مسابقات جهانی، دلیلی برای از بین رفتن کاراته ایران نمی‌بیند.

کتیرایی: نتایج رده تیم‌های پایه تلنگری برای ما بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیرضا کتیرایی درباره برگزاری مسابقات سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: هفته اول سوپر لیگ کاراته خدا را شکر در ماه هشتم سال آغاز شد! البته همین شروع مسابقات را نیز به فال نیک می‌گیریم. یکسری از بازیکنان از حضور در این مسابقات ارتزاق مالی می‌کنند و این خوب است، اما اگر بخواهم واقعیت را از لحاظ کمی و کیفی بگویم، نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده است.

وی در مورد حضور شش تیم در سوپر لیگ کاراته یادآور شد: پتانسیل رشته کاراته در دنیا خیلی بالاست. در مسابقات نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان 40 کشور موفق به کسب مدال شدند و این نشان می‌دهد چقدر کاراته‌کا در دنیا داریم. طبیعتاً در ایران حضور شش تیم در سوپر لیگ کم است و باید در سیاست‌ها تجدیدنظر شود تا تیم‌ها رغبت بیشتری برای حضور در مسابقات داشته باشند.

سرمربی تیم کاراته پاس در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد سوپر لیگ دیگر دغدغه کاراته ایران برای دیدن بازیکنان نیست، خاطر نشان کرد: می‌توانم بگویم در چند سال گذشته سوپر لیگ دیگر مانند گذشته محفلی برای دیدن بازیکن نیست. البته باید مسئولان فدراسیون در این مورد صحبت کنند، اما به‌عنوان یک مربی با شما هم عقیده هستم که آن نگاه گذشته به مسابقات نیست. بعضی ملی‌پوشان ما نیز تمام تلاش و پتانسیل خود را برای مسابقات نمی‌گذارند.

کتیرایی راجع به اهداف تیم پاس در مسابقات امسال گفت: پاس همیشه جزو مدعیان و سکونشینان بوده است و همیشه برای قهرمانی می‌آید. شرایط تیم پاس با همه مدعیان متفاوت است، چرا که ما یکسری بازیکن سرباز داریم و توان مالی برای جذب ملی‌پوشان نداریم. با این شرایط همیشه حرف برای گفتن داشتیم و سال گذشته از لحاظ فنی اول شدیم. تیم مقابل اشتباهی مرتکب شد که اگر می‌خواستیم از آن اشتباه نگذریم قطعاً تیم ما اول می‌شد. پاس امسال جزو مدعیان خواهد بود و تمام توان‌مان را برای بالانشینی می‌گذاریم.

سرمربی تیم امید کاراته درباره نتایج ضعیف تیم‌های پایه در مسابقات جهانی اسپانیا تأکید کرد: بعد از چند دوره غیبت، فدراسیون تیم‌های ملی را به‌صورت کامل اعزام کرد که این نکته مثبتی است. از طرف دیگر با توجه به شرایط فدراسیون، تیم‌های ما به نحوی که نیاز بود تدارک ندیدند. برای حضور در مسابقات جهانی هر رده سنی ما نیاز به تدارکات داریم تا بچه‌ها آبدیده شوند. غیر از یکی، دو بازیکن تیم امید سایر بازیکنان ما در تمامی رده‌های سنی برای اولین به یک کشور خارجی می‌رفتند. این مسائل کار را برای بچه‌های ما سخت کرد، اما با وجود کسب این نتایج، دلیلی برای از بین رفتن کاراته ایران نمی‌بینم.

وی تصریح کرد: ایمان دارم که کاراته ایران همیشه در میان افتخارآفرینان دنیاست و مطمئن باشید بعد از این شکست شرایط تیم‌های ما در مسابقات بعدی خیلی بهتر خواهد شد. نتایج جهانی رده‌های پایه تلنگری بود که باید به فال نیگ گرفت، اما نباید تخریب کنیم. انتقاد خیلی خوب است و باید تمام انتقادات سازنده را شنید و عمل کرد، اما مطمئنم کاراته در آینده موفق خواهد شد و پتانسلیش را دارد.

کتیرایی در مورد جبران نتایج ضعیف جهانی در مسابقات آسیایی گفت: باید اینجوری باشد. همه نتایج بد تیم امید در مسابقات جهانی برای من است و نتایج خوب برای بقیه، اما واقعاً یکی دو نفر از بچه‌های ما انتظار به حقی را که از آنها وجود داشت، برآورده نکردند. این مسابقات برای ما تجربه بود و باید در مسابقات آسیایی نتایج خوبی را کسب کنیم.

دیدگاه‌ها